درآمد و وظایف ادمین سایت وردپرسی

برخلاف تصور عامه، طراحی سایت پایان ماجرا نیست! هر سایتی در تمام عمر خود، نیازمند پشتیبان است. پس فرصت شغلی پشتیبانی سایت وردپرسی، از طراحی سایت وردپرسی ارزشمندتر است ولی متاسفانه افراد کمی از آن اطلاع دارند. در این مقاله به شرح وظایف پشتیبان سایت وردپرسی، مهارت‌های لازم برای یک پشتیبان و درآمد این شغل می‌پردازیم.
شغل پشتیبانی سایت وردپرسی
(امتیاز 5 از 3 رای)
5/5

قابلیت‌های سیستم مدیریت محتوای وردپرس، هر روز در حال افزایش است. در حال حاضر بیش از 600 میلیون از سایت‌های دنیا وردپرسی هستند. این آمار بالا نشان می‌دهد مشاغل زیادی به واسطه وردپرس ایجاد شده‌اند که در مقاله ” روش‌های کسب درآمد از وردپرس ” به آنها پرداختیم.

 یکی از این شغل‌ها، پشتیبان سایت وردپرسی است. جالب است بدانید در ایران درخواست‌های زیادی برای استخدام پشتیبان وردپرس وجود دارد. از طرفی متاسفانه یا خوشبختانه، افراد کمی خدمات پشتیبانی سایت وردپرسی را ارائه می‌دهند. پس اگر به وردپرس علاقمند هستید، این یک فرصت شغلی عالی برای شماست. در این مقاله به طور کامل توضیح می‌دهیم که به عنوان یک پشتیبان سایت وردپرسی چه وظایفی دارید، به چه مهارت‌هایی نیاز دارید و درآمد این شغل چقدر است.

به چه کسی ادمین سایت می‌گویند؟

ادمین سایت کسی است که در پشت صحنه سایت فعالیت می‌کند. وقتی سایتی را باز می‌کنید و همه چیز درست و منظم است، یعنی ادمین یا ادمین‌های سایت کارشان را به دُرستی انجام داده‌اند.

عبارت ادمین سایت یا پشتیبان سایت، یک عبارت کلی است که زیرشاخه‌های متنوعی دارد. دقت داشته باشید که پشتیبان یک سایت، لزوماً طراح سایت نیست! ادمین سایت می‌تواند کسی باشد که به مسائل فنی سایت رسیدگی می‌کند، قابلیت‌های جدید به سایت اضافه می‌کند، پاسخگوی مشتریان سایت است، محتواهای سایت را به روز می‌کند یا محتوای جدید می‌نویسد، سئو سایت را برعهده دارد، کارهای گرافیکی انجام می‌دهد، قیمت محصولات را به روز می‌کند و … .

پس پشتیبان سایت، فرد یا گروهی است که یک یا چند مورد از وظایف گفته شده را برعهده دارد. موضوع بحث ما در این مقاله، پشتیبان سایت وردپرسی است.

بازار کار شغل پشتیبان سایت وردپرسی

Site support job

خیلی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند طراحی سایت وردپرسی، پایان مسیر است. در حالیکه هر سایتی، مانند یک کودک نوپا، به مراقبت احتیاج دارد. مراقبت از یک سایت به بخش‌های مختلف تولید محتوا، امنیت، سئو، مسائل فنی و … تقسیم می‌شود. هریک از این بخش‌ها، متخصص خاص خود را می‌طلبد. پس می‌توان گفت معمولا یک سایت حرفه‌ای، بیشتر از یک پشتیبان احتیاج دارد.

از طرفی، هر روز کسب و کارهای بیشتری تصمیم می‌گیرند سایت داشته باشند. با توجه به مزایای وردپرس، انتخاب اغلب آن‌ها، طراحی سایت با وردپرس است. همانطور که در مقاله “طراحی سایت برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟” توضیح داده‌ایم، با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس، هر نوع سایتی را می‌توان طراحی کرد. گاهی صاحب کسب‌وکار، شخصاً پشتیبانی سایت را انجام می‌دهد ولی در اکثر موارد، صاحبین کسب‌وکارها زمان و مهارت کافی را برای مدیریت سایت وردپرسی خود ندارند و با مشکلات مختلفی روبرو می‌شوند.

بنابراین با توجه به نکات گفته شده، نیاز بازار کار به پشتیبان سایت وردپرسی، هر روز در حال افزایش است. گاهی خدمات طراحی و پشتیبانی وبسایت وردپرسی با هم ارائه می‌شود. اما در اکثر موارد، طراحان سایت، مسئولیت پشتیبانی را برعهده نمی‌گیرند. پس خدمات وردپرس برای طراحی و مدیریت سایت می‌تواند به صورت مجزا باشد.

صاحب هر سایتی، دیر یا زود متوجه می‌شود که اگر ادمین سایت نداشته باشد، با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شود که تاثیرات منفی بر روی درآمد و برند کسب‌وکارش دارند. اگر سایتی کُند باشد، ارورهای 404 متعدد داشته باشد، مدام در دسترس نباشد، خرید از سایت با مشکل مواجه شود، برای مخاطب قابل اعتماد نخواهد بود. استفاده از یک پشتیبان آماتور و نابلد هم به اندازه نداشتن پشتیبان، مشکل آفرین است. پس مدیران کسب‌وکارها خیلی زود متوجه فواید پشتیبانی سایت می‌شوند و مشتاقانه از خدمات پشتیبانی وب سایت استفاده می‌کنند.

هدف اصلی یک سایت، افزایش بازدیدکنندگان، افزایش نرخ تعامل و در نتیجه کسب درآمد بیشتر است. اگر ظاهر سایت کاربرپسند نباشد، سرعت سایت پایین باشد، مشکلات فنی به سرعت حل نشود، افزونه‌ها و قالب سایت به دُرستی انتخاب نشوند؛ نتیجه‌ای جز نارضایتی کاربر و از دست دادن مشتری نخواهد داشت!

بنابراین گاهی پشتیبانی سایت، از طراحی سایت هم مهمتر است. پس شغل ادمین سایت وردپرسی، یک فرصت عالیست. در ادامه در مورد وظایف پشتیبان سایت و درآمد آن صحبت خواهم کرد.

وظایف پشتیبان سایت وردپرسی

Responsibilities of site manager

وظایف ادمین سایت وردپرسی، کاملا توافقی است و هیچ قانون مشخصی وجود ندارد. ممکن است وظیفه شما صرفا آپدیت و به روزرسانی وردپرس، به روزرسانی قالب و افزونه‌ها، رفع مشکلات فنی، افزودن یک قابلیت جدید به سایت وردپرسی باشد. یا اینکه طبق توافق، وظیفه تولید محتوا، به روزرسانی قیمت محصولات و … را هم بر عهده گرفته باشید. به طور کلی وظیفه پشتیبان سایت نگهداری، اداره و توسعه سایت وردپرسی است.

ممکن است هدف شما از آموزش مدیریت سایت وردپرس، اداره سایت خودتان باشد که توسط شخص دیگری طراحی شده است. در هر حال فرقی نمی‌کند! شما می‌توانید پشتیبانی سایت خود یا دیگران را برعهده بگیرید و بر روی سایت طراحی شده تغییرات دلخواهتان را اعمال کنید، مشکلاتش را برطرف کنید و آن را توسعه دهید.

 برخی وظایف پشتیبان سایت روزانه و برخی دیگر هفتگی یا حتی ماهیانه انجام می‌شوند. در کسب‌وکارهای بزرگ، پشتیبانی سایت توسط یک تیم انجام می‌شود که هریک از اعضای تیم وظیفه مشخصی دارند.

سایت‌های مختلف فروشگاهی، آموزشی، خدماتی، شرکتی، شخصی، خبری و … به پشتیبان نیاز دارند و وظایف پشتیبان هریک از این سایت‌ها می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال یکی از وظایف ادمین سایت فروشگاهی آپدیت محصولات است ولی در سایت خبری، مدیریت محتواها را برعهده دارد. اما به طور کلی، پشتیبان سایت می‌تواند یک یا چند مورد از وظایف زیر را طبق مهارت و تجربه خود انتخاب کند:

برقراری ارتباط با مشتری

ادمین سایت می‌تواند پاسخگوی دیدگاه‌ها، تیکت‌ها، انتقادات و نظرات کاربران باشد. گاهی در کسب‌وکارهای بزرگ، تعداد کامنت‌ها و پیام‌های مشتری زیاد است و حتی یک نفر به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی همه آنها باشد.

تولید محتوا در سایت

تولید محتوا در بخش‌های مختلف سایت از جمله محصولات، مقالات، اخبار و … انجام می‌شود. مهمترین دارایی یک سایت، محتواهای آن است. پس پشتیبان سایت، باید حتما با اصول تولید محتوا آشنا باشد. محتوای سایت می‌تواند عکس، ویدئو، پادکست یا متن باشد.

محتوایی که در بخش توضیحات محصول نوشته می‌شود، نقش مهمی در جذب کاربر و تبدیل او به خریدار دارد. متاسفانه اغلب سایت‌ها این موضوع را نادیده می‌گیرند و صرفا صفحه محصول را با محتواهای کلیشه‌ای پُر می‌کنند! این کار باعث از دست دادن مشتری می‌شود. همچنین محتواهای سایت، باید به جذب کاربر از طریق گوگل منجر شوند و برای کاربر مفید باشند. پس لازم است یک تولیدکننده محتوا، هم با اصول سئو آشنا باشد و هم اصول بازاریابی و جذب مشتری را بداند.

گاهی وظیفه پشتیبان سایت وردپرسی، صرفا بارگذاری محتوا است. در این حالت تسلط بر وردپرس کفایت می‌کند و به مهارت سئو نیاز ندارید.

افزودن قابلیت‌ها و امکانات جدید به سایت وردپرسی

پشتیبان سایت وردپرسی باید با افزونه‌ها و قالب‌های مختلف وردپرس آشنایی داشته باشد تا بتواند نیازهای کارفرما را برطرف کند. قابلیت‌هایی که کارفرما در نظر دارد به سایت اضافه کند، گاهی با قالب سایت قابل اجرا است، گاهی لازم است افزونه جدیدی نصب شود و گاهی باید از علم استایل‌دهی و کدنویسی استفاده شود.

اگر سایت با قالب آماده ساخته شده باشد، گاهی لازم است طبق استراتژی‌ها و اهداف کسب و کار، قالب عوض شود. یک پشتیبان حرفه‌ای باید بهترین قالب را با توجه به نیاز کارفرما انتخاب کند. در مقاله ” قالب وردپرس چیست؟ ” توضیح داده‌ایم که چطور می‌توانید بهترین قالب وردپرسی را انتخاب کنید.

نظارت بر عملکرد سایت

یکی از وظایف مهم پشتیبان سایت این است که روزانه صحت عملکرد بخش‌های مختلف سایت را بررسی کند. وجود هر مشکل در سایت، ممکن است فروش سایت را کاهش دهد و باعث خروج کاربر از سایت شود. بررسی ریسپانسیو بودن سایت و نمایش صحیح در حالت موبایلی هم بسیار مهم است.

گاهی لازم است عملیات‌های مختلف مثل روند خرید، باز شدن منوها در دستگاه‌های مختلف و …، چندین بار مورد آزمایش قرار گیرد تا مطمئن شویم که هیچ مشکلی وجود ندارد.

رفع مشکلات فنی سایت

Solving technical problems of the site

هر سایتی با مشکلات فنی مختلف روبرو می‌شود و این موضوع کاملا عادی است. یکی از مشکلات رایج در سایت‌های وردپرسی، تداخل افزونه‌ها است. همچنین آپدیت وردپرس یا افزونه‌های مختلف می‌توان موجب بروز مشکلات فنی در سایت شود. حل این مشکلات و یا حتی تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز این مشکلات، برعهده پشتیبان سایت وردپرسی است.

مشکلات امنیت و سرعت سایت، جز مسائل فنی بسیار مهم هستند. پشتیبان سایت موظف است نکات امنیتی سایت وردپرسی را رعایت کند و در صورت بروز مشکل، راهکارهای مقابله با آنها را بداند. یکی دیگر از وظایف مهم ادمین سایت، بهینه‌سازی سرعت سایت است.

مشکلات فنی سایت باید در کمترین زمان ممکن برطرف شوند. چون ممکن است در روند بازدید کاربر یا خرید یک محصول اختلال ایجاد کنند.

به روزرسانی

به روزرسانی در سایت‌های وردپرسی اهمیت بالایی دارد. پشتیبان سایت وردپرسی باید وردپرس، قالب و افزونه‌ها را آپدیت کند و بعد از هر آپدیت، صحت عملکرد سایت را بررسی نماید.

از طرف دیگر، قیمت محصولات و خدمات سایت هم به آپدیت نیاز دارند. گاهی لازم است محصولات ناموجود حذف یا محصولات جدید به سایت اضافه شوند. تسلط بر ووکامرس به عنوان بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس، برای ادمین سایت ضروری است.

بررسی عملکرد هاست و رفع مشکلات آن

پشتیبان سایت باید آشنایی نسبی با هاست داشته باشد تا بتواند تشخیص دهد چه مشکلاتی به هاست مربوط است و از شرکت هاستینگ چه درخواست‌هایی داشته باشد. حتی گاهی لازم است هاست سایت تغییر کند و تشخیص این موضوع، برعهده ادمین سایت است.

پیگیری موارد مختلف از جمله تمدید هاست، افزایش فضا، بکاپ گیری نیز بر عهده پشتیبان سایت است. پشتیبان سایت باید به صورت روزانه وضعیت هاست و بالا بودن سایت را بررسی کند و در صورت وجود مشکل، هرچه سریعتر پیگیری نماید.

مقاله “ افزونه سنجش کیفیت و عملکرد هاست ” روشی را به شما یاد می‌دهد که به سبک افراد حرفه‌ای کیفیت هاست را بررسی کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

تغییر ظاهر سایت

بعد از طراحی سایت وردپرسی، قرار نیست ظاهر آن بدون تغییر باقی بماند. افزودن محتواهای جدید، تغییر استراتژی کسب‌وکار، افزودن قابلیت‌های جدید و … نیازمند ایجاد تغییراتی در ظاهر سایت است. یکی از وظایف پشتیبان سایت وردپرسی، طراحی صفحات جدید یا تغییر ظاهر صفحات قدیمی سایت است.

مهمترین نکته در ظاهر سایت، کاربرپسند بودن آن است. بطوریکه هم برای کاربران سایت مفید باشد و هم منجر به فروش بیشتر شود. پس لازم است ادمین سایت با این موارد هم آشنایی داشته باشد.

گرافیک سایت هم می‌تواند یکی از وظایف پشتیبان سایت باشد. ویرایش عکس محصول، طراحی عکس مقالات، بنرهای سایت و … بخشی از گرافیک سایت محسوب می‌شوند.

بخش مهمی از ظاهر سایت، توسط قالب تعیین می‌شود. گاهی ممکن است نیاز داشته باشید پوسته سایت را تغییر دهید. در این حالت مقالات ” انتخاب بهترین قالب فروشگاهی وردپرس ” و ” انتخاب بهترین قالب آموزشی وردپرس ” به شما کمک می‌کند تم‌های حرفه‌ای برای سایت کارفرما انتخاب کنید.

بکاپ گیری منظم

هرچقدر عمر یک سایت بیشتر باشد، ارزش اطلاعات آن بیشتر است. اطلاعاتی که شامل مشخصات کاربران و مشتریان و همچنین محتواهای سایت می‌شود. از دست دادن این اطلاعات، می‌تواند تبعات سنگینی برای یک کسب و کار داشته باشد. یک پشتیبان حرفه‌ای، هرگز به بکاپ هاست اکتفا نمی‌کند و به صورت دوره‌ای عملیات بکاپ‌گیری از سایت را انجام می‌دهد.

سئو سایت

عملیات سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، کاملاً تخصصی است. اگر نظر بنده را بخواهید، بهتر است هر سایت یک سئوکار متخصص داشته باشد. اما گاهی طبق توافق، وظیفه سئو سایت نیز برعهده پشتیبان است.

بهینه‌سازی محتواها، بررسی لینک‌های مخرب و رسیدگی به آنها، لینک‌سازی داخلی و خارجی، بخش مهمی از وظایف سئوکار را تشکیل می‌دهند.

مهارت‌های مورد نیاز برای پشتیبان سایت وردپرسی

همانطور که در بخش قبلی مقاله دیدید، وظایف پشتیبان سایت می‌تواند گسترده باشد. هرچه میزان این گستردگی بیشتر باشد، مهارت‌های بیشتری برای تبدیل شدن به پشتیبان سایت لازم است. اما در حالت معمول، آموزش مدیریت وب سایت شامل تسلط بر وردپرس، قالب‌ها، افزونه‌ها و عملکرد هرکدام است. همچنین ادمین وردپرس باید مسائل مربوط به امنیت و سرعت وردپرس را بداند و با روش‌های حفظ امنیت سایت و مقابله با هک شدن، آشنایی داشته باشد.

پشتیبان سایت ممکن است به مهارت‌های سئو و تولید محتوا هم نیاز داشته باشد که این موارد کاملاً توافقی هستند.

مثلا اگر طبق توافق، طراحی بنرهای سایت و عکس محصولات و مقالات، جز وظایف پشتیبان سایت باشد؛ لازم است کار با نرم‌افزار فتوشاپ را بداند. یا برای ویرایش محتوای ویدئویی، آشنایی با نرم افزارهای پریمیر و کمتازیا ضروری است. برای آموزش کار با این نرم‌افزارها، می‌توانید از دوره‌های فتوشاپ پلاس، پریمیر پلاس، کمتازیا پلاس استفاده کنید.

برای یک پشتیبان سایت، داشتن برخی مهارت‌های شخصیتی نیز ضروری است. به عنوان مثال، وقتی برای سایت مشکلی پیش می‌آید، وقت شناسی و خوش قولی پشتیبان بسیار مهم است. چون هرچقدر مشکل سایت دیرتر برطرف شود، کارفرما ناراضی‌تر خواهد بود. از طرف دیگر، یک ادمین سایت باید منضبط باشد. چون شغل پشتیبانی سایت، در برخی موارد بسیار حساس است. مثلا فرض کنید اطلاعات سایت از دست رفته باشد و پشتیبان سایت در یک جمله ساده بگوید: یادم رفت بکاپ بگیرم! این جمله، یعنی از دست رفتن اطلاعات یک کسب و کار آنلاین که به راحتی قابل جبران نیست!

درآمد پشتیبان سایت وردپرسی در ایران

وظایف ادمین سایت وردپرسی بسیار متنوع و گسترده است و طبق توافق دوطرف تعیین می‌شود. درآمد پشتیبان سایت، با توجه به وظایف تعیین شده و تجربه کاری پشتیبان، متفاوت خواهد بود. پشتیبان‌های حرفه‌ای، معمولاً پلن‌های مختلفی دارند که قیمت آنها با توجه به خدمات هر پلن متفاوت است. پس نمی‌توان یک عدد مشخص و ثابتی برای درآمد پشتیبان سایت وردپرسی تعیین کرد.

اما برای اینکه وضعیت درآمد این شغل را بهتر درک کنید، در تصاویر زیر پلن‌های مختلف و قیمت هر پلن در مرداد ماه سال 1402 را می‌توانید ببینید که توسط شرکت‌های مختلف ارائه دهنده خدمات پشتیبانی سایت گردآوری شده است.

درآمد شغل پشتیبانی سایت وردپرسی
درآمد پشتیبان سایت
WordPress site support income4

در تصاویر بالا، تعرفه‌های مختلف پشتیبانی سایت وردپرسی را مشاهده کردید. میزان فعالیت‌های لازم برای مدیریت و نگهداری یک سایت، با توجه به ابعاد کسب‌وکار، متفاوت است. هزینه پشتیبان سایت با توجه به ساعت کاری، نوع فعالیت (دورکاری یا حضوری)، حجم کار، مهارت‌ها و البته توافق طرفین، می‌تواند از چند صد هزار تومان (برای یک پروژه کوچک) تا چند ده میلیون تومان در ماه متفاوت باشد.

درآمدهایی که در تصاویر بالا می‌بینید، دستمزد ماهیانه یک پشتیبان سایت وردپرسی به ازای هر سایت است. با توجه به زمان آزادتان در طی هر ماه، می‌توانید تعداد زیادی سایت را مدیریت کنید. چون اغلب وظایف درج شده در این تصاویر، به صورت هفته‌ای یکبار یا حتی ماهیانه انجام می‌شود و در طی هر روز زمان زیادی از شما نمی‌گیرند. پس حقوق پشتیبان سایت حتی می‌تواند از طراح سایت هم بیشتر باشد. حتی شما می‌توانید همزمان خدمات طراحی سایت و پشتیبانی را ارائه دهید.

حالت‌های مختلف شغل ادمین سایت

یک پشتیبان سایت، می‌تواند به صورت دورکاری یا کار حضوری، نیمه‌وقت یا تمام وقت، شغل اصلی یا شغل دوم، پروژه‌ای و … فعالیت کند. اغلب صاحبین کسب و کار ترجیح می‌دهند پشتیبان سایتشان به صورت دورکاری وظایفش را انجام دهد تا خیلی از دردسرهایشان حذف شود. پس شرایط این شغل، برای افراد خانه‌دار، دانش‌آموز، دانشجو، کسانی که به دنبال شغل دوم هستند، افرادی که به هر دلیلی ممنوعیت کار در خارج از منزل را دارند؛ بسیار مناسب است.

بسته به ابعاد کسب و کار، پشتیبانی سایت می‌تواند به صورت تک نفره یا گروهی انجام گیرد. پس گاهی داشتن روحیه کار تیمی هم برای پشتیبان سایت ضروری است.

دوره‌های آموزشی لازم برای تبدیل شدن به پشتیبان سایت وردپرسی

Site management training course

برای تبدیل شدن به پشتیبان سایت وردپرسی، گذراندن کدام دوره‌های آموزشی الزامی است؟

پاسخ این سوال، وابستگی زیادی به نوع فعالیت شما دارد. چون همانطور که گفته شد، وظایف یک ادمین سایت وردپرسی می‌تواند کاملاً تخصصی یا بسیار متنوع و گسترده باشد و انواع پشتیبانی سایت وجود دارد. پس آموزش ادمین سایت می‌تواند فقط یک مورد بسیار تخصصی مثل رفع مشکلات وردپرس یا بسیار گسترده‌تر باشد.

پس با توجه به اینکه چه وظایفی را بر عهده می‌گیرید، یادگیری یک یا چند مهارت زیر برای شما ضروری است:

  • کار با وردپرس، قالب‌ها و افزونه‌های مختلف
  • بهبود امنیت و سرعت وردپرس
  • تولید محتوا
  • سئو
  • کار با نرم‌افزارهای مختلف مثل فتوشاپ، کمتازیا، پریمیر و …
  • و …

لازم است تاکید کنم که برای یک پشتیبان سایت وردپرسی، داشتن هیچ مدرک دانشگاهی یا مدرک دیگری نیاز نیست! آنچه که شغل و درآمد شما را تضمین می‌کند، مهارت‌های شماست. آموزش پشتیبانی سایت وردپرس با آموزش وردپرس و در صورت لزوم نرم‌افزارهای مختلف، فرقی ندارد.

برای یادگیری وردپرس و بهره‌گیری از آموزش تصویری مدیریت سایت، به صورت کامل و حرفه‌ای، پیشنهاد می‌کنم از دوره “وردپرس پلاس” استفاده کنید. اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌تر در این زمینه فعالیت کنید، یادگیری المنتور به عنوان محبوب‌ترین صفحه ساز وردپرس، ضروری است. پس پیشنهاد می‌کنم دوره “المنتور پلاس” را هم از دست ندهید.

یادگیری مهارت پشتیبانی سایت وردپرسی برای مدیران

ممکن است شما صاحب یک کسب و کار باشید که سایت وردپرسی دارید. داشتن سایت بدون پشتیبان، قطعا برای شما مشکلات مختلفی ایجاد کرده است. یکی از بهترین راه حل‌ها این است که خودتان وردپرس را یاد بگیرید تا بتوانید مشکلات سایتتان را برطرف کنید. با یادگیری وردپرس، شما می‌توانید به راحتی قابلیت‌های جدید به سایتتان اضافه کنید و برای انجام هر کار کوچکی، به دنبال یک وردپرس‌کار نباشید. آموزش مدیریت سایت با وردپرس در واقع همان آموزش کار با وردپرس، افزونه‌ها و قالب‌های آن است.  پیشنهاد می‌کنم برای یادگیری کامل و جامع وردپرس از صفر، از دوره وردپرس پلاس استفاده کنید.

اگر در سایتتان محصول فیزیکی یا محصول دیجیتالی یا آموزش و خدمات می‌فروشید، باید به صورت حرفه‌ای کار با افزونه فروشگاه ساز ووکامرس را بلد باشید. در دوره وردپرس پلاس، ووکامرس با جزئیات آموزش داده شده است.

روش‌های پیدا کردن شغل برای پشتیبان سایت وردپرسی

بعد از یادگیری مهارت‌های لازم، چگونه پشتیبان سایت شویم؟ با توجه به گسترش استفاده از وردپرس، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها و موسسات زیادی به دنبال پشتیبان سایت وردپرسی هستند. شما می‌توانید در سایت‌های مختلف استخدامی مثل ایران استخدام، جاب ویژن، ای استخدام، جابینجا و … عبارت وردپرس را جستجو کنید و آگهی‌های استخدام ادمین سایت وردپرسی را پیدا کنید.

روش دیگر این است که برای معرفی مهارت‌های خود، پیج اینستاگرام ایجاد کنید و از طریق تولید محتوای مرتبط مشتری جذب کنید. همچنین می‌توانید برای خودتان سایت طراحی کنید. در سایتتان پلن‌های مختلف پشتیبانی را قرار داده و با تولید محتوا و تبلیغات، از طریق سایت به جذب مشتری بپردازید.

جستجو در سایت‌های فریلنسری مثل کارلنسر، پونیشا، انجام میدم و … هم راهکار مناسبی برای پیدا کردن کارفرماهایی است که به دنبال پشتیبان سایت وردپرسی هستند.

توجه داشته باشید که کارفرمای شما می‌تواند صاحبین کسب‌وکارهای کوچک، کسب‌وکارهای خانگی، کسب‌وکارهای بزرگ و توسعه یافته، فروشگاه‌ها، شرکت‌های مختلف، دانشگاه‌ها، مدارس و … باشد.

گاهی برای استخدام به رزومه نیاز دارید. در رزومه خود، مهارت‌های کامپیوتری و نرم‌افزاری خود را ذکر کنید. اگر تجربه کاری دارید، با مستندات درج کنید. ممکن است مصاحبه حضوری یا آنلاین هم انجام شود. در این مصاحبه مهارت‌های شما به صورت عملی سنجیده می‌شود. پس حتما از قبل خوب تمرین کنید.

نکته بسیار مهم در شغل پشتیبان سایت وردپرسی، عقد قرارداد است. همانطور که گفته شد، وظایف ادمین سایت می‌تواند بسیار گسترده باشد. پس حتما وظایف و تعهدات خود را به صورت شفاف و دقیق مشخص کنید. در غیر اینصورت خیلی زود با مشکل مواجه خواهید شد.

اگر به صورت غیرحضوری کار می‌کنید، راه ارتباطی خود را مشخص کنید. راه‌های ارتباطی پشتیبان سایت و کارفرما می‌تواند ایمیل، تیکت سایت، ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و واتساپ، تماس تلفنی و … باشد.

تمرکز روی شغل ادمین سایت وردپرسی، درآمد بالایی برای شما ایجاد می‌کند. چون افراد کمی به صورت تخصصی به ارائه خدمات پشتیبانی وردپرس می‌پردازند. از طرفی، برای اکثر سایت‌ها، تعداد کارهایی که برای پشتیبانی انجام می‌دهید بسیار کم است ولی هزینه پشتیبانی سایت به صورت ماهیانه دریافت می‌شود. اگر متعهد باشید، صاحبین سایت ترجیح می‌دهند ماهیانه مبلغی را به شما بپردازند ولی خیالشان از بابت عملکرد سایت راحت باشد. پس حتماً از این فرصت شغلی استفاده کنید.

اگر سوالی در مورد ادمین سایت وردپرسی دارید، در دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در سریعترین زمان پاسخگوی سوالتان باشیم. خوشحال می‌شویم اگر پشتیبان سایت هستید، تجربیات کاری خود را با ما و کاربران وب زوج به اشتراک بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید
(برحسب میزان رضایت خود از محتوای این مقاله، به آن از 1 تا 5 ستاره دهید)

امتیاز 5 از 3 رای

اولین نفری باش که امتیاز خودت رو ثبت می‌کنی!

جدیدترین مقالات
پرسش و دیدگاه

پس از بررسی سریع و پاسخگویی توسط کارشناسان، به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع‌رسانی به من هنگامی که :
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمامی دیدگاه‌ها
جدیدترین مقالات

5 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

حذف زبانه راهنما (Help Tab) از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف زبانه راهنما از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
نصب وردپرس روی هاست سی‌پنل در 5 دقیقه!
نصب وردپرس روی هاست سی پنل
گراواتار چیست؟ + آموزش گام به گام ثبت‌نام در Gravatar و ساخت تصویر پروفایل وردپرس
افزونه چیست؟ + نکات مهم در مورد افزونه‌ها
فهرست
Search