8 مرحله نوشتن صفحه درباره ما در سایت

نوشتن صفحه درباره ما
(امتیاز 4.3 از 3 رای)
4.3/5

طراحی و راه‌اندازی یک وب‌سایت اراده و تلاش زیادی می‌طلبد. ظاهر سایت شما خیلی مهم است ولی محتوای سایت شما مخاطب را قانع می‌کند که از سایت شما خرید کند یا نه!

یکی از مهمترین محتواهای سایت شما، توضیحی در مورد شما، تیمتان، چشم‌انداز کسب‌وکارتان و ارزش‌های برند شماست. این محتواها معمولاً در صفحه ” درباره ما ” سایت شما یافت می‌شود.

در این مقاله می‌آموزید چگونه یک صفحه “درباره ما”  جذاب در سایت خود داشته باشید.

یک صفحه درباره ما خوب، چه خصوصیاتی دارد؟

یک صفحه درباره ما خوب، باید اصیل، متمایز و به راحتی قابل دسترس باشد. این صفحه باید به بیننده، یک دید کلی در مورد شما و کسب‌وکارتان بدهد. بعنوان مثال در این صفحه شما می‌توانید علایق شخصی، داستان‌ها و تصاویری که مختص کسب‌وکارتان است را قرار دهید.

صفحه درباره ما برای هر سایتی مختص همان کسب‌وکار است و می‌تواند خلاقانه و متفاوت طراحی شود. اما فرآیند کلی آن یکسان است که در ادامه به صورت مرحله به مرحله به قسمت‌های مختلف آن می‌پردازیم.

چطور یک صفحه درباره ما بنویسیم؟

  1. چشم انداز کسب‌وکارتان را بنویسید.
  2. خلاصه داستان کسب‌وکار خود را بیان کنید.
  3. مسیر پیشرفت و تکامل خود را توضیح دهید.
  4. وجه تمایز خود را نسبت به رقبا بیان کنید.
  5. توضیح دهید مخاطبین شما چه کسانی هستند.
  6. توضیح دهید محصولتان چیست.
  7. تعدادی از مشتریانتان را نام ببرید.
  8. ارزش‌هایتان را توصیف کنید.

در ادامه هریک از این 8 مرحله را توضیح خواهیم داد.

1. بیانیه ماموریت یا به عبارتی چشم‌انداز کسب‌وکارتان را بنویسید

صفحه درباره ما، کلی‌تر از بیان چشم‌انداز کسب‌وکار شماست ولی برای جذب افراد، باید به صورت خلاصه هدف خود را بیان کنید. بیزینس شما چه هدفی را دنبال می‌کند؟ پاسخ این سوال چیزی است که خواننده در مورد کسب‌وکار شما به ذهن می‌سپارد.

2. خلاصه داستان کسب‌وکار خود را بیان کنید

هر بیزینسی داستانی برای گفتن دارد. اگر در حال راه‌اندازی یک استارت‌آپ هستید، ممکن است سابقه طولانی از روند رشد و تغییرات نداشته باشید، اما صحبت در مورد نحوه رسیدن به موقعیت فعلی‌تان برای مخاطب بسیار جذاب است.

3. مسیر پیشرفت و تکامل خود را توضیح دهید

شرم‌آور نیست که اقرار کنید استراتژی کسب‌وکار شما یا حتی طرز فکر شما، نسبت به زمان شروع کارتان تغییر کرده است. در حقیقت با گفتن این سیر تکاملی، داستان شما برای مخاطب جذاب‌تر می‌شود.

صفحه درباره ما محل مناسبی است که بگویید از کجا شروع کرده‌اید، چگونه رشد کرده‌اید و چه عواملی باعث رشد کسب‌وکار شما شده است. فرصت خوبی است که در حین گفتن این نکات، به مخاطب نشان دهید همیشه آماده تغییر و سازگاری با نیازهای صنعت خود هستید.

4. وجه تمایز خود را نسبت به رقبا بیان کنید

هر کسب‌وکاری بر اساس یک ایده شکل گرفته است. ایده‌ای که مزیت شما نسبت به بازار فعلی را تعیین می‌کند. ایده شما چه بوده است؟

بیان ایده و مزیت، محور داستان کسب‌وکار شما است. توضیح دهید در حین توسعه کار خود، با چه چالش‌هایی مواجه شده‌اید؟ این چالش‌ها در وضعیت فعلی شما چه نقشی داشته‌اند؟

5. توضیح دهید مخاطبین شما چه کسانی هستند

اگر سعی کنید در صفحه درباره ما، افراد زیادی را به عنوان مخاطب جذب کنید، موفق نخواهید بود! باید مشتری اصلی خود را شناسایی کرده و به او اشاره کنید. با یان کار به مخاطبین خود نشان می‌دهید کسب‌وکار شما نیازها و اهدافشان را به صورت دقیق شناسایی کرده و به رفع مشکلات آن‌ها کمک می‌کند.

6. توضیح دهید محصولتان چیست

همزمان با اینکه توضیح می‌دهید مخاطبتان چه کسی است، به صورت واضح مشخص کنید چه چیزی می‌فروشید! معمولا شرکت‌ها محصولات یا خدمات خود را صرفاً نام می‌برند و درک اینکه مشتری واقعاً برای چه چیزی پول می‌پردازد، دشوار است. در اغلب اوقات کسب‌وکارها می‌ترسند توضیحات تحت‌اللفظی محصولاتشان جذاب نباشد. اما واقعیت این است که اگر برای مشتریان بالقوه خود، یکی دو جمله در مورد محصولتان بنویسید، احتمال علاقمند شدن و ماندگاری آن‌ها در سایت، افزایش می‌یابد.

7. تعدادی از مشتریانتان را نام ببرید

در مجموعه خود مشتریان وفادار دارید؟ آنها را در صفحه درباره ما نام ببرید تا مخاطب بفهمد چه کسانی به شما اعتماد دارند و از کسب‌وکار شما سود می‌برند. دانستن موفقیت‌های گذشته شرکت شما، قطعاً روی تصمیم مشتریان احتمالی تاثیر می‌گذارد. چون با دیدن آنها دلگرم می‌شوند که خودشان هم می‌توانند همانند مشتریان قبلی از شما و محصولاتتان راضی باشند.  

8. ارزشهایتان را توصیف کنید

باید مشتریانتان حس کنند که یک شخص یا گروهی از افراد، پشت این کسب‌وکار هستند. پس از اتمام صفحه درباره ما، توضیح دهید چه کسی یا چه کسانی در پشت صحنه این کسب‌وکار هستند، ارزش‌های شخصی آن‌ها چیست، فرهنگ آن‌ها چگونه است و …

نوشتن صفحه درباره ما کار سختی نیست. بهترین صفحات درباره ما که تا امروز دیده‌اید را در نظر بگیرید. با استفاده از یک داستان خوب، ایده گرفتن از دیگران، تصاویر جذاب و قابل فهم، به راحتی می‌توانید تجربه خوبی برای کاربر فراهم کنید.

به این مقاله امتیاز دهید
(برحسب میزان رضایت خود از محتوای این مقاله، به آن از 1 تا 5 ستاره دهید)

امتیاز 4.3 از 3 رای

اولین نفری باش که امتیاز خودت رو ثبت می‌کنی!

جدیدترین مقالات
پرسش و دیدگاه

پس از بررسی سریع و پاسخگویی توسط کارشناسان، به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع‌رسانی به من هنگامی که :
guest
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمامی دیدگاه‌ها
جدیدترین مقالات

5 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

نحوه انتقال دامنه به هاست دیگر یا تغییر مالکیت دامنه
انتقال دامنه
نصب وردپرس روی لوکال هاست در 6 گام، راحت‌ترین روش!
نصب وردپرس روی لوکال هاست زمپ
لوکال هاست چیست و برای طراحان سایت چه کاربردی دارد؟
لوکال هاست چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش نصب افزونه در وردپرس به 3 روش حرفه‌ای
آموزش نصب افزونه در وردپرس به 3 روش حرفه‌ای
چگونه اینماد را در سایت وردپرسی نمایش دهیم؟
قرار دادن اینماد در سایت وردپرسی
فهرست
Search