آموزش قدم به قدم اخذ نماد اعتماد الکترونیکی برای سایت وردپرسی

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، برای هر سایتی که نیاز به درگاه پرداخت داشته باشد، ضروری است. اما بر خلاف تصور عموم، مراحل دریافت اینماد بسیار ساده است و به صورت آنلاین انجام می‌شود. در این مقاله مدارک و شرایط لازم برای اخذ اینماد را توضیح خواهیم داد و مراحل دریافت آن را به صورت تصویری و با جزئیات خواهیم گفت.
مراحل گرفتن اینماد برای سایت
(امتیاز 5 از 2 رای)
5/5

دریافت اینماد در گذشته، صرفاً با هدف جلب اعتماد مخاطب انجام می‌شد و هیچ اجباری در کار نبود. ولی در حال حاضر، همانطور که در مقاله «مراحل دریافت درگاه پرداخت» توضیح دادیم، دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای هر سایتی که می‌خواهد درگاه پرداخت داشته باشد ضروری است. دقت داشته باشید داشتن اینماد هم برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم و هم برای دریافت درگاه پرداخت واسط ضروری است.

برای آشنایی با انواع درگاه پرداخت می‌توانید مقاله «انتخاب بهترین درگاه پرداخت» را مطالعه کنید.

متاسفانه اغلب صاحبین کسب‌وکارها فکر می‌کنند مراحل اخذ اینماد پیچیده و زمانبر است و گاهی همین ترس باعث می‌شود شروع کسب‌وکارشان را به تعویق بیندازند. در این مقاله که راهنمای کامل ثبت نام اینماد است، خواهید دید تمامی مراحل به صورت آنلاین و به سادگی انجام می‌شود و اصلاً کار پیچیده‌ای نیست. مراحل دریافت اینماد نسبت به گذشته تغییر کرده است ولی نگران نباشید. در این مقاله مراحل اخذ نماد اعتماد الکترونیکی طبق آخرین تغییرات تا آذرماه 1402، توضیح داده شده است و کاملاً به روز است.

اینماد چیست؟

enamad یا نماد تجارت الکترونیکی، اولین مجوز فعالیت کسب و کارهای اینترنتی شما است. نماد اعتماد الکترونیکی پس از ثبت‌نام و بررسی وب‌سایت، احراز هویت و صلاحیت مالک، توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می‌شود. اینماد به صورت یک لوگو در سایت قرار می‌گیرد و هم تراز با جوازِ کسب در کسب‌وکارهای حضوری است.

در واقع کاربر با کلیک بر روی لوگوی اینماد در سایت شما، به اطلاعات هویتی، اطلاعات محل فیزیکی و اطلاعات تماس کسب و کارتان دسترسی خواهد داشت. همچنین کاربر می‌تواند از طریق اینماد برای ثبت شکایت از سایت و کسب‌وکار اینترنتی شما نیز اقدام نماید.

چه کسب‌وکارهایی ملزم به دریافت اینماد هستند؟

کسب‌وکارهایی که از طریق وب‌سایت خود، کالا، خدمات یا آموزش می‌فروشند و در قبال آن هزینه دریافت می‌کنند. اگر در سایت خود کالا، خدمات یا آموزش نمی‌فروشید، مشمول دریافت اینماد نیستید.

گرفتن اینماد چقدر طول می‌کشد و چقدر هزینه دارد؟

تمامی مراحل از صفر تا دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، نهایتاً یک هفته طول می‌کشد. هزینه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی در حال حاضر 175 هزار تومان برای مدت زمان دو سال است.

شرایط اخذ اینماد و مدارک لازم برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

  • حداقل یک محصول در سایت داشته باشید که امکان خرید آن از سایت وجود داشته باشد
  • تصاویر، توضیحات، نام و قیمت محصولات واضح باشد
  • امکان دیدن پیش‌فاکتور، قبل از پرداخت وجود داشته باشد. سبد خرید همان پیش فاکتور سایت است
  • درخواست دهنده برای اینماد باید صاحب دامنه سایت باشد و بالای 18 سال سن داشته باشد
  • صلاحیت فرد توسط پلیس اماکن تایید شود (لازم نیست شما کاری انجام دهید، در روند ثبت‌نام به صورت خودکار این مورد بررسی می‌شود)
  • نیازی به آپلود مدارک نیست!

مراحل اخذ اینماد

  1. ثبت نام و ورود به سایت اینماد
  2. اطلاعات هویتی
  3. اطلاعات کسب‌وکار
  4. ایجاد دسترسی فنی وب‌سایت
  5. بررسی قانونمندی کسب‌وکار
  6. اطلاعات تماس
  7. تعهدنامه
  8. پرداخت هزینه
  9. صدور نماد اعتماد الکترونیکی

فقط شخصی که صاحب دامنه سایت است می‌تواند برای دریافت اینماد اقدام کند. در غیراینصورت باید وکالت نامه از طرف مالک دامنه ارائه شود.

مراحل و توضیحات دریافت اینماد برای سایت

1. ثبت نام و ورود به سایت اینماد

وارد سایت enamad.ir شوید و بر روی گزینه ثبت‌نام و دریافت اینماد کلیک کنید.

سایت اینماد

سپس روی گزینه «ورود از طریق پنجره واحد تجارت الکترونیکی» کلیک کنید.

نماد اعتماد الکترونیکی چیست

با کلیک روی این گزینه، وارد پنجره واحد تجارت الکترونیکی خواهید شد. ابتدا باید از بالای صفحه، روی گزینه ورود کلیک کرده و در این سامانه ثبت نام کنید.

دریافت اینماد

صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

اخذ اینماد

سپس باید در فرمی مشابه فرم زیر، کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و روی مرحله بعد کلیک کنید. دقت داشته باشید که شماره تلفن همراه حتماً باید متعلق به همین کد ملی باشد و نمی‌تواند به نام شخص دیگری باشد.

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

در این مرحله یک کد 4 رقمی برایتان پیامک می‌شود. در فرم جدید یک رمز عبور تعیین کنید و کد 4 رقمی را در بخش کد احراز وارد نمایید. پس از وراد کردن تاریخ تولد، روی ثبت نهایی کلیک کنید.

ثبت نام اینماد

از این به بعد می‌توانید با شماره تلفن همراه و رمز عبور وارد سامانه شوید. پس از ورود، در بالای صفحه نامتان دیده می‌شود. در این حالت می‌توانید در بخش نماد تجارت الکترونیکی (اینماد)، روی گزینه ورود کلیک کنید.

گرفتن اینماد

در صفحه جدید، در بخش عملیات پایه، گزینه مدیریت کسب‌وکار را انتخاب کرده و روی کسب‌وکار جدید کلیک کنید.

گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی

در صفحه جدید، 8 مرحله برای ثبت نام و دریافت اینماد سایت در نظر گرفته شده است که در ادامه هریک را توضیح خواهیم داد.

2. اطلاعات هویتی

مرحله اول، اطلاعات هویتی شما است. در این بخش برخی اطلاعات اولیه مثل نام، نام خانوادگی، نام پدر و … با توجه به کد ملی که در مرحله ثبت نام وارد کرده‌اید، درج شده است.

اخذ نماد اعتماد الکترونیکی

اطلاعات این بخش را چک کنید. اگر مغایرتی وجود داشت، مجددا به سایت emta.ecsw.ir برگردید و از طریق پنل کاربری، اطلاعات را ویرایش نمایید. اگر اطلاعات صحیح است، روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید.

3. اطلاعات کسب‌وکار

اینماد سایت

در این مرحله، وارد اطلاعات کسب‌وکار می‌شوید. در کادر شماره یک، انتخاب کنید که سایت شما در چه حالتی است. اگر قصد دریافت درگاه پرداخت برای سایتتان ندارید، گزینه اول؛ اگر شرایط تکمیل مراحل دریافت اینماد به صورت کامل را ندارید، گزینه دوم؛ و اگر می‌خواهید سایتتان را به درگاه پرداخت متصل کنید و محدودیتی در تکمیل مراحل دریافت اینماد ندارید؛ گزینه سوم را انتخاب کنید. پس از انتخاب، روی دکمه ثبت کلیک کنید.

سپس روی آدرس دامنه کلیک کنید. در این بخش آدرس دامنه سایتتان را وارد کنید.

توجه داشته باشید زیر دامنه که با نقطه قبل از دامنه آورده می‌شود، در سامانه اینماد، شاپرک و … قابل ثبت است ولی صفحات که با ممیز بعد از دامنه آورده می‌شوند، قابل ثبت نیستند. هم‌چنین لازم به ذکر است که برای ثبت زیردامنه، دامنه اصلی باید اینماد فعال داشته باشد.

سپس روی نام کسب‌وکار کلیک کرده و نام کسب‌وکارتان را به فارسی و لاتین بنویسید. بعد از ثبت اطلاعات کسب‌وکار، روی مرحله بعد کلیک کنید.

4. ایجاد دسترسی فنی وب‌سایت

مرحله بعدی، دسترسی فنی است. قبلاً مراحل بررسی الزامات فنی وب‌سایت و بررسی قانونمندی کسب‌وکار توسط کارشناسان و به صورت دستی انجام می‌شد. اما در حال حاضر این دو مرحله توسط پایشگر سیستمی چک می‌شوند تا با سرعت و دقت بیشتری روند دریافت اینماد طی شود. در این مرحله 4 روش مختلف برای ایجاد دسترسی فنی به سایتتان تعریف شده که شما می‌توانید به دلخواه یکی از آنها را انتخاب کرد.

enamad11

روش اول: ارسال کد به ایمیل دامنه

اگر روی ارسال ایمیل کلیک کنید، یک ایمیل حاوی کد به آدرس info@yourdomain ارسال می‌شود. به عنوان مثال، من نام دامنه کسب‌وکارم را wbzj.ir ثبت کرده کرده‌ام. پس اگر این روش را انتخاب کنم، به آدرس info@wbzj.ir ایمیل ارسال خواهد شد.

اگر قبلاً ایمیل info را در هاست خود نساخته‌اید، در ادامه نخوه ساخت ایمیل info در هاست سی‌پنل را توضیح خواهم داد.
وارد هاست سایتتان شوید. روی Tools کلیک کنید. کمی به سمت پایین اسکرول کنید تا بخش Email را ببینید. سپس روی گزینه Email Accounts کلیک کنید.

ثبت اینماد

برای ایجاد ایمیل info ، کافیست روی create کلیک کنید:

ثبت نام اینماد الکترونیکی

مطابق شکل زیر، در بخش Username عبارت info را به تنهایی وارد کنید. در قسمت Password می‌توانید پسورد دلخواهتان را وارد کنید یا با کلیک روی Generate یک پسورد تصادفی برایتان تولید شود. در نهایت Create را بزنید (شماره 3 در تصویر زیر).

ثبت نام در اینماد

حالا در بخش لیست ایمیل‌ها (یادآوری: از بخش Tools روی Email accounts کلیک کنید)، ایمیلی که ایجاد کرده‌اید را می‌بینید. کافیست روی Check Email کلیک کنید تا ایمیل‌های دریافتی را مشاهده کنید.

ثبت نام نماد الکترونیکی

حالا که ایمیل را ساختیم، می‌توانیم به سامانه دریافت نماد الکترونیک برگردیم و بر روی ارسال ایمیل کلیک کنیم:

درخواست اینماد

اگر همه مراحل را به دُرستی انجام داده باشید، ایمیلی حاوی یک کد، به ایمیل info@yourdomain ارسال می‌شود که مشابه آن را می‌توانید در تصویر زیر ببینید.

یادآوری: برای دیدن این ایمیل، دوباره وارد هاست شدیم. از بخش Tools وارد Email Accounts شدیم و بر روی گزینه Check Email برای ایمیل info@yourdomain کلیک کردیم.

دریافت ای نماد

با کلیک روی این ایمیل، متن ایمیل که حاوی کد است نمایش داده خواهد شد. کافیست این کد را در سایت ثبت‌نام اینماد وارد کنید و تایید کد را بزنید. اگر این روش را انجام دادید، نیازی به انجام سایر روش‌ها نیست و می‌توانید به مرحله بعد بروید.

روش دوم: بارگذاری فایل در سرور

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، طبق راهنمایی سامانه ثبت نام اینماد، باید یک فایل خالی txt با نام 793390 در ریشه (root) وب‌سایت قرار دهیم.

enamad18

برای پیاده‌سازی این روش، کافیست در دسکتاپ کامپیوترتان، راست کلیک کرده و Text Document را انتخاب کنید و نام فایل ایجاد شده را 793390 بگذارید.

دریافت اینماد برای سایت

حالا وارد هاست سایتتان شوید و از بخش Tools روی File Manager کلیک کنید.

دریافت نماد اعتماد

سپس روی public_html کلیک کنید. در صفحه جدید، از بالای صفحه گزینه Upload را بزنید و سپس با کلیک روی دکمه select file، فایل 793390 که در مرحله قبل ساختیم را انتخاب کنید.

راهنمای ثبت نام اینماد

بعد از ایجاد و آپلود این فایل در ریشه سایت، کافیست به صفحه ثبت‌نام اینماد برگشته و روی تایید بارگذاری کلیک کنید. این روش، ساده‌ترین روش برای ایجاد دسترسی فنی برای اینماد است.

در روش سوم، از شما می‌خواهد در هدر صفحه اصلی، یک متاتگ مشخص را قرار دهید.

در روش چهارم، از شما می‌خواهد به صورت موقت، عبارت مشخصی را در عنوان سایت قرار دهید.

در هر حال، با یکی از 4 روش فوق، دسترسی فنی به وب‌سایتتان را ایجاد کنید و با کلیک روی مرحله بعد، به سراغ بقیه مراحل ثبت نام برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی بروید.

5. بررسی قانونمندی کسب‌وکار

بعد از انتخاب یکی از روش‌های ذکر شده و ایجاد دسترسی فنی، روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید. این مرحله قانونمندی کسب‌وکار نام دارد.

روش دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، در این مرحله ابتدا باید رشته فعالیت‌هایتان را انتخاب کنید. در قسمت جستجو می‌توانید کلمه یا عبارت مرتبط با فعالیتتان را جستجو کنید و نزدیک‌ترین مورد پیشنهادی را انتخاب کنید. با انتخاب هر رشته فعالیت، نام و توضیحات آن در جدول نمایش داده می‌شود. با کلیک روی دکمه ثبت، آن رشته فعالیت برای شما ثبت خواهد شد. پس از ثبت رشته فعالیت، باید نحوه فروش آن رشته فعالیت را انتخاب کنید (شماره 1 در تصویر زیر) و دکمه ثبت را بزنید.

روش گرفتن نماد اعتماد الکترونیک

اگر چند فعالیت مختلف دارید، طبق توضیحات گفته شده هریک از آن‌ها را هم انتخاب کنید. با انتخاب هر فعالیت، آن را به جدول اضافه خواهید کرد. در نهایت با فشردن دکمه ثبت نهایی، فعالیت‌هایتان ثبت شده و با کلیک بر روی مرحله بعد، به مرحله بعدی ثبت‌نام برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی سایت می‌رویم.

6. اطلاعات تماس

مرحله بعدی، اطلاعات تماس است. در این مرحله باید ایمیل، شماره تلفن ثابت و آدرس دقیق پستی خود را وارد کرده و هریک از آنها را تایید و احراز نمایید. اگر دفتر کار ندارید، می‌توانید شماره تماس و آدرس منزل را وارد کنید.

سایت اینماد چیست

در ابتدا باید ایمیل خود را در کادر شماره 1 وارد کرده و روی دکمه ثبت کلیک کنید. این ایمیل می‌تواند ایمیل شخصی یا ایمیل کاری باشد و یا هر ایمیل دیگری که متعلق به شماست و به آن دسترسی دارید. پس از کلیک روی دکمه ثبت، ایمیلی با عنوان احراز ایمیل سامانه اینماد، دریافت می‌کنید که حاوی کد است. آن کد را در محل شماره 3 تایپ کنید و روی احراز پست الکترونیکی کلیک نمایید.

مرحله بعدی احراز تلفن ثابت است. تلفن ثابت خود را با کد در محل شماره 5 وارد کنید. کلید ثبت را بزنید. بلافاصله با همان تلفن ثابت تماس گرفته خواهد شد و تلفن گویا یک کد را برای شما می‌خواند. آن کد را در بخش شماره 7 وارد کنید و بر روی احراز تلفن ثابت کلیک کنید. همچنین می‌توانید از روش دوم هم استفاده کنید. وقتی تلفن ثابت خود را در محل 5 تایپ کنید و تایید را بزنید، جاهای خالی روش دوم با شماره تماس شما و یک کد پُر می‌شود و می‌توانید از روش دوم برای احراز تلفن ثابت استفاده کنید.

احراز ایمیل و احراز تلفن ثابت، در همان لحظه انجام می‌شود ولی مورد بعدی یعنی احراز نشانی، کمی زمانبر است.

شرایط اخذ اینماد

در این بخش، کد پستی را وارد کرده و ثبت را بزنید. بعد از زدن کلید ثبت، آدرس شما در بخش آدرس نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید آدرس خود را روی نقشه نیز مشخص کنید.

در مرحله احراز نشانی، از طرف شرکت پست برای شما یک تاییدیه ارسال می‌شود که حاوی یک کد است. آن کد را باید در سامانه ثبت اینماد وارد کنید و برای انجام این کار یک هفته فرصت دارید. در صورتی که به هر دلیل کد احراز نشانی ظرف چند روز به دست شما نرسید، امکان درخواست مجدد شناسه احراز نشانی در مهلت یک هفته ای فقط برای یک بار دیگر وجود دارد که در این صورت، پس از گذشت یک هفته دیگر در صورت عدم احراز نشانی، اینماد شما تعلیق خواهد شد. بعد از ثبت اطلاعات، روی مرحله بعد کلیک کنید.

7. تعهدنامه

مرحله بعدی تعهدنامه است. متن تعهدنامه را با دقت بخوانید و در صورت تایید، تیک «اطلاعات تعهدنامه را به صورت کامل مطالعه کرده‌ام و با آگاهی کامل مفاد آن را می‌پذیرم.» را بزنید و روی مرحله بعد کلیک کنید.

شرایط دریافت اینماد

8. پرداخت هزینه

مرحله بعدی، پرداخت هزینه اینماد است. هزینه اینماد برای سایت مبلغ 175 هزار تومان برای دو سال است. برای کسب‌وکارهای خُرد (اینماد بدون ستاره)، 50 هزار تومان در سال اول و 125 هزار تومان در سال دوم دریافت می‌شود. با کلیک روی گزینه پرداخت، به صفحه پرداخت بانک هدایت می‌شوید. بعد از پرداخت هزینه می‌توانید به مرحله بعد بروید.

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

بعد از پرداخت، کد رهگیری، مبلغ، تاریخ پرداخت و تاریخ انقضا را می‌توانید در جدول ببینید.

9. صدور نماد اعتماد الکترونیکی

اگر مراحل قبلی را به درستی انجام داده باشید، در این مرحله کد اینماد در اختیارتان قرار می‌گیرد. کافیست روی عبارت لینک اینماد کلیک کنید تا این کد کپی شود. شما می‌توانید این کد را در فوتر سایت یا هر جای دلخواه دیگری قرار دهید. پس از 24 ساعت نشانه اینماد در سایت شما نمایش داده خواهد شد.

شرایط دریافت نماد الکترونیک

همچنین در این قسمت، کد رهگیری مالیاتی نیز نمایش داده می‌شود. مراحل دریافت کد رهگیری مالیاتی را در مقاله «آموزش قدم به قدم دریافت کد مالیاتی» توضیح داده‌ایم. داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و کد رهگیری مالیاتی برای دریافت درگاه پرداخت ضروری است.

نماد اعتماد الکترونیکی دو سال اعتبار دارد و بعد از آن باید تمدید شود. اگر قبل از دریافت اینماد از عکس لوگو آن در سایت استفاده شود، این کار جرم محسوب می‌شود. باید در سایت نشانه اینماد قرار داده شود که قابل کلیک است و با کلیک روی آن، اطلاعات زیر نمایش داده خواهد شد:

نام کسب و کار، آدرس وب‌سایت، وضعیت اعتبار اینماد اعطا شده، سوابق عملکرد کسب و کار، تاریخ اعطا، ساعت پاسخگویی کسب و کار، خدمات و مجوزهای کسب و کار، نام صاحب امتیاز، آدرس کسب و کار، تلفن ثابت و پست الکترونیکی.

تعداد ستاره‌هایی که زیر لوگو اینماد نمایش داده می‌شود، نشان دهنده سطح اعتماد و کیفیت عملکرد وب‌سایت است.

انواع اینماد

  • اینماد بدون درگاه پرداخت

این اینماد برای سایت‌هایی مناسب است که قصد فروش اینترنتی در سایت خود ندارند و نمی‌خواهند سایتشان را به درگاه پرداخت متصل کنند.

  • اینماد بدون ستاره

اینماد بدون ستاره برای تسهیل در شروع کسب‌وکار ایجاد شده و به کسب‌وکارهای خُرد تعلق می‌گیرد. کسب‌وکار خُرد، کسب‌وکاری است که حداکثر 100 تراکنش در ماه و حداکثر 100 میلیون تومان در ماه درآمد دارد. برای دریافت اینماد بدون ستاره هم باید اطلاعات تماس و نشانی بطور صحیح ثبت شود.

اگر تعداد تراکنش یا مجموع تراکنش‌ها از این مقدار بیشتر شود، حداکثر 10 روز فرصت دارید تا اینماد خود را به حالت اینماد با ستاره تغییر دهید. برای این تبدیل باید مابه تفاوت هزینه اینماد را پرداخت کنید.

  • اینماد معمولی

اینماد معمولی دارای یک تا پنج ستاره است. وقتی در سایت اینماد ثبت‌نام می‌کنید و اینماد معمولی دریافت می‌کنید، اینماد شما یک ستاره خواهد بود.

برای دریافت ستاره‌های بیشتر، وارد پنل کاربری خود در سایت اینماد شوید و از سمت راست، روی گزینه رتبه‌بندی کلیک کنید. درخواست شما برای رتبه‌بندی و دریافت ستاره‌های بیشتر، بر اساس سوابق، درآمد و … بررسی شده و در صورت تایید، پس از دریافت هزینه، تعداد ستاره‌های اینماد سایتتان افزایش خواهد یافت.

رتبه‌بندی و افزایش ستاره‌های اینماد اجباری نیست.

سوالات متداول در مورد دریافت اینماد

برای دریافت اینماد باید به کجا مراجعه کنیم؟

طریقه گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی کاملاً آنلاین و غیر حضوری است. شما باید به آدرس enamad.ir مراجعه کرده و طبق مراحل گفته شده در مقاله، برای دریافت اینماد اقدام نمایید.

آیا اتباع غیر ایرانی می توانند نماد تجارت الکترونیکی دریافت نمایند؟

بله، با دو شرط:
• دارا بودن پروانه معتبر کار (اجباری) و پروانه اقامت (اجباری)
• اخذ کد فراگیر اتباع و شرکت های خارجی از سازمان امور مالیاتی

به جای نام دامنه، می‌توان IP را درج نمود؟

خیر. ثبت دامنه برای دریافت نماد تجارت الکترونیکی (اینماد) الزامی است.

برای اخذ نماد اعتماد الکترونیکی حتماً باید دفتر کار داشته باشیم؟

خیر، شما می‌توانید شماره تماس و آدرس محل سکونت خود را ثبت کنید.

آیا برای ثبت درخواست اینماد محدودیت سنی وجود دارد؟

بله. حداقل سن مجاز 18 سال تمام می‌باشد. در صورتی که متقاضی دارای کمتر از 18 سال سن می باشد، ارائه حکم رشد از دادگاه الزامیست.

برای دریافت اینماد به کارت پایان خدمت نیاز دارم؟

در حال حاضر خیر، داشتن کارت پایان خدمت الزامی نیست.

چه زمانی می‌توان برای دریافت اینماد اقدام کرد؟

بعد از ساخت کامل سایت می‌توانید برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی اقدام کنید.

اگر دامنه سایت تغییر کند، می‌توانم از همان اینماد قبلی استفاده کنم؟

خیر، اینماد به دامنه تعلق می‌گیرد و اگر دامنه را تغییر دهید باید برای دامنه جدید تمامی مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را از اول انجام دهید.

قبل از ثبت‌نام برای دریافت اینماد، باید سایت فروشگاهی شما تکمیل شده باشد. پس پیشنهاد می‌کنم در اولین گام، با استفاده از دوره وردپرس پلاس، سایت فروشگاهی خود را از صفر و کاملاً حرفه‌ای بسازید و سپس برای دریافت اینماد اقدام کنید.

اگر در مورد مراحل و روش دریافت نماد اعتماد الکترونیکی سوالی دارید، در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید. مثل همیشه در سریعترین زمان، پاسخگوی سوالات شما هستیم.

به این مقاله امتیاز دهید
(برحسب میزان رضایت خود از محتوای این مقاله، به آن از 1 تا 5 ستاره دهید)

امتیاز 5 از 2 رای

اولین نفری باش که امتیاز خودت رو ثبت می‌کنی!

جدیدترین مقالات
پرسش و دیدگاه

پس از بررسی سریع و پاسخگویی توسط کارشناسان، به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع‌رسانی به من هنگامی که :
guest
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمامی دیدگاه‌ها
جدیدترین مقالات

5 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

حذف زبانه راهنما (Help Tab) از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف زبانه راهنما از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
نصب وردپرس روی هاست سی‌پنل در 5 دقیقه!
نصب وردپرس روی هاست سی پنل
گراواتار چیست؟ + آموزش گام به گام ثبت‌نام در Gravatar و ساخت تصویر پروفایل وردپرس
افزونه چیست؟ + نکات مهم در مورد افزونه‌ها
فهرست
Search