روشهای تضمینی و ساده برای تشخیص سایت وردپرسی

روش‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد که با چند کلیک ساده به راحتی متوجه می‌شوید یک سایت با وردپرس طراحی شده یا نه؟ در این مقاله 9 روش کاربردی و رایگان را معرفی کرده‌ایم که قطعا شما را به جواب سوالتان می‌رساند!
روش های تشخیص سایت وردپرسی
(امتیاز 5 از 1 رای)
5/5

در روزهای شروع آشنایی با وردپرس، کمی سخت است قبول کنیم که یک سیستم مدیریت محتوا، تا این حد پرقدرت باشد و در عین حال به سادگی بتواند تمامی نیازهای ما را در طراحی سایت برطرف کند. به همین دلیل در جستجوی سایت‌هایی هستیم که با وردپرس طراحی شده‌اند تا مطمئن شویم وردپرس بهترین انتخاب است. از طرف دیگر، برخی طراحان سایت وردپرسی، استفاده از وردپرس را تکذیب می‌کنند. چون احساس می‌کنند هنوز خیلی از افراد به قابلیت‌ها و مزیت‌های وردپرس پی نبرده‌اند و ممکن است ارزش کار آنها را به خوبی درک نکنند.

بنابراین لازم است روش‌های تشخیص سایت وردپرسی را بدانید. در این مقاله 9 روش برای بررسی وردپرسی بودن یک سایت معرفی شده است. اگر در سایت مورد نظرتان، موارد امنیتی به خوبی رعایت شده باشد، ممکن است برخی روش‌ها موثر نباشند. اما مطمئن باشید حداقل یکی از این روش‌ها در تشخیص وردپرسی بودن سایت مورد نظرتان، مفید خواهد بود.

روش های تشخیص سایت وردپرسی

1. چک کردن فوتر سایت

ساده‌ترین روش این است که سایت مورد نظرتان را باز کنید. اسکرول کرده و فوتر سایت را بررسی کنید. اگر عبارت “قدرت گرفته از وردپرس” یا “powered by WordPress“ را دیدید، یعنی آن سایت با وردپرس ساخته شده است. البته در برخی سایت‌ها این عبارت را حذف می‌کنند.

2. بررسی لینک ورود به پنل مدیریت سایت

یکی از راه‌های تشخیص سایت وردپرسی، بررسی آدرس صفحه ورود است. به انتهای آدرس سایت مورد نظر، /wp-admin را اضافه کنید. مثلا اگر آدرس سایت arad.com است، باید آدرس arad.com/wp-admin را باز کنید. اگر صفحه زیر را دیدید، یعنی سایت قطعا وردپرسی است.

روش های تشخیص سایت وردپرسی با پنل مدیریت سایت

البته اگر این صفحه باز نشد، به این معنی نیست که سایت وردپرسی نیست! چون در اغلب سایت‌های وردپرسی، به دلایل امنیتی آدرس صفحه ورود را تغییر می‌دهند. پس اگر از این روش جواب نگرفتید، سایر روش‌ها را امتحان کنید.

3. بررسی سورس کد وب سایت

یکی از روش‌های ساده برای اینکه مطمئن شوید یک سایت وردپرسی هست یا نه، استفاده از source صفحه است. سایت مورد نظر را باز کنید. روی صفحه راست کلیک کرده و view page source را انتخاب کنید.

بررسی سورس کد سایت

حالا یک صفحه پر از کد مقابل شماست. کلیدهای ترکیبی ctrl و F را با هم فشار دهید. در بالا سمت راست یک ذره بین می‌بینید. حالا یکی از عبارت‌های wp-content یا wordpress را تایپ کنید. اگر این اسمها را پیدا کرده‌اید، یعنی سایت وردپرسی است.

Untitled 4

در این کدها، می‌توانید اطلاعات دیگری نیز کسب کنید. مثلا تصویر بالا به ما نشان می‌دهد که این سایت از افزونه yoast seo استفاده می‌کند. در تصویر زیر، عبارت wp-content جستجو شده است.

Untitled 5

4. بررسی آدرس تصاویر سایت

یکی روش ساده برای تشخیص سایت وردپرسی، بررسی url تصاویر سایت است. یکی از تصاویر سایتِ مورد نظر را در نظر بگیرید. روی تصویر راست کلیک کرده و روی open image in new tab کلیک کنید.

بررسی وردپرسی بودن یک سایت از روی آدرس تصاویر سایت

با انتخاب این گزینه، تصویر در یک پنجره جدید در مرورگر، باز می‌شود. آدرس این صفحه را ببینید. اگر عبارت wp-content در url وجود داشت، یعنی سایت وردپرسی است.

تشخیص سایت وردپرسی با url تصاویر

5. ابزارهای آنلاین رایگان برای تشخیص سایت وردپرسی

برای اینکه بفهمید سایتی وردپرسی هست یا نه، کافیست آدرس آن را در یکی از سایت‌های زیر وارد کنید.

برخی از این سایت‌ها، علاوه بر تشخیص وردپرسی بودن، به تشخیص قالب و افزونه‌های استفاده شده نیز کمک می‌کنند. کافیست در کادر مشخص شده، آدرس سایت مورد نظرتان را وارد و روی lookup کلیک کنید.

Untitled 8

6. بررسی فایل License.txt برای تشخیص وردپرسی بودن سایت

به صورت پیش فرض، فایل لایسنس یکی از فایل‌های وردپرس است. ممکن است برای حفظ امنیت سایت، این فایل حذف شود. اما اگر حذف نشده باشد، با افزودن عبارت License.txt/ به دامنه سایت مورد نظرتان، می‌توانید آن را ببینید. دیدن این فایل شما را مطمئن می‌کند که سایت مورد نظر وردپرسی است.

اگر این فایل را ندیدید، به این معنی نیست که سایت غیر وردپرسی است. چون ممکن است فایل حذف شده باشد. پس بهتر است به سراغ روش‌های دیگر بروید.

7. بررسی فایل readme.html

روش دیگر در جواب سوال ” از کجا بفهمیم سایت با وردپرس طراحی شده است” ، استفاده از فایل redme.html/ است. این عبارت را به آخر دامنه سایت مورد نظر اضافه کنید. اگر حذف نشده باشد، می‌توانید آن را ببینید و مطمئن شوید که سایت وردپرسی است.

8. استفاده از افزونه‌های مرورگر

افزونه‌ها یا اکستنشن‌های مرورگر، برنامه‌هایی هستند که به مرورگر قابلیت‌های جدید اضافه می‌کنند. برای تشخیص سایت وردپرسی، افزونه‌های متنوعی وجود دارد که روی مرورگر خود نصب می‌کنید. سایت مورد نظرتان را باز کرده و روی آن افزونه کلیک می‌کنید. حالا می‌توانید اطلاعات مختلفی مثل زبان برنامه‌نویسی آن سایت را ببینید.

در مرورگر کروم می‌توانید از افزونه‌های Wappalyzer یا Library Sniffer و در مرورگر فایرفاکس، از Wappalyzer یا builtwith استفاده کنید.

تشخیص سایت وردپرسی با افزونه های کروم

همانطور که در تصویر می‌بینید، افزونه wappalyzer نشان می‌دهد که این سایت وردپرسی است و از افزونه‌های وکامرس و WP Rocket استفاده می‌کند.

9. بررسی سایت مپ برای تشخیص سایت وردپرسی

روش دیگر، بررسی سایت مپ سایت است. معمولا سایت مپ در سایت‌های وردپرسی با افزونه‌های سئو مثل RankMath یا Yoast Seo ایجاد می‌شود. اگر به انتهای آدرس سایت مورد نظرتان، عبارت sitemap_index.xml/ را اضافه کردید و در صفحه‌ی باز شده، نام افزونه‌های رنک مث یا یواست سئو را دیدید، یعنی این سایت وردپرسی است.

تشخیص سایت وردپرسی با سایت مپ

برای آزمودن این روش‌ها، می‌توانید هریک را برای سایت‌های وردپرسی معرفی شده در مقاله ” 61 مثال از سایت‌های وردپرسی معروف” امتحان کنید.

از بین روش‌های معرفی شده، استفاده از اکستنشن Wappalyzer بسیار ساده و کاربردی است. اما در هر حال، اگر با یکی از این روش‌ها مشخص شود که سایت وردپرسی است، لازم نیست سایر روش‌ها را امتحان کنید.

به این مقاله امتیاز دهید
(برحسب میزان رضایت خود از محتوای این مقاله، به آن از 1 تا 5 ستاره دهید)

امتیاز 5 از 1 رای

اولین نفری باش که امتیاز خودت رو ثبت می‌کنی!

جدیدترین مقالات
پرسش و دیدگاه

پس از بررسی سریع و پاسخگویی توسط کارشناسان، به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع‌رسانی به من هنگامی که :
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمامی دیدگاه‌ها
جدیدترین مقالات

5 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

افزایش سرعت پیشخوان وردپرس با محدود کردن درخواست‌های WP HTTP خارجی
محدود کردن درخواست‌های WP HTTP خارجی وردپرس
غیرفعال کردن WP-Cron وردپرس و تنظیم Cron Job واقعی هاست
غیرفعال کردن WP-Cron وردپرس و تنظیم Cron Job واقعی هاست
ساخت سایت موزیک با وردپرس در 7 قدم
ساخت سایت موزیک با وردپرس
مقایسه سایت وردپرسی و سایت HTML از جنبه‌های مختلف
طراحی سایت با وردپرس یا HTML؟
حذف زبانه راهنما (Help Tab) از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف زبانه راهنما از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
فهرست
Search