بازار کار و درآمد طراحی سایت با وردپرس در شهریور 1402

جذاب‌ترین پارامتر در شغل طراحی سایت با وردپرس، درآمد آن است. اما بهتر است همه جنبه‌های آن را بررسی کنیم تا در آینده به مشکل نخوریم. هدف ما در این مقاله بررسی همه جانبه بازار کار، آینده شغلی و درآمد طراحی سایت در ایران است. نگران نباشید، روشهای ورود به این حرفه و پیش‌نیازهای لازم را هم خواهیم گفت. برای اینکه بدانید همه چیز ایده‌ئال نیست، معایب آن را هم توضیح خواهیم داد. پس برای تصمیم‌گیری بهتر، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
شغل طراحی سایت با وردپرس
(امتیاز 3.4 از 10 رای)
3.4/5

معرفی شغل طراحی سایت

اغلب کسب و کارها به سمت آنلاین شدن و ایجاد کسب و کار اینترنتی حرکت می‌کنند. بنیاد و اساس مشاغل اینترنتی، وب سایت است. بنابراین اگر شخصی مهارت طراحی سایت داشته باشد، با توجه به تقاضای بالا، درآمد عالی خواهد داشت! چون افراد برای توسعه کسب و کارشان و جذب مشتری‌های بیشتر، حاضر به پرداخت دستمزدهای بالا هستند.

جالب است بدانید این مهارت پولساز، بین عموم مردم شناخته شده نیست و این فرصتی برای شماست تا با یادگیری مهارت طراحی سایت، شغلی با درآمد عالی داشته باشید.

برای اینکه بهتر این موقعیت را درک کنید، لطفا به این سوال فکر کنید. چند کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی ، از جمله اینستاگرام، در حال فعالیت هستند؟ حداقل به تعداد این مشاغل، درخواست برای طراحی سایت وجود دارد! حالا به این عدد، شرکت‌ها و کسب و کارهای رسمی را هم اضافه کنید! افرادی که در شبکه‌های اجتماعی فعال نیستند ولی به دنبال طراحی سایت و جذب مخاطب از طریق گوگل هستند هم به این عدد اضافه می‌شوند! بنظرتان این یک فرصت فوق العاده برای کسب درآمد از طراحی سایت نیست؟ پس برای استفاده بهتر از این فرصت، حتما تا انتهای مقاله را با دقت بخوانید.

شغل طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

طراح سایت کسی است که مهارت طراحی سایت‌های فروشگاهی، خدماتی، شرکتی، آموزشی و … را دارد و تمامی نیازهای کارفرما را برطرف می‌کند. برای طراحی سایت 2 روش کلی وجود دارد: برنامه نویسی، طراحی سایت با وردپرس.

طراح سایت لزوما برنامه نویس نیست! بلکه می‌تواند با استفاده از وردپرس و بدون کدنویسی، از طراحی سایت به صورت تضمینی درآمد داشته باشد.

در این مقاله، تمرکز ما روی شغل طراحی سایت با وردپرس است. در قسمت بعد دلیل انتخاب این روش را توضیح خواهیم داد.

چرا طراحی سایت با وردپرس؟

برای درک قابلیت‌ها و گستردگی وردپرس، پیشنهاد میکنم مقاله “سایت‌های قابل طراحی با وردپرس” را بخوانید. همانطور که در این مقاله نوشته شده، با وردپرس می‌توانید برای کسب‌وکارهای مختلف، سایت‌های حرفه‌ای طراحی کنید. در طراحی سایت با وردپرس، هیچ محدودیتی وجود ندارد. با نصب قالب‌ها و افزونه‌های مختلف می‌توانید هر قابلیتی را به سادگی به سایت اضافه کرده و نیازهای کارفرما را برطرف کنید.

در سال 2023 اعلام شده که 62 درصد از وب‌سایت‌های دنیا، از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کرده‌اند!

همین آمار کافیست تا ما وردپرس را به سایر روشهای طراحی سایت ترجیح دهیم!

مزیت وردپرس نسبت به سایر روشهاس طراحی سایت

از طرف دیگر، با وردپرس می‌توان در کمترین زمان و با کمترین هزینه سایت طراحی کرد. وردپرس هر روز در حال ارتقا است و  به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی و کدنویسی احتیاج ندارد.

خیلی از کسب و کارهای بزرگ و معروف در ایران و جهان، از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کرده‌اند. در مقاله “نمونه سایت های طراحی شده با وردپرس” 61 مثال ذکر شده است تا مطمئن شوید وردپرس انتخاب حرفه‌ای ها است.

این دلایل موجب شده هم اغلب طراحان سایت به سمت وردپرس بروند و هم صاحبین کسب و کار برای صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها، تمایل بیشتری به طراحی سایت با وردپرس داشته باشد. به همین دلیل در اغلب آگهی‌های استخدامی ذکر شده که به وردپرس کار یا طراح سایت مسلط به وردپرس نیاز دارند. بخشی از این آگهی‌ها را می‌توانید در تصویر زیر ببینید که برگرفته از سایت jobinja.ir هستند.

آگهی استخدام وردپرس کار

بنابراین یادگیری وردپرس به عنوان منبع درآمد، بهترین گزینه برای تبدیل شدن به یک وب دیزاینر یا طراح سایت است.

روش‌های کسب درآمد از شغل طراحی سایت با وردپرس

راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از وردپرس وجود دارد. روشی که در این مقاله توضیح می‌دهیم مخصوص افرادی است که می‌خواهند بدون سرمایه اولیه، با یک لپ تاپ، حتی به صورت دورکاری (یا همان فریلنسری) درآمد عالی داشته باشند.

اگر مهارت طراحی سایت با وردپرس را داشته باشید، با یکی از روش‌های زیر می‌توانید از وردپرس درآمد کسب کنید:

1. استخدام وردپرس کار

کسب و کارها و شرکت‌های زیادی مایل به استخدام طراح سایت وردپرسی هستند. آنها می‌خواهند در تیم خود یک وب مستر دائمی داشته باشند تا طراحی سایت، رفع مشکلات و پشتیبانی از سایت را برایشان انجام دهد.

جالب است بدانید آنها لزوما به دنبال یک طراح سایت حرفه ای نیستند! بلکه استخدام کارآموز وردپرس و وردپرس کار مبتدی هم در آگهی‌های استخدام دیده می‌شود.

Hiring a WordPress

برخی دیگر به دنبال استخدام وردپرس کار غیرحضوری هستند. این روش یک بُرد دو طرفه است. هم شما لازم نیست هر روز وقتتان را در ترافیک هدر دهید، و هم نیازهای کارفرما به صورت دورکاری برطرف می‌شود. از طرفی دورکاری برای کارفرما هزینه کمتری دارد.

روش دیگر استخدام وردپرس کار به صورت پروژه‌ای است. یعنی یک هدف خاص را تعیین می‌کنند و از شما می‌خواهند با دریافت هزینه مشخص، با مهارت‌های وردپرسی خود، آن پروژه را انجام دهید. پروژه مورد نظر می‌تواند طراحی سایت، نصب و مدیریت یک افزونه، اضافه کردن یک قابلیت مشخص به سایت، برطرف کردن یک مشکل و … باشد. در تصویر زیر، آکهی‌های استخدامی را می‌بینید که حالت‌های مختلف استخدام کارآموز، وردپرس کار مبتدی، دورکاری و … در بین آنها وجود دارد. این آگهی‌ها برگرفته از سایت jobvision.ir هستند.

Hiring a WordPress

2. انجام پروژه وردپرس در سایت‌های فریلنسری

فریلنسر طراحی سایت

سایت‌های فریلنسری یا دورکاری، سایت‌هایی هستند که بین کارفرما و افراد با مهارت‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کنند. مثلا کارفرما پروژه مورد نظر خود را همراه با قیمت پیشنهادی در سایت‌های فریلنسری تعریف می‌کند. شما به عنوان طراح سایت، پروژه‌ها را بررسی کرده و در صورت تمایل، آن را انجام می‌دهید. سایت‌های فریلنسری معروف در ایران، پونیشا، کارلنسر، انجام میدم و … هستند.

این روش در ابتدای مسیر خیلی به شما کمک می‌کند. همچنین اگر دانشجو هستید، زمان محدودی دارید، مایل به دورکاری هستید، گرفتن پروژه طراحی سایت با وردپرس از سایت‌های فریلنسری گزینه مناسبی است. در تصویر زیر چند پروژه فریلنسری وردپرس در سایت کارلنسر را مشاهده می‌کنید.

پروژه فریلنسری وردپرس

3. راه اندازی کسب و کار طراحی سایت

شما می‌توانید به جای استخدام شدن یا انجام پروژه‌های فریلنسری طراحی سایت، خودتان کارآفرین باشید و به صورت مستقیم از طراحی سایت بدون کدنویسی درآمد کسب کنید. البته اگر به تازگی وردپرس را یاد گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنم با روش‌های 1 و 2 شروع کنید تا هم مهارت و تجربه خود را بالا ببرید و هم به جمع آوری نمونه کار بپردازید. اما اگر شخصیت جسورتری دارید، می‌توانید کسب و کار خودتان را در حوزه خدمات طراحی سایت راه‌اندازی کنید.

بازار کار سفارش طراحی سایت با وردپرس بسیار داغ است. چون همانطور که گفتیم کسب و کارهای مختلفی به راه‌اندازی سایت روی آورده‌اند و به دنبال طراح سایت حرفه‌ای هستند. اما بهتر است دو نکته را در شروع کار در نظر بگیرید.

اول اینکه حتما مشخص کنید قرار است چه خدماتی ارائه دهید. طراحی وب حوزه بسیار وسیعی است که شامل راه‌اندازی سایت، پشتیبانی سایت، مشاوره به دارندگان سایت، رفع مشکلات سایت، افزودن قابلیت‌های مختلف به سایت‌های طراحی شده با وردپرس، تولید محتوا، سئو و … می‌شود. اصلا کار درستی نیست که از نقطه صفر، همزمان همه خدمات را با هم انجام دهید. بهتر است یک یا دو مورد را انتخاب کنید و به مرور زمان، کار را گسترش دهید.

نکته دوم این است که مشتری شما طیف وسیعی از کسب‌وکارها هستند. شما می‌توانید خدمات طراحی سایت فروشگاهی، سایت خبری، آموزشی، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت برای خارج از کشور، انجام پروژه‌های دانشجویی طراحی سایت و … را ارائه دهید. اما در شروع کار بهتر است مخاطب هدف خود را مشخص کنید و با یک دست، چند هندوانه برندارید.

در تصویر زیر، خدمات یک کسب و کار طراحی سایت را مشاهده می‌کنید.

خدمات طراحی سایت با وردپرس

به عنوان کسب و کار طراحی سایت، چطوری مشتری جذب کنیم؟

روش اول استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، مهارت‌هایتان را به نمایش بگذارید و مشتری جذب کنید. روش دیگر تبلیغات در فضاهای مختلف (حتی در فضای آفلاین) است. همچنین می‌توانید برای کسب و کار خود سایت طراحی کنید و خدماتتان را معرفی کنید. کافیست عبارت طراحی سایت را جستجو کنید تا سایت‌های مختلف در حوزه خدمات طراحی سایت را ببینید.

روشهای جذب مشتری برای طراحی سایت

تا اینجا سعی کردیم بطور خلاصه بگوییم چطور از طراحی سایت پول در بیاورید و مشاغل مرتبط با طراحی سایت را نام بردیم. با برنامه‌ریزی صحیح و تیم‌سازی، می‌توانید از همه روش‌ها استفاده کنید. نکته مهم این است که در شروع کار، شاید لازم باشد با هزینه کم خدمات طراحی سایت را ارائه دهید. ولی با گذشت زمان، شما شناخته می‌شوید، مهارتهایتان افزایش می‌یابد و شرایط دیگر مثل قبل نخواهد بود.

در ادامه در مورد شغل وظایف طراح سایت، درآمد، بازار کار طراحی سایت با وردپرس، روش‌های پروژه گرفتن بعد از یادگیری وردپرس، جذب مشتری برای طراحی سایت و مشکلات یک فریلنسر طراحی سایت صحبت خواهیم کرد

وظایف طراح سایت

برای مشاغل مرتبط با طراحی سایت، وظایف یکتا و ثابتی وجود ندارد و در اکثر موارد طبق قرارداد توافقی بین طرفین تعیین می‌شود. به طور کلی وظیفه شما احتمالا یکی از این موارد است: طراحی سایت با وردپرس، بهبود سایت، اضافه کردن یک قابلیت جدید، رفع مشکلات سایت و … . پس باید با وردپرس آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید با شناسایی سلیقه کارفرما، یک سایت حرفه‌ای طراحی کنید.

اگر روش درآمدی شما، پروژه‌های دورکاری و فریلنسری طراحی سایت باشد، حتما از اول مشخص کرده‌اید که خدمت مورد نظر دقیقا چیست و ظرف مدت چند روز باید انجام شود. پس اصلا مهم نیست در طول روز چه کارهایی انجام می‌دهید. برای کارفرما نتیجه مهم است.

اگر به صورت تیمی کار می‌کنید، نقش شما در هر پروژه کاملا مشخص است.

اگر در نظر بگیریم کار شما طراحی سایت است، حداقل وظایفتان به شرح زیر است:

درک نیازهای کاربر و پیاده‌سازی بر اساس سلیقه کارفرما

مشاوره به کارفرما برای داشتن یک سایت حرفه‌ای و کاربرپسند

ارائه نقشه کلی از ساختار سایت

نظرخواهی از کارفرما در مورد رنگ، فونت، هویت بصری و ساختار سایت

تنظیمات دامنه و سرور سایت و آپلود سایت روی سرور

امکان افزودن تصویر، ویدئو، پادکست، آیکون به سایت

ایجاد صفحات سایت طبق قرارداد

تست سایت در حضور کارفرما

فرصت دادن به کارفرما برای اصلاح سایت طبق سلیقه او (در چارچوب قرارداد)

استفاده از تکنولوژی‌ها و امکانات به روز

سرعت مناسب سایت

طراحی سایت ریسپانسیو برای دستگاه‌های مختلف

مهلت پشتیبانی رایگان طبق توافق اولیه

آموزش کار با سایت (مثل گذاشتن مقاله، نوشتن محتوا در صفحات درباره ما، اضافه کردن محصول و …)

در هر حال، نکته بسیار مهم این است که شما طراح سایت هستید نه آچار فرانسه یک کسب و کار! طراح سایت حضوری، غیرحضوری، وردپرس کار پاره وقت، تمام وقت، فریلنسر وردپرس؛ هرچه که هستید باید از ابتدا در قرارداد به صورت دقیق وظایفتان را مشخص کرده و برای کارفرما شرح دهید.

در غیراینصورت یکدفعه به خودتان می‌آیید و می‌بینید کارفرما از شما توقع دارد سئو سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی و بازاریابی را هم انجام دهید و پشتیبان دائم سایت باشید. هرکدام از این فعالیت‌ها یک شغل جداگانه محسوب می‌شوند مگر اینکه در توافق اولیه آنها را برعهده گرفته باشید.

اگر شما دانشجو هستید یا محدودیت زمانی دارید، می‌توانید به صورت فریلنسری کار کنید و در روز، هرچند ساعت که می‌توانید را به انجام آن پروژه اختصاص دهید. با این روش هم می‌توانید از طراحی سایت با وردپرس درآمد داشته باشید.

بازار کار طراحی سایت با وردپرس در ایران و آینده شغلی

بازار کار و آینده شغلی طراحی سایت با وردپرس

برای درک موقعیت‌های شغلی یک طراح سایت، کافیست بدانید عبارت طراحی سایت، ماهیانه 13000 بار در گوگل جستجو می‌شود! افرادی که در شبکه‌های اجتماعی به دنبال طراح سایت هستند را هم اضافه کنید. اگر شما طراح سایت باشید، هریک از این افراد می‌توانند مشتری شما باشند! همچنین کسب و کارها به سمت آنلاین شدن پیش می‌روند. پس تصور کنید برای یک طراح سایت وردپرسی ، حداقل به اندازه کسب و کارهای حضوری فرصت شغلی وجود دارد!

از طرفی وردپرس هر روز در حال توسعه و پیشرفت است و همانطور که گفته شد، اکثر سایت‌های ایرانی و خارجی از وردپرس برای طراحی سایت استفاده می‌کنند.

سایت‌هایی که از قبل طراحی شده‌اند، نیاز به مدیریت و پشتیبانی دارند. کسب و کارهایی که سایت ندارند، ترجیح می‌دهند از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کنند. بنابراین طراحی سایت با وردپرس، یک مهارت پولساز است. برای افرادی که همیشه به روز هستند، آینده بازار کار طراحی وب سایت در ایران بسیار روشن است.

درآمد طراحی سایت با وردپرس

هرچقدر هم به وردپرس و طراحی سایت علاقمند باشید، مهمترین سوال در ابتدای مسیر این است:

درآمد طراحی سایت با وردپرس چقدر است؟

به طور خلاصه درآمد ماهیانه طراحی سایت به عوامل مختلفی وابسته است:

  • روش کسب درآمد از طراحی سایت (استخدام، پروژه‌های فریلنسری، کسب و کار خدمات طراحی سایت و …)
  • تایم کاری ( حقوق وردپرس کار تمام وقت و نیمه وقت متفاوت است)
  • مهارت و تجربه طراح سایت و نمونه کارها
  • تعداد سایت‌های طراحی شده در ماه یا تعداد پروژه‌های هر ماه
  • نیازهای کارفرما (هزینه سایت معمولی و سایتی با امکانات خاص کاملا متفاوت است)

هیچ قانونی برای تعیین درآمد طراحی وب سایت وجود ندارد. همه چیز توافقی است. اما بعضی نکات در تعیین درآمد شغل طراحی سایت، بدیهی است. مثلا درآمد وردپرس کار حرفه ای و کارآموز طراحی سایت متفاوت است. پس شما نمی‌توانید در شروع کار، دستمزدی برابر با یک متخصص وردپرس تعیین کنید. مزیت شغل طراحی سایت این است که درآمد شما محدودیت ندارد و با افزایش تجربه و مهارت، روز به روز بیشتر می‌شود.

Website design job for housewives

اگر شما خانم خانه‌دار یا دانشجو هستید و یا طراحی سایت با وردپرس را به عنوان شغل دوم انتخاب کرده‌اید، زمان شما محدود است. پس درآمد شما هم با یک وردپرس کار تمام وقت متفاوت خواهد بود.

در اکثر مواقع، برای کارفرما زمان مهم است. یعنی فرق می‌کند شما سایت یا پروژه مورد نظر را ظرف چند روز تحویل می‌دهید. شاید تصمیم بگیرید برای سرعت بخشیدن به کار، یک تیم تشکیل دهید و در عوض درآمد بیشتری داشته باشید.

برای اطلاع از درآمد طراحی سایت در ایران، کافیست عبارت طراحی سایت را در گوگل جستجو کرده و در سایت‌های مختلف هزینه‌ها را ببینید. امروز که این مقاله را می‌نویسم (تیرماه سال 1402) هزینه طراحی یک سایت با امکانات معمولی، به طور متوسط از 5 میلیون تومان شروع می‌شود و برای سایت‌های حرفه‌ای با امکانات خاص، تا 100 میلیون تومان هم (و گاهی بیشتر) بالا می‌رود. البته هزینه پشتیبانی و نگهداری از سایت کاملا از هزینه طراحی جدا است. مثلا درآمد پشتیبان سایت به صورت ماهیانه تعیین می‌شود. نکته دیگر این است که در اکثر موارد هزینه‌ی هاست، دامنه، قالب‌ها و افزونه‌های مورد نیاز به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

برای محاسبه درآمد ماهیانه، کافیست این عدد را در تعداد سایت‌هایی که می‌توانید طراحی کنید ضرب کنید. با وردپرس شما در ماه حداقل می‌توانید 3 الی 4 سایت با امکانات پایه را طراحی کنید. یعنی در بدترین حالت، حداقل درآمد شما از طراحی سایت با وردپرس، 15 میلیون تومان است! به مرور با افزایش مهارت، درآمد نیز افزایش می‌یابد.

این درآمد فقط مربوط به طراحی سایت است. هزینه تولید محتوا و سایر خدمات، به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. البته اگر مایل به ارائه این خدمات باشید.

اگر در شرکتی استخدام شوید، درآمد شما کاملا توافقی و البته وابسته به مهارت شما است. اما از حدود  حقوق اداره کار شروع می‌شود و سقف ندارد!

اما سوال مهمتر این است: صرفا برای کسب درآمد وارد حوزه طراحی سایت با وردپرس شده‌اید یا به این کار علاقه دارید؟

اگر به این کار علاقه ندارید، نمی‌توانید ساعت‌ها پای کامپیوتر بنشینید و از طراحی سایت و چالش‌های آن لذت ببرید! فریب درآمدهای بالای این حوزه را نخورید و مطمئن باشید انگیزه مالی به تنهایی کافی نیست. از طرفی اگر شما به کاری علاقمند باشید، قطعا در آن کار به درآمد عالی خواهید رسید. پس همین الان با خودتان خلوت کنید و به این سوال صادقانه پاسخ دهید: “آیا واقعا طراحی سایت با وردپرس را دوست دارم؟”

اگر پاسخ مثبت است، در بخش بعدی نحوه ورود به بازار کار طراحی سایت را با دقت بخوانید.

اولین قدم برای ورود به شغل طراحی سایت

اولین قدم برای کسب درآمد از طراحی سایت با وردپرس

بعد از آشنایی با شغل طراحی وب سایت و درآمد طراحی سایت بدون کدنویسی، سوال مهم این است: “چگونه طراح سایت شویم؟”

با رواج شغل‌های اینترنتی و دورکاری، ورود به بازار کار خیلی راحت‌تر از گذشته است. برای تبدیل شدن به یک متخصص وردپرس، اولین گام آموزش دیدن است. شما باید وردپرس را یاد بگیرید و همزمان هر آموزش را به صورت عملی پیاده‌سازی کنید.

همانطور که در قسمت بعدی توضیح خواهیم داد، به هیچ پیش زمینه و مهارت اولیه‌ای احتیاج ندارید و فقط کافیست کامپیوتر (یا لپ‌تاپ) و اینترنت در دسترس داشته باشید.

با استفاده از دوره “وردپرس پلاس” طراحی سایت با وردپرس را از صفر یاد خواهید گرفت و به یک وردپرس کار حرفه‌ای تبدیل می‌شوید. در این دوره ابتدا با مبانی وردپرس آشنا می‌شوید. سپس نصب وردپرس، خرید هاست و دامنه، ساخت صفحات مختلف، آموزش کامل ووکامرس، تنظیمات وردپرس و ووکامرس، قرار دادن محصول فیزیکی، مجازی و دانلودی و … را به صورت کامل یاد می‌گیرید. در نهایت سایتی خواهید داشت که محصول یا آموزش در آن قرار داده می‌شود و به درگاه پرداخت بانکی متصل می‌شود.

بعد از آموزش دیدن، باید به جمع آوری نمونه کار بپردازید. سپس پروژه بگیرید یا در یک شرکت استخدام شوید. در ادامه در مورد چگونگی انجام این مراحل صحبت خواهیم کرد.

مهارت و ابزارهای مورد نیاز برای ورود به شغل طراحی سایت

Tools needed to earn money from website design with WordPress

یکی از مزیت‌های بزرگ شغل طراحی سایت با وردپرس این است که به سرمایه اولیه احتیاج ندارد! فقط کافیست یک کامپیوتر یا لپ تاپ متصل به اینترنت داشته باشید. حتی لازم نیست کامپیوترتان سخت‌افزار به روز و قدرتمند داشته باشد. چون برای طراحی سایت با وردپرس، به پردازش خاصی احتیاج ندارید. پس اگر یک کامپیوتر قدیمی دارید، همین الان شروع کنید!

حتی لازم نیست در مورد کامپیوتر، نرم افزارها و دنیای IT اطلاعات داشته باشید. فقط کافیست کامپیوتر خود را روشن کنید، به اینترنت متصل شوید و با دوره وردپرس پلاس، وردپرس را از صفر آموزش ببینید و همزمان اجرا کنید.

به دفتر کار هم احتیاج ندارید! به راحتی می‌توانید در خانه پروژه‌ها را انجام دهید. این شغل محدودیت زمانی و مکانی ندارد.

 برای تبدیل شدن به یک وردپرس کار حرفه‌ای، مدرک تحصیلی و دانشگاهی اهمیت ندارد. حتی مهم نیست که شما دانشگاه رفته‌اید، دانشجو هستید، دیپلم دارید یا حتی دانش‌آموز هستید. کافیست به شغل طراحی سایت علاقمند باشید و خودتان آموزش دیدن را شروع کنید. یک دوره آموزش وردپرس حرفه‌ای، دانش مورد نیاز برای تبدیل شدن به طراح سایت را به صورت کامل در اختیار شما قرار می‌دهد. بعد از آن کافیست با انجام پروژه‌های مختلف، مهارت خود را بالا ببرید.

برای استخدام شدن در شرکت‌های مختلف، مدرک دانشگاهی شما هیچ اهمیتی ندارد و مهمترین پارامتر، مهارت شما در وردپرس است.

در شروع کار، به آموزش کامل وردپرس احتیاج دارید تا فارق از علم و مهارت فعلی، از مبنا وردپرس را یاد بگیرید. شما می‌توانید از آموزش‌های رایگان سطح وب استفاده کنید. ولی چون آموزش‌های رایگان بیشتر با هدف دیده شدن ایجاد می‌شوند، در اکثر موارد کامل و جامع نیستند و وقتی وارد کار عملی می‌شوید، به مشکل می‌خورید. از طرفی اغلب آموزش‌های رایگان پیوستگی لازم را ندارند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنم به جای تلف کردن وقت با ارزشتان، یک دوره جامع و کامل در زمینه وردپرس تهیه کنید. از صفر یاد بگیرید و بعد وارد مرحله عملی شوید. در این حالت خواهید دید که برای طراحی سایت با وردپرس هیچ چالشی نخواهید داشت. دوره وردپرس پلاس، دقیقا با همین هدف تدریس شده است.

برای ورود به شغل‌های مختلف طراحی وب، لزوما به سابقه کاری و رزومه احتیاج ندارید. البته کسی که سابقه‌کاری ندارد، نباید انتظار حقوق و درآمد یک شخص با تجربه را داشته باشد. ولی با دستمزد کم شروع می‌کند و با گذشت زمان، دستمزد خود را افزایش می‌دهد.

در شغل طراحی سایت با وردپرس، محدودیت سنی وجود ندارد. در حال حاضر افرادی از رده‌های سنی مختلف می‌شناسم که در این حیطه مشغول به کار هستند. پس در هر سنی هستید، می‌توانید وارد این شغل شوید.

برای طراحی سایت با وردپرس، داشتن کارت پایان خدمت هم ضروری نیست!

بطور خلاصه، برای درآمدزایی از طراحی سایت با وردپرس، هیچ محدودیتی وجود ندارد. ابزار و لوازم خاصی هم احتیاج ندارید! فقط کافیست به این حوزه علاقمند باشید و قدم به قدم پیشرفت کنید، آموزش ببینید و کارتان را توسعه دهید.

پس در هر موقعیتی هستید، می‌توانید به یک طراح سایت تبدیل شوید. فقط کافیست با یک آموزش حرفه‌ای، وردپرس را یاد بگیرید. سپس برای خودتان نمونه کار ایجاد کنید. نمونه‌کار می‌تواند طراحی یک سایت به صورت آزمایشی، طراحی سایت برای دوستان و آشنایان، طراحی سایت با هزینه بسیار کم یا حتی رایگان برای مشاغل مختلف باشد.

با ارائه نمونه‌کارها به راحتی می‌توانید پروژه طراحی سایت بگیرید یا در شرکت‌های مختلف استخدام شوید. عجله نداشته باشید و این گامها را یکی یکی بردارید. مطمئن باشید بعد از مدتی به درآمد عالی از طراحی سایت با وردپرس خواهید رسید.

چطور پروژه طراحی سایت بگیریم؟

وقتی وردپرس را یاد گرفتم، چطوری پروژه بگیرم؟ این سوالی است که قبل از یادگیری وردپرس پرسیده می‌شود. بعضی افراد هم وردپرس را یاد گرفته‌اند ولی نمی‌دانند چطور باید مشتری پیدا کنند. خصوصا یافتن اولین پروژه طراحی سایت معمولا چالش بزرگی است. در بخش‌های قبلی، روش‌های کسب درآمد از طراحی سایت را توضیح دادیم. هریک از این روش‌ها می‌توانند اولین پروژه شما باشند.

Website design trainee with WordPress

مثلا ممکن است به عنوان کارآموز استخدام شوید. می‌توانید به سایت‌های کاریابی برای پیدا کردن آگهی استخدام طراحی سایت با وردپرس مراجعه کنید. یا اولین پروژه را در سایت‌های فریلنسری با هزینه کم انجام دهید. حتی ممکن است از همان ابتدا کسب و کار خدمات سایت راه‌اندازی کنید و با کمترین هزینه پروژه بگیرید.

روش‌های مختلفی برای پروژه گرفتن و جذب اولین مشتری برای طراحی سایت وجود دارد. ساده‌ترین کار طراحی سایت برای دوست، آشنا و فامیل بدون هزینه یا با هزینه بسیار کم است. اگر دانشجو هستید یا کار پاره‌وقت دارید، بهتر است با پروژه‌های فریلنسری سایت‌های مختلف مثل پونیشا، کارلنسر و … شروع کنید. روش دیگر انجام پروژه‌های طراحی سایت دانشجویی است.

ترفند دیگر برای گرفتن اولین پروژه، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. مثلا شما می‌توانید در اینستاگرام، لینکدین یا تلگرام خدمات خود را معرفی کنید. حتی می‌توانید برای خودتان سایت شخصی طراحی کنید  و از طریق سایت مشتری جذب کنید. سایت خود را با دقت طراحی کنید. چون نمونه کار شما هم محسوب می‌شود. در شروع شاید لازم باشد برای جمع‌آوری نمونه کار و رزومه، رایگان کار کنید.

راه دیگر این است که با تیم‌های طراحی سایت همکاری کنید و پس از جمع‌آوری رزومه و تجربه کافی، مستقل شوید.

بعضی از شرکت‌ها و کسب‌وکارها، قبلا سایت راه‌اندازی کرده‌اند. ولی سایتشان دچار اشکالاتی شده یا طراحی اولیه حرفه‌ای نبوده است. شما می‌توانید باز طراحی این سایت‌ها را با هزینه مناسب انجام دهید.

تعیین هزینه هر پروژه به مهارت، تجربه و نیازهای کاربر بستگی دارد و کاملا توافقی است. یعنی هیچ قانون مشخصی برای تعیین هزینه پروژه‌ها وجود ندارد.

راهکارهایی برای افزایش درآمد در شغل طراحی سایت با وردپرس

اولین نکته مهم این است که قرار نیست با طراحی سایت، یک شبه و بدون زحمت به درآمد بالا برسیم. وقتی شما تصمیم می‌گیرید برای خودتان شغل ایجاد کنید، باید بدانید که قطعا با چالش‌ها و مشکلات هم روبرو خواهید شد. بنابراین از ابتدای مسیر باید خودتان را آماده کنید. در غیراینصورت، به خاطر ذهنیت اشتباه، نمی‌توانید چالش‌ها را پشت سر بگذارید و از ادامه مسیر منصرف می‌شوید.

وقتی با ذهنیت دُرست قدم بردارید، به جای نشستن و غصه خوردن، به دنبال روش‌هایی خواهید بود که بتوانید درآمد خود را افزایش دهید. در ادامه توصیه هایی برای افزایش درآمد از طراحی وب سایت را توضیح خواهیم داد.

1.مسیر کاری خود را مشخص کنید.

لازم نیست دورنمای 10 ساله داشته باشید! ولی بهتر است تا حدودی بدانید قرار است به چه افرادی خدمات ارائه دهید. مخاطب شما چه کسانی هستند؟ بازار هدف طراحی سایت برای شما چه افرادی هستند؟ صاحبین فروشگاه‌ها، مدرسین، شرکت‌ها یا دانشجویانی که صرفا می‌خواهند پروژه طراحی سایت انجام دهند، مخاطب شما کدام است؟

انتخاب مخاطب در شغل طراحی سایت

وقتی مخاطبتان را بشناسید، بهتر می‌توانید خدمات خود را تبلیغ کنید. به عنوان مثال، اگر مخاطبین شما فروشگاه‌های اینترنتی هستند، اینستاگرام و تلگرام بسترهای مناسبی برای تبلیغ شما هستند اما اگر مخاطبتان شرکت‌های رسمی است، شاید لینکدین گزینه بهتری باشد. همچینین با توجه به نیاز مخاطب، خدمات بهتری ارائه خواهید داد.

2. همه کاره نباشید!

اگر چند هندوانه را با هم بردارید، هیچ یک را به مقصد نخواهید رساند. بهتر است در شروع کارتان خدمات گسترده و متفاوت ارائه ندهید و بر یک حوزه تمرکز کنید.

مثلا خدمات شما می‌تواند طراحی اولیه سایت باشد. یا ممکن است بر رفع مشکلات سایت‌های وردپرسی تمرکز کنید. شاید تصمیم بگیرید خدمات پشتیبانی ارائه دهید و ماهیانه هزینه دریافت کنید. برخی هم فقط بر تولید محتوا در سایت تمرکز می‌کنند.

به مرور می‌توانید کار خود را گسترش دهید ولی در ابتدای مسیر همه خدمات را با هم ارائه ندهید. تمرکز در یک حوزه موجب افزایش درآمد طراحی سایت با وردپرس و برندسازی می‌شود.

3. بازاریابی و فروش یاد بگیرید!

شما تصمیم گرفته‌اید کسب و کار خودتان را داشته باشید. پس باید روش‌های جذب مشتری و قانع سازی را یاد بگیرید. پس حتما زمان ویژه‌ای را برای آموزش دیدن در حوزه بازاریابی و فروش اختصاص دهید.

4. یادگیری را رها نکنید!

وردپرس هر روز در حال توسعه و گسترش است. زمانی که حس کنید همه چیز را می‌دانید و دیگر لازم نیست آموزش ببینید، تیشه به ریشه کسب و کارتان زده‌اید. اگر می‌خواهید در این حوزه بمانید و هر روز درآمدتان بیشتر شود، به روز باشید و هر روز مهارت‌هایتان را بالا ببرید. در شغل طراحی سایت با وردپرس، غرور مقدمه شکست است.

5. تیم بسازید!

هرچقدر شبها دیرتر بخوابید و صبح‌ها زودتر بیدار شوید، تفریح نکنید، با خانواده وقت نگذرانید و فقط پای لپ‌تاپ باشید و کار کنید؛ نمی‌توانید به اندازه یک تیم کارایی داشته باشید. تنها نتیجه این است که بعد از مدتی به آدمی افسرده تبدیل خواهید شد که از شغلش متنفر است.

پس در اولین فرصت به فکر تیمسازی باشید. داشتن یک تیم خوب منجر به افزایش درآمد طراحان سایت می‌شود. همچنین به شما کمک می‌کند کارهای کم اهمیت را به دیگران بسپارید، روی کارهای مهم تمرکز کنید و خلاق‌تر باشید.

معایب شغل طراحی سایت با وردپرس

معایب شغل طراحی سایت با وردپرس

قطعا هر شغلی، هرچقدر هم عالی باشد، معایبی دارد. مسئله مهم این است که طبق زندگی شخصی و علایقی که دارید، مزیت‌های آن شغل بیشتر به چشمتان بیاید و باز هم آن شغل را با اشتیاق انتخاب کنید. سختی های شغل طراحی سایت در ادامه ذکر شده است.

  • به روز بودن:

وردپرس هر روز در حال تغییر است. پس شما هم باید خود را آپدیت نگه دارید. پس اگر اهل آموزش دیدن و به روز ماندن نیستید، برای انتخاب شغل طراحی سایت با وردپرس بیشتر فکر کنید.

  • رقابت زیاد:

همانطور که گفته شد، باید روش‌های مختلف بازاریابی را یاد بگیرید تا مشتریان به جای رقبا شما را انتخاب کنند. در این بازار، شما تنها طراح سایت نیستید و رقبای زیادی دارید. حواستان باشد تنها روش جذب مشتری، قیمت پایین نیست!

  • درک نادرست کارفرما از زحمات طراح سایت:

وقتی وارد شغل طراحی وب سایت با وردپرس می‌شوید، خواهید دید که خیلی از کارفرماها زحمات شما را کوچک می‌شمارند. چون با این حوزه آشنا نیستند. بنابراین گاهی ممکن است دستمزد تعیین شده را زیاد بدانند. این مشکل برای کارفرماهایی با کسب و کار سنتی، بیشتر پیش می‌آید.

مثلا ممکن است شما با المنتور یک سایت را طراحی کنید و بعد از اعلام هزینه، کارفرما بگوید: “چه خبر است؟ یک افزونه نصب کرده‌اید! کار خاصی انجام نداده‌اید!” در حالیکه المنتور آنقدر گسترده است که در دوره المنتور پلاس نزدیک به 60 ساعت آموزش برای توضیح کامل المنتور ضبط شده است.

پس حتما قبل از شروع هر پروژه برای کارفرما زحمات پروژه و جزئیات کار را به طور کامل توضیح دهید.

  • امنیت شغلی:

شغل طراحی سایت، پر درآمد و جذاب است. ولی هر روشی را برای کسب درآمد در این شغل انتخاب کنید، باز هم امکان از دست دادن کارتان وجود دارد. اما با افزایش مهارت و تجربه، دیگر شاهد این اتفاق نخواهید بود.

  • قیمت پایین تازه کارها:

معمولا مزیت طراحان سایت کم تجربه، قیمت پایین است. در نتیجه ممکن است گاهی برای توجیه کارفرما در مورد قیمت، با مشکل مواجه شوید. اما نگران نباشید. تعداد کارفرماهایی که به دنبال کار با کیفیت هستند خیلی زیاد است! کسی که می‌خواهد ساعت رولکس اصل بخرد، قیمت ساعت را با ساعت‌های فیک مقایسه نمی‌کند. چون به دنبال کیفیت است و می‌داند هیچ ارزانی بی علت نیست.

  • ساعت کاری زیاد:

برای مشاغلی مثل طراحی سایت، متداول است که ساعت کاری بیشتر از ساعت اداری باشد. به خصوص برای فریلنسرها و کسانی که کسب و کار شخصی دارند. حتی گاهی حس می‌کنید زندگی شخصی شما با کار ادغام شده است و ممکن است اعتراض دوستان، خانواده و نزدیکان را بشنوید.

پس بهتر است برنامه‌ریزی اصولی داشته باشید و برای هر قسمت از زندگی به صورت ویژه وقت تعیین کنید. البته کاملا طبیعی است که گاهی برای به پایان رساندن یک پروژه تا دیروقت بیدار بمانید و رورزهای تعطیل را هم مشغول کار باشید.

  • نیاز به مدیریت زمان:

اگر مدیریت زمان نداشته باشید، ممکن است پروژه‌ها را به موقع تحویل ندهید. هر نارضایتی می‌تواند آینده کاری شما را به خطر بیندازد. با تشکیل تیم و تقسیم وظایف، این مشکل تا حد زیادی برطرف می‌شود. اگر فعلا به تنهایی کار می‌کنید، حتما زمانتان را در طول روز مدیریت کنید و به اندازه توان و زمانتان پروژه قبول کنید.

مزیت‌های شغل طراحی سایت با وردپرس

The advantage of a website design job with WordPress

در شغل پولساز طراحی سایت با وردپرس، مزیتها از معایب بیشتر است. البته به روحیه و شخصیت شما هم بستگی دارد.

  • درآمد بالا:

داشتن یک سایت حرفه‌ای برای همه کسب‌وکارها نیاز است. بنابراین بازار کار وردپرس کارها پر رونق است. حتی امکان درآمد دلاری هم در شغل طراحی سایت وجود دارد.

  • تنوع:

شغل طراحی سایت با وردپرس، پر از چالش و خلاقیت است. در نتیجه کار کردن در این حیطه هیچ وقت برای شما یکنواخت و خسته کننده نیست.

  • بی نیاز از مدرک دانشگاهی:

همانطور که گفتیم برای طراحی سایت با وردپرس، مدرک دانشگاهی لازم نیست. داشتن شغلی با درآمد بالا برای فردی که تحصیلات دانشگاهی ندارد، بی نظیر است.این شغل محدودیت سنی هم ندارد!

  •  بدون نیاز به سرمایه اولیه:

شما می‌توانید از صفر شروع کنید و فقط با یک کامپیوتر، تبدیل به یک طراح سایت با درآمد بالا شوید.

  • آزادی در انتخاب روش کار، محل کارو تایم کاری:

شما می‌توانید با توجه به روحیه‌ای که دارید انتخاب کنید که فریلنسر باشید یا در یک شرکت استخدام شوید. یک طراح سایت می‌تواند به صورت دورکاری، در مسافرت و … کار کند و درآمد داشته باشد. زمان کاری هم به انتخاب خود شماست. یک طراح سایت مجبور نیست 6 صبح بیدار شود! از طرفی طراحی سایت می‌تواند شغل دوم، شغل دانشجویی یا یک شغل پاره وقت باشد. به همین دلیل انتخاب خوبی برای خانم‌های خانه‌دار است.

ویژگی‌های شخصیتی یک طراح سایت

ویژگی های شخصیتی وردپرس کار

طراحی سایت با وردپرس، شغل راحتی نیست! پس برای همه شخصیت‌ها مناسب نیست. در وهله اول باید شخصی تلاشگر باشد. در شغل طراحی سایت، چالش‌های زیادی وجود دارد. یک چالش ممکن است روزها شما را درگیر کند. پس باید شخصیتی ماجراجو و شکست ناپذیر داشته باشید.

یک طراح سایت نمی‌تواند از کامپیوتر متنفر باشد، چون قرار است در روز ساعت‌ها پای سیستم بنشیند و گذر زمان را احساس نکند.

نکته بسیار مهم در شغل‌هایی که رئیس ندارید و خودتان رئیس هستید این است که باید قدرت پذیرش شکست و پیدا کردن مسیر دُرست را داشته باشید. توانایی حفظ امید و انگیزه بسیار مهم است. با نگاهی به گذشته ببینید معمولا واکنش شما در برابر شکست‌ها چیست؟ آیا می‌توانید ادامه دهید؟

شاید برای همه جذاب باشد که کارمند نباشند! ولی شخصیت اکثر افراد طوری است که باید از اشخاص دیگر دستور بگیرند تا بتوانند کارها را پیش ببرند. بعضی افراد نمی‌توانند کارآفرین باشند و حوصله حل مشکلات و چالش‌ها را ندارند. این افراد ترجیح می‌دهند در طول روز کار مشخصی داشته باشند و میزان حقوق آخر ماهشان مشخص باشد. پس اگر شما هم چنین شخصیتی دارید، شاید شغل طراحی سایت برای شما مناسب نباشد.

یک طراح سایت باید فردی خوش قول و متعهد باشد و برای رسیدن به درآمدهای بالا پشتکار داشته باشد. یک وردپرس کار در صورتی موفق خواهد بود که اهل یادگیری باشد و همیشه دانش خود را به روز نگه دارد.

در این مقاله سعی کردیم کاملا واقع بینانه و با جزئیات کامل، به موضوع درآمد طراحی سایت با ورپرس بپردازیم. خلاصه اینکه اگر به حوزه طراحی سایت با وردپرس علاقه دارید، فقط به یک کامپیوتر یا لپ تاپ و اینترنت احتیاج دارید. پس نترسید و قدم اول را بردارید. قدم اول یادگیری وردپرس است که در دوره وردپرس پلاس کامل به آن پرداخته‌ایم.

اگر برای انتخاب شغل طراحی سایت با وردپرس، سوالی دارید یا نکته‌ای ذهنتان را درگیر کرده است؛ در قسمت دیدگاه‌ها بپرسید تا در سریعترین زمان ممکن پاسخ بدهیم.

به این مقاله امتیاز دهید
(برحسب میزان رضایت خود از محتوای این مقاله، به آن از 1 تا 5 ستاره دهید)

امتیاز 3.4 از 10 رای

اولین نفری باش که امتیاز خودت رو ثبت می‌کنی!

جدیدترین مقالات
پرسش و دیدگاه

پس از بررسی سریع و پاسخگویی توسط کارشناسان، به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع‌رسانی به من هنگامی که :
guest
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمامی دیدگاه‌ها
جدیدترین مقالات

5 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

حذف زبانه راهنما (Help Tab) از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف زبانه راهنما از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
نصب وردپرس روی هاست سی‌پنل در 5 دقیقه!
نصب وردپرس روی هاست سی پنل
گراواتار چیست؟ + آموزش گام به گام ثبت‌نام در Gravatar و ساخت تصویر پروفایل وردپرس
افزونه چیست؟ + نکات مهم در مورد افزونه‌ها
فهرست
Search