بهترین افزونه سنجش کیفیت و عملکرد سرور هاست سایت وردپرسی

برآورد کیفیت و عملکرد هاست و سرور شرکت‌های هاستینگ مختلف عملا با استفاده از اطلاعاتی که در صفحه فروش هاست و پلن‌های مختلف به ما می‌دهند امکان‌پذیر نیست. چون ممکن است این اطلاعات کذب و یا با واقعیت فاصله فراوانی داشته باشند. در این مقاله به شما می‌آموزیم که چگونه میتوانید با یک افزونه وردپرسی قدرتمند و دقیق، به سادگی تست‌هایی بر روی سرور هاست سایت وردپرسی خود انجام دهید و ببینید که در پارامترهای مختلفی همچون CPU ، Memory ، Filesystem ، Database ، Object Cache و Network Speed چه عملکرد و کیفیتی دارد.
بهترین افزونه سنجش کیفیت و عملکرد سرور هاست سایت وردپرسی
(امتیاز 3 از 2 رای)
3/5

زمانی که شما می‌خواهید برای راه‌اندازی سایت وردپرسی و کسب و کار اینترنتی خود هاست تهیه کنید و یا در حال تحقیق و تست فضاهای میزبانی و شرکت‌های هاستینگ مختلف برای تعویض هاست خود هستید، می‌بینید که بسیاری از شرکت های هاستینگ تنها به گفتن و نوشتن یک سری خصوصیات اولیه و سطحی از هاست و پلن‌های خود بسنده کرده‌اند.

این که هاستی که در این پلن به شما عرضه می‌شود چقدر فضای دیسک برای ذخیره سازی اطلاعات دارد، یا میزان رم و ترافیک ماهیانه‌ و میزان سهم پردازنده که به شما در این پلن اختصاص داده می‌شود چقدر است.

اما هیچکدام از شرکت‌های هاستینگ در مورد کیفیت و عملکرد واقعی هاست خود هیچی صحبتی نمی‌کنند. حتی اگر شما کمی حرفه‌ای عمل کنید و از پشتیبانان و کارشناسان فروش آنها در مورد هاست و پلن ها و خصوصیات آنها سوال کنید، تنها به گفتن مشخصات فیزیکی سروری که هاست بر روی آن قرار دارد اکتفا می‌کنند، این که مثلا CPU این سرور چه خصوصیاتی دارد، هارد آن SSD است یا NVME و یا میزان رمی که در هر پلن به شما اختصاص داده می‌شود چقدر است و تمام.

اما این اطلاعات برای شما و انتخاب بین شرکت های هاستینگ مختلف کافی نیست، در برخی مواقع این اطلاعاتی که به شما داده اند با واقعیت فاصله فراوانی دارد و  شما باید با تهیه یک هاست آزمایشی از آنها، تمامی این گفته ها و اطلاعات را بصورت دقیق راستی آزمایی کنید.

اما چطور می‌توانید که کیفیت و عملکرد واقعی یک هاست را بطور دقیق بسنجید و در نهایت بر حسب اطلاعات منطقی و درستی که آزمایش و تست هاست های مختلف به شما می‌دهد، یک هاست خوب و باکیفیت را انتخاب کنید؟

تست و سنجش کیفیت و عملکرد سرور هاست با افزونه WordPress Hosting Benchmark Tool

افزونه WordPress Hosting Benchmark tool

افزونه WordPress Hosting Benchmark tool یک پلاگین وردپرسی خوب و کارآمد با کدنویسی بسیار تمیز و سبک برای سنجش واقعی کیفیت و عملکرد هاست است. این افزونه رایگان است و به راحتی میتوانید آن را از مخزن وردپرس دانلود و بر روی سایت وردپرسی خود نصب کنید.

همه ما میدانیم که سرعت سایت وردپرسی به فاکتور های زیادی همچون قالب سایت، تعداد افزونه‌های نصب شده بر روی وردپرس، پیچیدگی منطقی کدنویسی و حجم داده‌های آنها و بسیاری عوامل دیگر وابسته است. اما اساسی‌ترین عامل، قدرت ذاتی و کیفیت سخت‌افزاری سرور هاست است.

این افزونه آزمایش‌های یکپارچه‌ای را اجرا و زمان اجرای هر آزمایش را اندازه‌گیری می‌کند و درنهایت بر اساس نتایج بدست آمده در هر مرحله از آزمایش‌ها، به سرور هاست و هرکدام از عملکردهای اختصاصی آن امتیاز می‌دهد.

این افزونه به هیچ نرم‌افزار یا ابزار اضافی خاصی نیاز ندارد و تمام تست‌ها از طریق PHP اجرا می‌شوند و مدت زمان هر تسک و سنجش بدقت برای هر قسمت اندازه‌گیری می‌شود. پلاگین WordPress Hosting Benchmark tool به ما این امکان را می دهد که زمان پردازش سرور هر هاست را با اندازه‌گیری سرعت پردازنده (CPU) و حافظه (Memory)، زمان بازیابی داده‌ها از سیستم فایل (Filesystem) و پایگاه داده (Database) و آزمایش کش شئ وردپرس (Object cache) و سرعت شبکه (Network) تعیین کنیم.

پس از نصب افزونه بر روی سایت وردپرسی خود، در منوی پیشخوان به بخش ابزارها مراجعه و گزینه WP Benchmark tool را انتخاب کنید.

محیط افزونه WP Benchmark tool

در این جا شما باید مطابق تصویر بالا تیک های مربوطه را بزنید و سپس دکمه Save Settings را بزنید تا تنظیمات و کانفیگ انجام گرفته بر روی افزونه ذخیره شود.

سپس گزینه Start Benchmark را بزنید تا آزمایش ها و تست های افزونه بر روی سرور هاست شما آغاز گردد. حال شما باید مدتی را صبر کنید تا تمامی تست ها بطور کامل انجام گیرد و روند آزمایشات افزونه بطور کامل پایان یابد.

هنگامی که گام ها و تست‌های افزونه WordPress Hosting Benchmark tool پایان پذیرد، در نهایت یک گزارش از تست های صورت گرفته مطابق عکس زیر از سرور هاست شما، به شما داده می‌شود.

گزارش نهایی تست سرور هاست توسط افزونه WordPress Hosting Benchmark tool

در این گزارش نتیجه تست ها بر روی پردازنده (CPU) و حافظه (Memory)، زمان بازیابی داده‌ها از سیستم فایل (Filesystem) و پایگاه داده (Database) و آزمایش کش شئ وردپرس (Object cache) و سرعت شبکه (Network) سرور هاست سایت شما را نشان میدهد. این نتیجه یک عددی بین 0 تا 10 است که هرچقدر این عدد به 10 نزدیکتر باشد، قطعا عملکرد سرور شما در این تست و آزمایش بهتر بوده است.

با این گزارش میتوانید ببینید که هاست و بطور کلی سروری که الان سایت شما بر روی آن قرار دارد به اندازه کافی مناسب و قدرتمند است یا شما باید آن را عوض کنید.

در زیر چندین گزارش مختلف از سرورهای مختلف را برای شما آورده ایم تا نتایج آنها را با سرور هاست سایت خود مقایسه نمایید.

گزارش و نتیجه تست افزونه WordPress Hosting Benchmark tool بر روی چند هاست و سرور مختلف
به این مقاله امتیاز دهید
(برحسب میزان رضایت خود از محتوای این مقاله، به آن از 1 تا 5 ستاره دهید)

امتیاز 3 از 2 رای

اولین نفری باش که امتیاز خودت رو ثبت می‌کنی!

جدیدترین مقالات
پرسش و دیدگاه

پس از بررسی سریع و پاسخگویی توسط کارشناسان، به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع‌رسانی به من هنگامی که :
guest
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمامی دیدگاه‌ها
جدیدترین مقالات

5 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

افزایش سرعت پیشخوان وردپرس با محدود کردن درخواست‌های WP HTTP خارجی
محدود کردن درخواست‌های WP HTTP خارجی وردپرس
غیرفعال کردن WP-Cron وردپرس و تنظیم Cron Job واقعی هاست
غیرفعال کردن WP-Cron وردپرس و تنظیم Cron Job واقعی هاست
ساخت سایت موزیک با وردپرس در 7 قدم
ساخت سایت موزیک با وردپرس
مقایسه سایت وردپرسی و سایت HTML از جنبه‌های مختلف
طراحی سایت با وردپرس یا HTML؟
حذف زبانه راهنما (Help Tab) از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف زبانه راهنما از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
Search