لیست افزونه های ضروری وردپرس برای شروع

افزونه‌های وردپرس تنوع بالایی دارند و تعدادشان بسیار زیاد است. علاوه بر این، همیشه این وسواس وجود دارد که هر افزونه کاملاً حساب شده روی سایت نصب شود. پس در شروع کار، لازم است بدانیم چه افزونه‌هایی برای سایت ضروری هستند. چون وظیفه افزایش امنیت، افزایش سرعت و بهبود بستر سئو، برعهده افزونه‌ها است و برخی افزونه‌ها نقش حیاتی در سایت دارند. در این مقاله، لیستی از پلاگین‌های ضروری وردپرس را معرفی می‌کنیم که نصب آنها برای هر سایت وردپرسی الزامی است.
افزونه های ضروری سایت وردپرسی
(امتیاز 4.8 از 5 رای)
4.8/5

چرا دانستن لیست افزونه های ضروری وردپرس الزامی است؟ نصب افزونه‌های مختلف، سرعت سایت را کاهش می‌دهد. از طرفی، برخی افزونه‌ها برای حفظ امنیت سایت، بالابردن سرعت، بهبود سئو، بکاپ گیری از اطلاعات و … ضروری هستند. پس باید یک چک لیست از افزونه‌های مهم وردپرس داشته باشید تا در شروع کار، با انتخاب بهترین پلاگین‌های وردپرس، حرفه‌ای عمل کنید.

دقت داشته باشید با توجه به اهداف و عملکرد هر سایت، قطعاً پلاگین‌های بیشتری لازم است. هدف این مقاله، معرفی حداقل پلاگین‌های مورد نیاز برای سایت وردپرسی است.

معرفی افزونه های ضروری وردپرس

لیست افزونه های ضروری وردپرس

وظیفه اصلی پلاگین‌ها، افزودن قابلیت‌های مختلف به سایت است. اما نصب تعداد زیادی افزونه، منابع هاست را درگیر کرده و موجب کاهش سرعت سایت می‌شود. کاهش سرعت سایت، بر تجربه کاربر و سئو تاثیر منفی می‌گذارد.

از طرفی برخی افزونه‌ها برای سایت ضروری هستند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. پس بهترین حالت این است که فقط در صورت نیاز به سراغ نصب پلاگین‌ها برویم. نکته مهمتر، انتخاب بهترین پلاگین برای رفع هر نیاز است. تعداد افزونه‌های وردپرسی بسیار زیاد است و انتخاب را سخت می‌کند. مثلاً برای بهبود امنیت سایت، افزونه های مختلفی وجود دارد. ولی کدام افزونه انتخاب بهتری است؟

نگران نباشید! در این مقاله وب زوج بهترین افزونه های ضروری وردپرس را به شما معرفی می‌کند.

1. افزونه بهبود امنیت سایت وردپرسی: Ninjafirewall

معرفی افزونه های ضروری وردپرس

پلاگین‌های امنیتی وردپرس امکان نفوذ به سایت را کاهش می‌دهند و با اسکن سایت، بدافزارها را شناسایی می‌کنند. همچنین اکثر ضعف‌های امنیتی سایت را به شما گزارش می‌دهند. همانطور که در مقاله ” روش‌های افزایش امنیت سایت وردپرسی ” گفته شد، یکی از افزونه های مهم برای وردپرس، پلاگین امنیتی است.

تعداد افزونه‌های امنیتی وردپرس بسیار زیاد است. پیشنهاد وب زوج این است که از بین افزونه‌های نینجافایروال، iThemes Security Pro ، wordfence security یک مورد را انتخاب کنید. این پلاگین‌ها را می‌توانید از مارکت‌های معتبر ایرانی مثل ژاکت و ابزار وردپرس تهیه کنید. اگر بخواهم بهترین مورد را معرفی کنم، قطعاً انتخاب من طبق تجربه، افزونه ninjafirewall است.

2. افزونه بهینه سازی سرعت وردپرس

لیست پلاگین های ضروری وردپرس

سرعت پارامتر بسیار مهمی برای حفظ کاربر و افزایش ماندگاری او در سایت است. از طرفی وظیفه اصلی گوگل، جلب رضایت کاربر است. پس سرعت سایت در سئو نیز تاثیرگذار است. یکی از تکنیک‌های افزایش سرعت سایت وردپرسی، استفاده از پلاگین‌های بهینه سازی سرعت است.

اگر وب سرور شما لایت اسپید است، از افزونه لایت اسپید کش ( Litespeed Cache ) استفاده کنید که رایگان است و می‌توانید آن را از مخزن وردپرس دانلود کنید. ولی اگر وب سرورتان انجین ایکس (nginx) یا آپاچی (Apache) است، از افزونه WP Rocket برای بهبود سرعت سایت استفاده کنید.

3. افزونه بهبود سئو سایت وردپرسی : Rank Math Pro

rankmathpro

یکی از افزونه های مورد نیاز برای وردپرس، افزونه سئو است. پلاگین‌های سئو به شما کمک می‌کنند استراتژی سئو خود را راحت‌تر پیاده‌سازی کنید. این افزونه‌ها زیر ساخت مناسب برای سئو را فراهم می‌کنند. افزونه‌های Yoast SEO Premium و Rank Math Pro معروف‌ترین افزونه‌های سئو هستند. پیشنهاد ما برای بهبود سئو سایت، استفاده از افزونه رنک مث پرو است.

4. افزونه بکاپ گیری وردپرس : UpdraftPlus Premium

افزونه های ضروری برای هر سایت وردپرسی

هرچقدر هم که سایت شما حرفه‌ای باشد و نکات امنیتی و فنی را به دُرستی رعایت کرده باشید، باز هم ممکن است با مشکل مواجه شوید. پس باید به صورت مداوم، از اطلاعات سایت بکاپ بگیرید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید سایت را به حالت قبل برگردانید. بنابراین یکی از افزونه های ضروری وردپرس برای کسب و کارهای آنلاین، افزونه بکاپ گیری است. پلاگین‌های مختلفی برای تهیه نسخه پشتیبان سایت (بکاپ گیری) وجود دارد که پیشنهاد ما افزونه UpdraftPlus Premium است. این افزونه، یکی از افزونه‌های محبوب وردپرس است.

5. افزونه صفحه ساز وردپرس : Elementor Pro

افزونه های مورد نیاز برای راه اندازی سایت وردپرسی

صفحه سازهای مختلفی در وردپرس وجود دارد. هدف آنها ایجاد سایتی با ظاهر دلخواه، بدون نیاز به کدنویسی است. بهترین افزونه صفحه ساز، افزونه المنتور است. در المنتور امکان طراحی دلخواه صفحات، فقط با کشیدن و رها کردن المان‌های مختلف فراهم شده است. المنتور رایگان است ولی حتما از نسخه پولی آن یعنی Elementor Pro استفاده کنید که قابلیت‌های بیشتری دارد.

6. افزونه فروشگاه ساز وردپرس : WooCommerce

افزونه های لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اگر قرار است در سایت شما محصول، آموزش، خدمات و … به فروش برسد، حتماً به افزونه فروشگاه ساز نیاز دارید. ماهیت اصلی وردپرس، بلاگ است و با افزونه‌های فروشگاه ساز به فروشگاه اینترنتی تبدیل می‌شود. همانطور که در مقاله ” بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس ” توضیح دادیم، ووکامرس بهترین و جامع‌ترین افزونه فروشگاه ساز است که جز افزونه‌های پرکاربرد وردپرس است. در دوره “وردپرس پلاس” به صورت کامل، افزونه ووکامرس توضیح داده شده است. این افزونه یکی از افزونه های مهم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است.

7. افزونه فرم ساز وردپرس : Gravity Forms

برای راه اندازی سایت وردپرسی چه افزونه هایی لازم است

برای انجام کارهای مختلف در سایت وردپرسی از جمله ثبت نام، خرید، دریافت نظرات کاربر و … به فرم نیاز دارید. افزونه‌های فرم‌ساز، جز افزونه های پرکاربرد در وردپرس هستند. افزونه فرم ساز Gravity Forms به شما این امکان را می‌دهد که به صورت حرفه‌ای، فرم‌هایی با فیلدهای متنوع و دلخواه ایجاد کنید.

8. افزونه مقابله با اسپمرها : Akismet

پلاگین های مورد نیاز در شروع سایت وردپرسی

به محض بالا رفتن بازدید سایت، نظرات اسپم یا جفنگ برای شما مشکل ساز خواهند بود. حذف دستی این نظرات بسیار وقت‌گیر و گاهی غیرممکن است. پس لازم است از افزونه‌های جلوگیری از اسپمرها استفاده کنید که معروف‌ترین آنها اکیسمت است. Akismet یکی از بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس است که می‌توانید آن را از مخزن وردپرس دانلود کنید.

9. افزونه درگاه پرداخت

اگر قصد دارید در سایت خود محصولی را بفروشید، قطعاً نیازمند درگاه پرداخت بانکی هستید. مقاله ” انتخاب بهترین درگاه پرداخت ” به شما کمک می‌کند یک درگاه عالی برای سایتتان انتخاب کنید. برای اتصال سایت به درگاه پرداخت به افزونه نیاز دارید. هر درگاه، افزونه مخصوصی برای سایت‌های وردپرسی دارد.

10. افزونه پیامک وردپرس : چاپار

افزونه پیامکی وردپرس

برای ارسال پیامک‌های مختلف به شماره تماس مشتریانتان، به افزونه پیامک نیاز دارید. چاپار در حال حاضر بهترین افزونه پیامک وردپرس است. این افزونه امکان ثبت نام با شماره موبایل را نیز فراهم کرده است.

11. افزونه چت آنلاین : گُفتینو

افزونه چت آنلاین وردپرس

در دسترس بودن و سرعت پاسخدهی بالا، برای کاربر جذاب و با ارزش است. استفاده از پلاگین‌های چت آنلاین، پشتیبانی سایت را بهبود می‌بخشند. افزونه گفتینو یکی از افزونه های برجسته وردپرس است که قابلیت‌های متنوعی در چت آنلاین به شما ارائه می‌دهد.

12. افزونه فشرده سازی تصاویر : smush pro

smushpro

فشرده‌سازی تصاویر، سئو و سرعت سایت را بهبود می‌بخشد. معروف‌ترین افزونه فشرده ساز تصاویر، افزونه smush pro است. این افزونه از فرمت webp نیز پشتیبانی می‌کند.

13. افزونه ارسال ایمیل : FluentSMTP

ضروری ترین افزونه های وردپرسی

اکثر سایت‌های وردپرسی با اهداف مختلف ایمیل ارسال می‌کنند. انتخاب یک پلاگین حرفه‌ای برای ارسال ایمیل، امکان اسپم شدن ایمیل‌ها را کاهش می‌دهد. یکی از بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس برای ارسال ایمیل، افزونه FluentSMTP است که می‌توانید آن را از مخزن وردپرس دانلود کنید. این افزونه جز افزونه های کاربردی رایگان وردپرس است که حتی از افزونه‌های پولی هم عملکرد بهتری دارد.

14. افزونه پاکسازی دیتابیس : Database Cleaner

2023 09 18 134648

داده‌های اضافی حجم زیادی از پایگاه داده سایت را اشغال می‌کنند و موجب کاهش سرعت سایت می‌شوند. پس لازم است محتواهای غیرضروری پاکسازی شوند. یکی از بهترین افزونه‌ها برای پاکسازی دیتابیس، افزونه Database Cleaner است. این افزونه رایگان را می‌توانید از مخزن وردپرس دانلود کنید.

در این مقاله سعی کردیم فقط افزونه‌های ضروری وردپرس را به شما معرفی کنیم. معرفی هریک از افزونه‌های ذکر شده در این مقاله، طبق تحقیق و تجربه بوده و از بین تعداد زیادی افزونه انتخاب شده‌اند. خاطرتان باشد نصب تعداد زیادی پلاگین روی سایت وردپرسی، سرعت سایت را کاهش می‌دهد و مشکلات مختلفی ایجاد می‌کند. پس زمانی اقدام به نصب افزونه جدید نمایید که واقعاً به آن نیاز داشته باشید. پاسخگوی سوالات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

به این مقاله امتیاز دهید
(برحسب میزان رضایت خود از محتوای این مقاله، به آن از 1 تا 5 ستاره دهید)

امتیاز 4.8 از 5 رای

اولین نفری باش که امتیاز خودت رو ثبت می‌کنی!

جدیدترین مقالات
پرسش و دیدگاه

پس از بررسی سریع و پاسخگویی توسط کارشناسان، به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع‌رسانی به من هنگامی که :
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمامی دیدگاه‌ها
جدیدترین مقالات

5 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

حذف زبانه راهنما (Help Tab) از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف زبانه راهنما از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
نصب وردپرس روی هاست سی‌پنل در 5 دقیقه!
نصب وردپرس روی هاست سی پنل
گراواتار چیست؟ + آموزش گام به گام ثبت‌نام در Gravatar و ساخت تصویر پروفایل وردپرس
افزونه چیست؟ + نکات مهم در مورد افزونه‌ها
فهرست
Search