روش‌های تضمینی کسب درآمد از وردپرس بدون نیاز به سرمایه

وردپرس، سیستم مدیریت محتوای رایگانی است که پیوسته در حال توسعه و ارتقا است. طبق آمار سال 2023، بیش از 43% سایت‌های دنیا با وردپرس طراحی شده‌اند. از طرف دیگر با توجه به افزایش استقبال مردم از فضاهای آنلاین و فیلترینگ اینستاگرام، اغلب کسب و کارها به سایت روی آورده‌اند. همین سه دلیل کافیست تا مطمئن شوید وردپرس فرصتی عالی برای کسب درآمد است. کافیست یکی از روش‌های ذکر شده در این مقاله را مطابق با علاقه خود انتخاب کنید و پا در مسیر جذاب کسب درآمد از وردپرس بگذارید🤩
روش های کسب درامد از وردپرس
(امتیاز 3.5 از 8 رای)
3.5/5

روش‌های کسب درآمد از وردپرس به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند. دسته اول روش‌هایی است که هم با وردپرس و هم با سایر روش‌های طراحی سایت، قابل اجرا هستند. دسته دوم کسب وکارهایی است که اختصاصا متعلق به وردپرس است. دسته دیگری از روش‌های پول درآوردن با وردپرس، به سرمایه اولیه احتیاج ندارند و برای افراد مبتدی بهترین گزینه هستند.

در اغلب روش‌ها، امکان دورکاری با وردپرس، یا انتخاب آنها به عنوان شغل دوم وجود دارد. در هر حال، با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد، نحوه کسب درآمد از وردپرس، محدود به ایجاد فروشگاه اینترنتی و فروش محصول نیست! پس اگر به وردپرس علاقمند هستید و به دنبال منبع درآمد به روز و پُر طرفدار می‌گردید، این مقاله را تا آخر با دقت بخوانید.

چرا وردپرس یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد آنلاین است؟

وردپرس کاملا رایگان است. طبق آمار، تا امروز حدودا 60 هزار افزونه برای وردپرس طراحی شده است. یعنی هر قابلیتی به راحتی با وردپرس قابل اجرا است. قالب‌های متنوع وردپرسی، طراحی سایت را برای کسب و کارهای مختلف لذت بخش کرده و امکان ایجاد یک سایت جذاب را در سریعترین زمان ممکن فراهم کرده است. از طرفی، در اغلب موارد، به دانش برنامه‌نویسی نیاز نیست!

وردپرس دائما در حال آپدیت است و توسط یک تیم مجرب از سراسر دنیا، بهبود پیدا می‌کند. پس برخلاف چندین سال قبل، امروزه نمی‌توان از لحاظ امنیت و سرعت به وردپرس ایراد گرفت. همچنین با وردپرس، هر نوع سایتی را می‌توان طراحی کرد. برای درک این موضوع، حتما مقاله ” طراحی سایت با وردپرس برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟ ” را مطالعه کنید و مثال‌های متنوع از سایت‌های معروف را در مقاله  ” سایت‌های معروف وردپرسی ” ببینید.

همه این عوامل باعث شده، وردپرس انتخاب اکثر کسب و کارها برای طراحی سایت باشد.

درآمدزایی از وردپرس

از طرفی با توجه به شرایط فیلترینگ و کمرنگ شدن رسانه‌های اجتماعی، مشاغل بیشتری به فکر طراحی سایت افتاده‌اند. حتی کسانی که به تازگی می‌خواهند منبع درآمدی برای خود ایجاد کنند، می‌دانند هزینه راه‌اندازی سایت و کسب و کار اینترنتی، به مراتب کمتر از ایجاد یک شغل حضوری است. علاوه براین بازده و درآمد بیشتری هم دارد.

پس فرصت‌های شغلی وردپرس کاران، هر روز در حال افزایش است. اما این نکته را در نظر داشته باشید، منظور ما فقط طراحی سایت با وردپرس نیست! اگر به دنبال اطلاعات تکمیلی شغل طراحی سایت هستید، مقاله ” درآمد طراحی سایت با وردپرس ” را مطالعه کنید.

در ادامه با روش‌های دیگر کسب درآمد از وردپرس آشنا خواهید شد که انتخاب بسیار مناسبی برای یک شغل اصلی و تمام وقت، شغل پاره وقت، شغل دانشجویی، شغل خانم‌های خانه‌دار و … است که درآمد بالایی هم دارد.

در این شغل، لزوما به سرمایه اولیه احتیاج ندارید. حتی می‌توانید درآمد دلاری داشته باشید. تجهیزات لازم برای کسب درآمد از وردپرس، فقط یک لپ تاپ یا کامپیوتر متصل به اینترنت است.

مهارت های لازم برای کسب درآمد با وردپرس

بازار کار وردپرس وسیع است. بنابراین برای هریک از روش‌های کسب درآمد از طریق وردپرس، مهارت‌های متفاوتی نیاز است. در برخی روش‌ها لازم است با محیط وردپرس آشنا باشید، کار با وردپرس را بلد باشید، افزونه‌ها و قالب‌ها را بشناسید و بتوانید با توجه به نیاز کاربر و با استفاده از قالب‌های آماده، سایت راه‌اندازی کنید. در مقاله ” قالب وردپرس چیست؟ ” می‌توانید توضیحات تکمیلی در مورد قالب وردپرسی را بخوانید.

در برخی دیگر از مشاغل مربوط به وردپرس، باید حتما با زبان برنامه نویسی آشنایی داشته باشید. گاهی آشنایی با استایل دهی (نه برنامه‌نویسی) هم کفایت می‌کند. بعضی از روش‌های درآمدزایی از وردپرس، نیازمند مهارت تولید محتوا و سئو سایت است.

پس با توجه به روشی که برای کسب درآمد با کامپیوتر از طریق وردپرس انتخاب می‌کنید، مهارت‌های مورد نیازتان متفاوت خواهد بود.

در ادامه آموزش راه های کسب درآمد از وردپرس را خواهید دید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای شغل وردپرسی خود داشته باشید.

1. شغل راه اندازی و طراحی سایت با وردپرس

همانطور که گفته شد، امروزه اغلب افراد به دنبال ایجاد سایت برای کسب و کارشان هستند. کسب و کار خصوصی یا یک سازمان دولتی، همه به دنبال آنلاین شدن کسب و کارشان هستند تا در فضای اینترنت دیده شوند. پس اگر شما مهارت وردپرس را کسب کرده باشید، با قالب‌ها و افزونه‌ها آشنا باشید، می‌توانید از این فرصت استفاده کنید.

کسب درآمد از طراحی سایت با وردپرس، حالت‌های مختلفی دارد. طراحی سایت به صورت پروژه‌ای، کار در سایت‌های فریلنسری و استخدام به عنوان وردپرس کار چند مورد از آنها است. البته در مقاله ” بازار کار طراحی سایت با وردپرس ” روش‌های مختلف درآمد از طراحی سایت، میزان درآمد، روش‌های پیدا کردن پروژه و … به صورت مفصل توضیح داده شده است.

شما می‌توانید با توجه به مهارت‌های خودتان و بودجه کارفرما، با قالب‌های آماده وردپرس سایت طراحی کنید یا از صفر سایت را طراحی کنید. برای طراحی سایت لازم است با دامنه، هاست، خرید هریک، اتصال دامنه و هاست به یکدیگر و … اطلاعات کامل داشته باشید. مقاله ” راهنمای انتخاب دامنه سایت ” می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

البته در دوره “وردپرس پلاس” تمامی این موارد با جزئیات آموزش داده شده است.

2.کسب درآمد از پشتیبانی سایت وردپرسی

حتما می‌دانید سایت پس از طراحی به پشتیبانی و نگهداری احتیاج دارد. محصولات و محتواهای سایت نیاز به به روزرسانی به ویرایش دارند. همچنین مشکلاتی برای سایت پیش می‌آید و یا نیازمند افزودن قابلیت‌های جدیدی خواهد بود. بنابراین پشتیبانی سایت‌های وردپرسی  یک فرصت شغلی برای وردپرس کاران محسوب می‌شود.

معمولا پلن‌های ماهیانه برای پشتیبانی سایت وجود دارد که با توجه به خدمات ارائه شده، هزینه‌های متفاوتی دارند.

اگر علاقمند به این روش هستید، مقاله “معرفی شغل پشتیبانی سایت وردپرسی” را مطالعه کنید.

3. مشاوره در حوزه وردپرس

کسب درآمد از مشاوره در حوزه وردپرس

دنیای وردپرس، قالب‌ها و افزونه‌هایش بسیار گسترده است. بنابراین برای طراحی سایت، افزودن یک قابلیت جدید و یا رفع یک مشکل؛ انتخاب‌های متنوعی وجود دارد. مشاوره وردپرس تجربه و مهارت زیادی در وردپرس دارد و با توجه به نیاز کارفرما، بهترین گزینه را معرفی می‌کند.

4. راه اندازی فروشگاه اینترنتی

یکی از معروف‌ترین روش‌های کسب درآمد از طریق اینترنت و سایت وردپرسی، ایجاد سایت فروشگاهی برای فروش محصولات مختلف است. با توجه به آنلاین شدن کسب و کارها و همچنین فیلتر اینستاگرام، فروشگاه‌های زیادی تصمیم گرفته‌اند سایت داشته باشند. پس به اندازه تعداد پیج‌های اینستاگرام و کسب وکارهای حضوری شهرهای مختلف، فرصت شغلی برای ایجاد سایت فروشگاهی با وردپرس وجود دارد.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و درآمدزایی، لازم است با وردپرس، قالب‌ها و افزونه‌های مختلف آشنایی داشته باشید. یکی از افزونه‌هایی که معمولا برای ساخت سایت فروشگاهی به کار می‌رود، افزونه فروشگاه‌ساز ووکامرس است. در دوره “وردپرس پلاس” افزونه ووکامرس هم به صورت کامل آموزش داده شده است.

5. فروش محصولات آموزشی و دیجیتالی در سایت وردپرسی

دسته دیگری از محصولات، آموزش‌ها و محصولات دیجیتالی مثل بلیط است. بنابراین راه‌اندازی سایت برای فروش این محصولات نیز یکی از روش‌های درآمدزایی با وردپرس به شمار می‌رود.

6. درآمدزایی از طریق آموزش وردپرس

اغلب افراد تمایل دارند خودشان برای کسب و کارشان سایت راه اندازی کنند. یا با یادگیری مهارت وردپرس، برای خود درآمد ایجاد کنند. پس اگر بر روی وردپرس مسلط باشید، می‌توانید با آموزش به دیگران، درآمد داشته باشید. این آموزش می‌تواند به صورت حضوری یا آنلاین باشد. برای بازاریابی، می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی، سایت خود، تبلیغات و … استفاده کنید.

آموزش طراحی سایت زیر شاخه‌های مختلفی دارد که شامل آموزش وردپرس، آموزش طراحی قالب و افزونه، آموزش کار با قالب‌ها و افزونه‌های مختلف، آموزش امنیت و سرعت سایت، سئو، تولید محتوا  و … است.

7. ارائه خدمات از طریق سایت وردپرسی

سایت خدماتی با وردپرس

برخی افراد به اشتباه فکر می‌کنند سایت محیط مناسبی برای فروش و ارائه خدمات نیست! در حالیکه مردم تا حدی به انجام کارهای خود به صورت آنلاین عادت کرده‌اند که ترجیح می‌دهند کارواش، آرایشگاه، خشکشویی، نظافت منزل، تعمیرکار و … را هم از طریق جستجو در گوگل پیدا کنند. پس اگر یک کسب و کار خدماتی با وردپرس سایت راه‌اندازی کند، با کمترین هزینه و در سریعترین زمان ممکن، این فرصت را از آن خود کرده است و مشتریانش افزایش پیدا می‌کند.

نگران نباشید! هر قابلیتی که مد نظرتان است به راحتی با وردپرس و افزونه‌هایش قابل اجرا است. مثلا شاید بخواهید خدماتی با قیمت متغیر ایجاد کنید. جالب است بدانید این کار به راحتی در ووکامرس انجام می‌شود.

8. ایجاد سایت برای دریافت سفارش آنلاین و مراجعه حضوری

خدمات برخی کسب و کارها، فقط به صورت حضوری قابل انجام است. اگر شغل شما چنین شرایطی دارد، پیشنهاد می‌کنم سایت راه‌اندازی کنید و خدمات خود را به صورت کامل شرح دهید. با متن، عکس و ویدئو مخاطب را کاملا قانع کنید که شما بهترین انتخاب هستید. در نهایت مشتری از طریق سایت نوبت خود را ثبت کرده و در موعد مقرر، به شما مراجعه می‌کند.

9. طراحی سایت شخصی با وردپرس

در سایت شخصی، معرفی کامل، نمایش نمونه کارها، شرح خدمات و … انجام می‌شود. سایت‌های زیادی وجود دارند که صرفا برای معرفی شخص راه اندازی می‌شوند و می‌تواند کانال بسیار خوبی برای جذب مخاطب از طریق گوگل و فروش بیشتر باشند.

10. کسب درآمد با سئو سایت وردپرسی

ممکن است بخواهید تکنیک‌های سئو را روی سایت خود پیاده‌سازی کرده و مشتری‌هایتان را افزایش دهید. روش دیگر، ارائه خدمات سئو به دیگران و کسب درآمد است. حتی ممکن است بخواهید از هر دو روش استفاده کنید.

وردپرس از لحاظ سئو کاملا بهینه است و در کدنویسی سایت‌های وردپرسی هیچ ایرادی وجود ندارد.

خدمات سئو می‌تواند شامل یکی از موارد زیر یا همه آنها باشد:

  •  تولید محتوا
  • لینک سازی داخلی و خارجی، سئو تکنیکال
  • خدمات تحقیق کلمات کلیدی

11. درآمدزایی از طریق تولید محتوا در سایت

کسب درآمد از طریق تولید محتوا در سایت

تولید محتوا می‌تواند در سایت خودتان یا برای دیگران انجام شود. در هر دو صورت شما را به درآمد خواهد رساند. چه برای سایت خود مشتری جذب کنید و محصولاتتان را بفروشید، چه برای دیگران محتوا تولید کنید و حقوق بگیرید. حتی ممکن است محصولی برای فروش نداشته باشید، ولی با تولید محتوای موثر بازدید کننده جذب کنید و از طریق تبلیغات درآمد داشته باشید.

اگر مهارت تولید محتوا را داشته باشید، در برخی شرکت‌ها نیز می‌توانید به عنوان کارشناس تولید محتوا استخدام شوید. اگر دوست ندارید برای کسی کار کنید، می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی یا سایت شخصی، خدمات خود را معرفی کرده و مشتری جذب کنید.

البته تولید محتوا و سئو، محدود به سایت‌های وردپرسی نیستند. حتی می‌توانید در سایت‌های فریلنسری مختلف مثل پونیشا، انجام میدم، کارلنسر و … ، به صورت پروژه‌ای مطابق نیاز کاربر محتوا تولید کنید و درآمد داشته باشید.

12. تولید و فروش افزونه وردپرس

برنامه‌نویسی افزونه وردپرس یکی دیگر از روش‌های اشتغال زایی با وردپرس است. در این روش حتی می‌توانید از وردپرس درآمد دلاری داشته باشید.

کافیست یک نیاز را در وردپرس پیدا کرده و افزونه‌ای برای رفع آن تولید کنید. حتی می‌توانید افزونه‌های موجود را ارتقا دهید.

برای فروش افزونه، می‌توانید از طریق سایت یا شبکه اجتماعی خود اقدام کنید یا از سایت‌هایی مثل ژاکت و راست چین استفاده کنید.

حتی می‌توانید افزونه طراحی شده را در سایت‌های خارجی مثل CodeCanyon بفروشید و درآمد دلاری داشته باشید.

در سایت‌های فریلنسری هم پروژه‌های افزونه نویسی وردپرس وجود دارد.

13. طراحی و توسعه قالب وردپرس

برای طراحی یک قالب پُر فروش، باید بدانید مخاطب هدفتان چه کسی است و چه نیازهایی دارد. حتی می‌توانید به ارتقای قالب‌های دیگران نیز بپردازید.

در شروع کار می‌توانید عضوی از یک تیم باشید و با کسب مهارت بیشتر، مستقل شوید. در طراحی قالب خلاقیت خیلی مهم است.

قالب خود را می‌توانید در سایت‌های ایرانی مثل ژآکت و راست چین بفروشید یا در سایت‌های خارجی مثل Themeforest ،Creative Market ،Mojo  Marketplace به صورت دلاری به فروش برسانید.

ممکن است یک قالب را از صفر برای یک سایت طراحی کنید قطعا هزینه این طراحی سایت با نصب قالب آماده بسیار متفاوت است.

14. کسب درآمد با فارسی سازی قالب و افزونه وردپرس

اگر زبان انگلیسی خوبی دارید، می‌توانید افزونه‌ها و قالب‌های انگلیسی را به فارسی ترجمه کنید. البته این کار ناقض قانون کپی رایت است (هرچند این قانون در ایران وجود ندارد). پیشنهاد می‌کنم به جای فارسی‌سازی قالب‌ها و افزونه‌ها، تولید کننده آنها باشید.

15. پول درآوردن از وردپرس با شخصی سازی قالب و افزونه

اغلب سایت‌های وردپرسی با نصب قالب‌های آماده راه‌اندازی شده‌اند. اما در همین قالب‌ها امکان تغییر وجود دارد. شخصی سازی قالب و افزونه، تغییر چیدمان به اضافه کمی خلاقیت، می‌تواند سایت‌های وردپرسی را جذاب‌تر کند. اما خیلی از افراد فقط در نصب قالب و افزونه مهارت دارند.

پس این فرصت بسیار خوبی برای درآمدزایی با وردپرس است. مشابه موارد قبلی، برای پیدا کردن پروژه در این خصوص، می‌توانید به سایت‌های فریلنسری مثل پونیشا، انجام میدم و کارلنسر مراجعه کنید یا از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی مخاطب جذب کنید.

16. ایجاد سایت خبری با وردپرس و درآمد از تبلیغات

روش های کسب درآمد از طریق وردپرس

روش دیگری که در لیست بهترین روش‌های کسب درآمد از وردپرس قرار می‌گیرد، ایجاد سایت خبری است. البته برای سایت‌های خبری به اخذ مجوز نیاز دارید. برای اطلاع از مجوزها، مقاله ” لیست مجوزهای لازم برای سایت وردپرسی ” برایتان مفید خواهد بود.

در سایت‌های خبری، باید با تولید محتوا و تکنیک‌های سئو، ترافیک جذب کنید و سپس از طریق تبلیغات، درآمد داشته باشید.

17. ساخت بلاگ با وردپرس و درآمد از تبلیغات

این روش، تفاوت چندانی با سایت‌های خبری ندارد. تفاوت اصلی این دو، موضوع محتواها است. سایت خبری واضح است که به اخبار روز می‌پردازد. ولی یک بلاگ می‌تواند موضوعات مختلف علمی، سرگرمی، دانستنی، پزشکی و … داشته باشد. اما روش درآمدی هر دو یکسان است. در یک بلاگ ممکن است روش درآمدی از طریق حق اشتراک هم باشد مثل سایت متمم که در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.

برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان تبلیغات و رپورتاژ آگهی هم بسیار موثر است.

تبلیغات در سایت شما می‌تواند به صورت بنر، رپورتاژ آگهی و … باشد که هرکدام درآمد متفاوتی برای شما ایجاد می‌کنند.

18. درآمدزایی با وردپرس از طریق فروش حق عضویت در سایت

فروش اشتراک در سایت، یکی از روش‌های تضمینی برای کسب درآمد از وردپرس است. در این روش، بخشی از محتوای سایت در اختیار کاربرانی قرار می‌گیرد که حق اشتراک پرداخت کرده‌اند و جز اعضای ویژه سایت هستند. این محتوا می‌تواند متن، ویدئو، پادکست و … باشد.

قابلیت عضویت ویژه در سایت وردپرسی، به راحتی با نصب افزونه قابل اجرا است.

به عنوان مثال، سایت متمم قسمتی از مقاله را در اختیار عموم قرار می‌دهد ولی برای دسترسی کامل به مقالات، باید جز اعضای ویژه باشید. سایت فیلیمو، در ازای دریافت حق اشتراک، فیلم و سریال در اختیار مخاطبینش قرار می‌دهد.

جالب است بدانید قابلیت عضویت ویژه برای همه کسب و کارها قابل اجرا است. ممکن است شما سایت آموزشی داشته باشید و برخی محتواها را صرفا برای اعضای ویژه سایت تولید کنید. حتی در فروش محصولات فیزیکی هم قابل اجرا است. مثلا دیجی کالا در اشتراک ویژه دیجی پلاس، امکانات ارسال سریع، کد تخفیف، هدیه نقدی و … را برای مشترکین قرار داده است. شما می‌توانید برای مشترکین ویژه سایت خود، ارسال رایگان، ضمانت بازگشت وجه، فروش محصولات خاص، پشتیبانی ویژه و … در نظر بگیرید.

روش دیگر، ایجاد انجمن‌هایی است که از افراد موفق حوزه شما تشکیل شده است. افراد زیادی حاضر هستند برای معاشرت و استفاده از تجربیات آنها، حق عضویت پرداخت کنند.

ابزارها و نرم‌افزارهایی وجود دارد که با امکانات پایه در اختیار عموم قرار می‌گیرند ولی برای دسترسی کامل به قابلیت‌های آن ابزار، باید حق اشتراک پرداخت کنید.

در نظر داشته باشید محتواها یا امتیازهای عضویت ویژه باید طوری طراحی شود که کاربر حاضر باشد برای حق اشتراک هزینه پرداخت کند. اشتراک ویژه می‌تواند برای بازه‌های زمانی متفاوت ماهیانه، سالیانه یا هر مدت زمان دلخواه دیگری طراحی شود.

19. کسب درآمد با ایجاد سایت فیلم و موسیقی

تعداد زیادی از سایت‌های معروف فیلم و موسیقی با وردپرس طراحی شده‌اند. درآمد این سایت‌ها غالباً از طریق تبلیغات است. با استفاده از وردپرس، شما هم می‌توانید سایتی در حوزه فیلم و موسیقی راه‌اندازی کنید.

20. ارائه خدمات بهبود سرعت و امنیت سایت وردپرسی

کسب درآمد از خدمات امنیتی سایت وردپرسی

وردپرس آنقدر گسترده است که هریک از زیرشاخه‌های آن یک شغل پُردرآمد محسوب می‌شود. مثلا شما می‌توانید به صورت خاص بر روی بهبود سرعت سایت‌های وردپرسی کار کنید. یا صرفا کار شما تامین و بهبود امنیت در سایت وردپرسی باشد. وقتی نیچ کار می‌کنید، هم راحت‌تر برندسازی می‌کنید و هم افراد بیشتری به شما اعتماد می‌کنند.

برخی وظایف تامین کننده امنیت سایت وردپرسی:

  • بررسی کامل سایت و چک کردن نکات اولیه در تامین امنیت سایت
  • چکاپ دوره‌ای برای بررسی کدهای مخرب
  • برگرداندن سایت‌های هک شده
  • بکاپ گیری منظم
  • جلوگیری از حملات DDOS

21. درآمدزایی از طریق همکاری در فروش

ممکن است سرمایه لازم برای تامین محصول نداشته باشید. حتی برخی افراد با وجود داشتن سرمایه، ترجیح می‌دهند به صورت همکاری در فروش کار کنند تا دغدغه‌های تامین محصول را نداشته باشند یا می‌خواهند بازار کار یک محصول خاص را بررسی کنند.

در این حالت، سایتی طراحی می‌شود و با تولید محتوا، تکنیک‌های سئو و تبلیغات؛ بازدیدکننده جذب می‌کند. روش‌های مختلفی برای فروش محصول در سیستم همکاری در فروش وجود دارد. یکی از این روش‌ها تولید محتوا و معرفی سایت‌های فروشنده محصول است. مثلا مقاله ” 10 موبایل پرفروش” را نوشته‌اید و در متن آن به سایت دیگری ارجاع داده‌اید که فروشنده موبایل است. حتی ممکن است محصولات در سایت شما قرار گرفته باشند ولی شما تامین کننده نباشید و در ازای هر فروش پورسانت دریافت کنید.

برخی سایت‌ها مثل ترب و ایمالز، کاملا بر اساس همکاری در فروش طراحی شده‌اند. یعنی در جستجوی کلمات مختلف، جز اولین لینک‌های گوگل هستند ولی فروشنده محصول نیستند.

دیجی کالا و تکنولایف هم از سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کنند. در این سایت‌ها فروشنده اجناس مختلف، اعلام می‌کنند که این محصول را دارند و دیجی کالا یا تکنولایف، یک بستر بازاریابی برای آنها محسوب می‌شود. چون سایت‌های دیجی کالا و تکنولایف بازدیدکنندگان زیادی دارند.

22. درخواست دونیت (donate)

دونیت کردن به معنی حمایت مالی است. در برخی سایت‌ها (که البته در ایران چندان مرسوم نیست)، با تولید محتوا هوادارانی جذب می‌شود که در صورت تمایل با پرداخت پول از سایت حمایت می‌کنند. در این روش، کاربر مجبور به پرداخت هزینه نیست و از روی علاقه این کار را انجام می‌دهد.

پیش نیاز کسب درآمد از وردپرس

درآمدزایی از طریق وردپرس

برای درآمدزایی از طریق وردپرس، در اغلب روش‌های گفته شده، به سرمایه و امکانات خاصی احتیاج ندارید. سرمایه اصلی شما، زمان و علاقه است.

تجهیزات مورد نیازتان یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل به اینترنت است. حتی لازم نیست سیستم قوی داشته باشید. چون کار اصلی شما با مرورگر کامپیوتر است و قرار نیست از نرم‌افزار خاصی استفاده کنید. اما نکته بسیار مهم این است که باید به صورت مداوم در حال یادگیری باشید و اطلاعات خود را به روز نگه دارید. چون وردپرس هر روز در حال توسعه است.

مسئله مهم بعدی، علاقه و پشتکار است. صرفا بخاطر مزیت‌های شغل‌های وردپرسی وارد این حوزه نشوید! چون هریک از روش‌های کسب درآمد با وردپرس، به پشتکار و صبر احتیاج دارد و قرار نیست یک شبه به پول فراوان برسید. طی کردن این مسیر، برای افرادی که علاقمند به این حوزه نیستند، آسان نخواهد بود.

بهترین روش کسب درآمد از وردپرس کدام است؟

هیچ کدام! شما با انتخاب هریک از روشهای فوق، به درآمد عالی خواهید رسید و هیچ روش برتری وجود ندارد! فقط کافیست به اندازه کافی علاقه و پشتکار داشته باشید و آموزش ببینید.

درآمد از وردپرس محدودیت سنی دارد؟

خوشبختانه خیر! ممکن است شما یک نوجوان 13 ساله باشید یا 50 سال سن داشته باشید. در هر دو حالت می‌توانید وردپرس را از صفر یاد بگیرید و یکی از بهترین‌های حوزه خود باشید. برای یادگیری وردپرس، به مدرک یا دانش اولیه احتیاج ندارید. چون در ” دوره وردپرس پلاس ” ، از صفر وردپرس را یاد می‌گیرید و با گذراندن این دوره، همه چیز برای شما روشن و واضح خواهد بود.

آیا می‌توانم وردپرس را در دو هفته یاد بگیرم؟

در دو هفته می توانید اصول اولیه را یاد بگیرید و وب سایت خود را راه اندازی کنید. ولی تسلط بر وردپرس یک یا دو ماه طول می کشد. هرچند دنیای وردپرس آنقدر وسیع است که انتها ندارد!

درآمدزایی از وردپرس در 48 ساعت!

قطعا غیر ممکن است! مگر اینکه از قبل بستر را فراهم کرده باشید. مثلا یک سایت با محصولات و محتوای غنی دارید و در عرض 48 ساعت با ایمیل مارکتینگ، اعلام در شبکه های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و … فروش ایجاد می‌کنید.

تبلیغاتی که در مورد راه‌اندازی سایت در 2 ساعت می‌بینید، صرفاً نصب وردپرس و اقدامات اولیه سایت است.

میزان درآمد حاصل از وردپرس چقدر است؟

در روش‌های گفته شده، قانون مشخصی برای تعیین درآمد وجود ندارد! در اغلب موارد همه چیز توافقی است. البته مهارت و تجربه شما، زمان لازم برای انجام هر کار، تاثیر فعالیت شما بر زندگی و درآمد مخاطب، عوامل موثر بر درآمد شما هستند.

در مورد طراحی سایت با وردپرس، میزان درآمد و روش‌های پروژه گرفتن، در مقاله ” بازار کار طراحی سایت با وردپرس ” توضیح داده شده است.

برای کسب درآمد از طریق وردپرس، به چه دوره‌های آموزشی نیاز دارم؟

بدیهی است که قدم اول برای انتخاب هریک از روش‌های درآمدزایی با وردپرس، یادگیری و تسلط بر وردپرس است. اما با توجه به حیطه کاری مورد نظرتان، مهارت‌های مکمل متفاوت خواهد بود. مثلا مهارت‌های مورد نیاز برای طراح قالب متفاوت با مهارت‌های مورد نیاز برای یک سئوکار است.

اگر شغل انتخابی شما راه‌اندازی سایت برای فروش محصول، آموزش، خدمات باشد؛ یا بخواهید سایتی طراحی کنید و از طریق تبلیغات درآمد کسب کنید، یا بخواهید پشتیبان سایت وردپرسی باشید، یا علاقمند به راه‌اندازی سایت برای دیگران باشید، باید وردپرس و ووکامرس را یاد بگیرید.  برای یادگیری وردپرس و افزونه ووکامرس، پیشنهاد می‌کنم از دوره وردپرس پلاس استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به صورت شخصی سازی شده و سفارشی، سایت طراحی کنید و از قالب‌های آماده استفاده نکنید؛ طراحی سایت با المنتور گزینه بسیار مناسبی است. در دوره ” المنتور پلاس ” طراحی سایت را به صورت کامل و جامع به شما آموزش داده‌ایم. سایت وب زوج با المنتور طراحی شده است.

اگر روش‌های دیگری برای کسب درآمد از طریق وردپرس می‌شناسید، لطفا در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. مثل همیشه وب‌زوج در سریعترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما در بخش دیدگاه‌ها خواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید
(برحسب میزان رضایت خود از محتوای این مقاله، به آن از 1 تا 5 ستاره دهید)

امتیاز 3.5 از 8 رای

اولین نفری باش که امتیاز خودت رو ثبت می‌کنی!

جدیدترین مقالات
پرسش و دیدگاه

پس از بررسی سریع و پاسخگویی توسط کارشناسان، به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع‌رسانی به من هنگامی که :
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمامی دیدگاه‌ها

آنچه در این مقاله می‌خوانید

جدیدترین مقالات

5 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

افزایش سرعت پیشخوان وردپرس با محدود کردن درخواست‌های WP HTTP خارجی
محدود کردن درخواست‌های WP HTTP خارجی وردپرس
غیرفعال کردن WP-Cron وردپرس و تنظیم Cron Job واقعی هاست
غیرفعال کردن WP-Cron وردپرس و تنظیم Cron Job واقعی هاست
ساخت سایت موزیک با وردپرس در 7 قدم
ساخت سایت موزیک با وردپرس
مقایسه سایت وردپرسی و سایت HTML از جنبه‌های مختلف
طراحی سایت با وردپرس یا HTML؟
حذف زبانه راهنما (Help Tab) از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف زبانه راهنما از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس

آنچه در این مقاله می‌خوانید

فهرست
Search