نمایش تعداد و آمار بازدید پست‌ها در وردپرس

اگر اکنون در حال مطالعه این مقاله هستید، این بدان معناست که شما هم دوست دارید تا آمار بازدید از نوشته‌ها و محصولات و برگه‌ها سایت خود را بدانید و بطور روزانه و زنده آن را چک کنید. یا اصلا دوست دارید که میزان بازدید هر کدام از نوشته‌های سایت خود را به کاربرانتان نمایش دهید. در این مقاله بهترین افزونه برای این کار را به شما معرفی کردیم و نحوه کامل تنظیمات و پیکربندی آن را به شما آموزش داده‌ایم. این مقاله حاصل بررسی و تست دقیق، موشکافانه و حرفه‌ای چندین افزونه مختلف است که نتیجه این بررسی‌ها در پیش چشمان شما قرار گرفته است.
نمایش تعداد و آمار بازدید پست‌ها در وردپرس
(امتیاز 5 از 3 رای)
5/5

شاید شما هم بخواهید تعداد بازدید هر پست، مقاله و مطلب وردپرس را در سایت خود نمایش دهید که مثلا فلان پست شما مجموعا تا امروز چه تعداد بار مطالعه و بازدید شده است. یا بخواهید در داشبورد وردپرس خود آمار دقیقی از میزان بازدید مطالب و پست‌های خود را بصورت آماری مشاهده کنید که هر روزه چه مجموعا چه تعداد بازدیدکننده مطالب سایت شما را مطالعه کرده‌اند و پربازدید‌ترین پست‌ها و مقالات سایت خود را مشاهده نمایید.

در این مقاله به بررسی افزونه‌های نمایش تعداد بازدید پست‌ها در وردپرس می‌پردازیم و در نهایت بهترین افزونه این حیطه را معرفی می‌کنیم و به سراغ قابلیت‌ها و تنظیمات مختلف آن خواهیم رفت. در نهایت می‌آموزید که چگونه می‌توانید این افزونه را طوری پیکربندی نمایید که آمار دقیق بازدید هر پست و برگه‌های سایت شما را بطور دقیق در جلوی سایت به کاربرانتان و در قسمت پیشخوان به شما نمایش دهد.

نمایش تعداد بازدید پست ها در وردپرس

افزونه‌های زیادی در مخزن وردپرس برای نمایش تعداد و آمار بازدید پست‌ها و مطالب سایت وردپرسی شما وجود دارد که پرطرفدارترین و معروفترین آنها به شرح زیر هستند:

شخصا تمامی افزونه‌های فوق را بصورت کاملا تخصصی بررسی نموده‌ام. بهترین افزونه نمایش تعداد و آمار بازدید پست‌ها در وردپرس، افزونه Post Views Counter می‌باشد.

افزونه Post Views Counter

این افزونه کاملترین و دقیق‌ترین امکانات و قابلیت‌های ممکن را برای شمارش دقیق و صحیح بازدید کنندگان سایت وردپرسی را داراست.

افزونه Post Views Counter

با این افزونه به راحتی می‌توانید تعداد دقیق بازدید‌هایی که هر کدام از پست‌های شما تا به امروز داشته‌اند را به کاربران خود نمایش دهید. همچنین در قسمت پیشخوان وردپرس آمار مجموع بازدید‌های روزانه، تعداد بازدید‌های هر پست و جدول پربازدیدترین مقالات و پست‌ها سایتتان را به شما نمایش می‌دهد.

از دیگر دلایل برتری این افزونه به سایر افزونه‌های موجود و اشاره شده، مصرف بسیار پایین از منابع هاست و سرور شما، حجم کم و کدنویسی تمیز آن و تاثیر بسیار ناچیز و در حد صفر آن بر روی سرعت سایت شماست.

عملکرد افزونه Post Views Counter و میزان مصرف رم و تاثیر آن بر روی سرعت سایت

همچنین این افزونه بطور کلی 1 فایل CSS و 1 فایل جاوا اسکریپت در فرانت‌اند لود می‌کند که معمولا مجموع حجم آنها در بیشترین حالت نزدیک 6 کیلوبایت و در کمترین حالت حدود 1 کیلوبایت است و این به لحاظ فنی و عملکردی فوق العاده است.

این افزونه رایگان است که شما می‌توانید به راحتی آن را از مخزن وردپرس دانلود و نصب کنید اما ویژگی‌های پیشرفته و خاص آن تنها با خرید نسخه حرفه‌ای و پولی آن قابل فعالسازی و استفاده است.

آموزش کار با افزونه Post Views Counter

ابتدا افزونه را از مخزن وردپرس دانلود و بر روی سایت وردپرسی خود نصب نمایید. برای این کار با مراجعه به قسمت افزونه‌ها > افزودن و سرچ کردن نام Post Views Counter در سرچ باکس، می‌توانید این افزونه را یافته و نصب کنید.

نصب افزونه وردپرسی Post Views Counter

پس از نصب و فعالسازی افزونه، برای دستیابی به قسمت تنظیمات و پیکربندی این پلاگین، در داشبورد وردپرس به منو تعداد بازدید‌ها (Post Views) مراجعه کرده و گزینه عمومی (General) را انتخاب نمایید.

تنظیمات افزونه Post Views Counter

در قسمت تنظیمات افزونه، ما 4 تب و سربرگ کلی داریم که هر کدام برای تنظیمات قسمتی از افزونه است.

  • عمومی (General) : تنظیمات کلی و عملکردی افزونه
  • نمایش (Display) : پیکربندی نمایش تعداد بازدید‌ها در جلوی سایت
  • گزارش‌ها (Reports) : نمودار‌ها و آمار کلی بازدید‌های سایت (فقط ورژن پولی)
  • غیره (Other) : مکان قرارگیری منو برنامه، ابزارهای درون‌ریزی و برون‌بری و حذف کلی افزونه

تنظیمات عمومی افزونه شمارنده‌ی بازدید پست‌ها

Post Views Counter General Settings

Post Types Count : مشخص کنید که سیستم شمارش بازدید افزونه بر روی کدام یک از پست‌تایپ‌های سایت شما فعال باشد و عمل کنید. در حالت رایگان افزونه تنها 3 پست‌تایپ پست‌ها (مقالات و مطالب)، برگه‌ها و رسانه‌ها (مدیا) قابل فعالسازی است. در نسخه پولی شما قادر هستید صفحات محصولات و سایر پست‌تایپ‌های سایت خود را نیز اضافه کنید.

Taxonomies Count : مشخص کنید که سیستم شمارش بازدید افزونه آیا بر روی دسته‌بندی‌ها و برچسب‌های پست‌ها و محصولات شما فعال باشد و یا خیر و اگر فعال باشد، دقیقا بر روی کدام‌ها فعال باشد. (فقط نسخه پولی)

Authors Count : مشخص کنید که سیستم شمارش بازدید افزونه بر روی آرشیو نویسنده‌ها فعال باشد یا خیر. (فقط نسخه پولی)

Other Count : مشخص کنید که سیستم شمارش بازدید افزونه بر روی صفحه نخست، آرشیو زمانی و سایر صفحات متفرقه سایت شما همچون صفحه 404 و غیره فعال باشد یا خیر. (فقط نسخه پولی)

حالت شمارنده (Counter Mode) : در این قسمت باید مشخص کنید که سیستم شمارش بازدید افزونه طبق کدام متد کار کند. اگر از افزونه کش بر روی سایت خود استفاده نمی‌کنید، پیشنهاد ما انتخاب متد PHP است. اما اگر از افزونه کش بر روی سایت خود استفاده می‌کنید، متد PHP نمی‌تواند دقیق و درست بازدیدکنندگان صفحات مختلف سایت شما را شمارش کند.

اگر از افزونه کش بر روی سایت وردپرسی خود استفاده می‌کنید اما از نسخه پولی افزونه استفاده نمی‌کنید، طبق گفته نویسنده و توسعه‌دهنده افزونه، بهترین متد REST API است که دقیق‌تر، صحیح‌تر، سریع‌تر و سبک‌تر از متد JavaScript کار می‌کند اما باید این دو متد را در سایت خود تست کنید تا ببینید که طبق منابع هاست و عملکرد سایت شما، کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

اما اگر از ورژن پولی افزونه استفاده می‌کنید، قطعا پیشنهاد ما به شما استفاده از متد فوق العاده Fast AJAX که طبق گفته توسعه دهنده افزونه بیش از 10 برابر سریعتر از JavaScript یا REST API عمل میکند و دقت و سرعت آن عالی و مصرف منابع آن بشدت کم است و کاملا با هر سیستم کشی بر روی سایت شما سازگار است و بخوبی کار می‌کند.

ستون نمایش بازدید مطالب (Post Views Column) : فعال یا غیرفعال کردن افزودن ستونی به بخش نوشته‌ها یا برگه‌های وردپرس جهت نمایش تعداد مجموع بازدید‌ها هر صفحه بطور اختصاصی

نمایش ستون تعداد بازدید هر نوشته در وردپرس
نمایش ستون تعداد بازدید هر برگه در وردپرس

Data Storage : انتخاب نحوه ذخیره‌سازی اطلاعات مشاهده محتوا‌های سایت در مرورگر کاربر بصورتی با یا بدون کوکی (فقط نسخه پولی)

AMP Support : اگر بر روی سایت خود از افزونه و قابلیت Accelerated Mobile Page استفاده می‌کنید، می‌توانید با فعال کردن این گزینه قابلیت شمارش بازدید‌ها را به صفحات و نوشته‌هایی که AMP هستند اضافه کنید. این قابلیت افزونه تنها با افزونه AMP کار میکند. (فقط نسخه پولی)

Restrict Edit : با فعال‌کردن این گزینه می‌توانید دستکاری و ویرایش دستی آمار بازدید هر پست و صفحه را تنها به مدیران سایت محدود کنید و سایر نقوش کاربری امکان ویرایش دستی آمار بازدید برگه‌ها و پست‌ها را نداشته باشند.

وقفه ی شمارش (Count Interval) : با این قابلیت و آپشن شما می‌توانید مشخص کنید که هر چند دقیقه/ساعت/روز یک بار، بازدید یک کاربر را به عنوان یک بازدید مجزا و معتبر و جدید شمارش نماید. مثلا اگر مقدار آن را بر روی همین میزان پیش‌فرض 24 ساعت قرار دهید، اگر کاربری در بازه زمانی کمتر از 24 ساعت به یک مطلب یا برگه شما بیش از یک بار مراجعه کند، این بازدید را تنها 1 بار به شمار می‌آورد. اگر شما این مقدار را بر روی 0 قرار دهید، هر بار بازدید هر کاربر را یک بازدید مجزا شمارش خواهد کرد.

ریست کردن داده‌های زمانی (Reset Data Interval) : در این قسمت می‌توانید مشخص کنید که اطلاعات بازدیدهای سایت تا چه بازه زمانی حفظ شود و درواقع اطلاعات بازدید‌های قدیمی‌تر از زمان مشخص شده پاک شوند. مثلا اگر آن را بر روی 1 ماه تنظیم کنید، افزونه همواره اطلاعات بازدید های 30 روز اخیر را حفظ و اطلاعات قدیمی‌تر از آن را پاک می‌کند. این مورد می‌تواند در بهینه نگه داشتن اطلاعات افزونه در یتا بیس و سنگین نشدن آن موثر باشد.

Object Cache Support : اگر بر روی سایت خود از آبجکت‌کش همچون Redis یا Memcached استفاده می‌کنید، برای این که اطلاعات بازدید‌ها بطور صحیح، دقیق و بدون از دست رفتن در طی بازه‌های زمانی مشخص در دیتابیس تخلیه شوند. (فقط نسخه پولی)
درواقع این تنظیمات به ما می‌گوید هر چند وقت یک‌بار تعداد نمایش‌های کش شده را از کش شی (آبجکت کش) به پایگاه داده تخلیه کنیم. این ویژگی فقط در صورتی استفاده می‌شود که فاصله زمانی بیشتر از 0 باشد. هنگام استفاده، تعداد بازدیدها به جای پایگاه داده در کش شی جمع آوری و ذخیره می شود و سپس به طور ناهمزمان با توجه به بازه زمانی مشخص شده به پایگاه داده منتقل می شود. حداکثر مقدار 1440 است که به معنای 24 ساعت است. اگر حافظه پنهان شی برای مدت زمان بازه پاک شود و یا در دسترس نباشد، ممکن است از دست دادن داده‌ها بالقوه رخ دهد.

بهتر است اگر از آبجکت کش استفاده می‌کنید، این قابلیت را روشن و آن را بر روی 1 دقیقه قرار دهید تا هر 1 دقیقه یک بار اطلاعات بازدید‌های صفحات سایت شما از آبجکت کش روی دیتابیس تخلیه و ذخیره‌سازی شود.

حذف بازدید کننده ها (Exclude Visitors) : بازدید دسته و گروهی خاص را به شمار نیاورید و آنها را از شمارش حذف کنید.
در این قسمت شما می‌توانید مشخص کنید که بازدید ربات‌ها یا کاربران وارد شده یا میهمانان (کاربران وارد نشده) و یا نقش‌های کاربری خاص مثل مدیر سایت و غیره به حساب نیاید و جزو آمار و شمارش بازدید‌های سایت قرار نگیرد.

بهتر است گزینه ربات‌ها و نقش‌های کاربری خاص همچون مدیر سایت و نویسنده‌ها را روشن کنید تا آمار بازدید هر یک از نوشته‌ها و صفحات سایت شما به واقعیت نزدیکتر باشد.

Exclude IPs : آی پی‌های خاصی را از شمارش شدن بازدیدشان حذف کنید. شما می‌توانید IP یا IPهایی را مشخص کنید که بازدید آنها هیچ تاثیری در آمار شما نداشته باشد و به اصطلاح این IPها را مستثنی کنید.

شمارش سخت‌گیرانه (Strict counts) : جلوگیری از دور زدن فاصله شمارش (به عنوان مثال استفاده از پنجره مرورگر ناشناس یا با پاک کردن کوکی‌ها) جهت داشتن آمار بازدید دقیق‌تر. (فقط نسخه پولی)
با روشن کردن این گزینه به افزونه دستور می‌دهید که شیوه شمارش سختگیرانه را فعال کن تا حتی اگر کاربری کوکی مرورگر خود را پاک کرد و یا سایت و نوشته‌ای را در مرورگر ناشناس (Incognito windows) باز کرد، آن را به عنوان یک کاربر و بازدید جدید و مجزا به حساب نیاور.

نمایش تعداد بازدید مطالب و نوشته‌ها در جلو سایت

در قسمت تنظیمات نمایش (Display) افزونه شما می‌توانید کلیه تنظیمات و پیکربندی نحوه نمایش آمار و تعداد بازدید هر پست و نوشته‌ای را در جلوی سایت انجام دهید.

تنظیمات نمایش افزونه Post Views Counter

عنوان تعداد بازدید‌ها (Post Views Label) : مشخص کنید که تعداد بازدید مطالب با چه عنوانی در هر نوشته شما مشخص و نمایان گردد. بطور مثال می‌توانید از کلمه “بازدید” استفاده کنید. اگر می‌خواهید تنها آیکون نمایش داده شود میتوانید بطور کامل این قسمت را پاک کنید.

شکل نمایش (Display Style) : شیوه نمایش آمار بازدید هر نوشته به چه شکل باشد، متن و تعداد بازدید، آیکون و تعداد بازدید و یا آیکون و متن و تعداد بازدید.

کلاس آیکن (Icon Class) : افزونه از کتابخانه آیکون‌های dashicons استفاده می‌کند که برای نمایش هر کدام از آیکون های دلخواه خود از این کتابخانه می‌توانید کلاس آن در این بخش وارد نمایید.

جایگاه (Position) : در این قسمت می‌توانید مشخص کنید که آمار و متن و آیکون و بازدید هر صفحه در چه موقعیت مکانی صفحه نوشته (قبل از محتوا – بعد از محتوا – دستی) نمایش داده شود.

نمایش تعداد کل بازدید از هر نوشته در صفحه پست در جلوی سایت

Taxonomies : مشخص کنید که آیا تمایل دارید که آمار بازدید را در هر صفحه دسته‌بندی و برچسب از نوشته‌ها و محصولات نیز نمایش دهید یا خیر. (فقط نسخه پولی)

Authors : نمایش آمار بازدید برای هر کدام از صفحات آرشیو نویسندگان (فقط نسخه پولی)

Post Type : آمار یازدید برای کدام پست‌تایپ‌های شما نمایش داده شود. در این قسمت می‌توانید مشخص کنید که آمار بازدید صفحات برای محصولات، نوشته‌ها و برگه‌ها باشد یا خیر.

Page Type : آمار و تعداد بازدید در کدام برگه‌های سایت شما به نمایش درآید (صفحه اصلی یا خانه – صفحات آرشیو – صفحات تکین – صفحه نتایج جستجو)

User Type : تعداد بازدیدها به چه افرادی نمایش داده شود، به همه افراد یا فقط اعضای وارد شده یا میهمانان و نقوش کاربری خاص

Toolbar Chart : نمایش نمودار بازدید از محتوا در نوار ابزار هر کاربر

آمار کلی و نمودار میزان بازدید‌ها از نوشته‌ها و صفحات سایت

در بخش Reports شما یک نگاه کلی به آمارها و تعداد بازدید‌های سایت خود در قالب نمودار و اعداد و ارقام و بر حسب تاریخ هر روز / ماه / سال دارید که می‌توانید این آمار را باهم مقایسه و روند رشد یا کاهش آنها را مشاهده نمایید. (فقط نسخه پولی)

نمودار و امار کلی نمایش تداد بازدید های نوشته‌ها و صفحات سایت

تنظیمات متفرقه افزونه

در این بخش شما می‌توانید مشخص کنید که منوی افزونه بطور مستقل در داشبورد وردپرس نمایش داده شود یا به زیر منو تنظیمات منتقل گردد.

همچنین اگر قبلا از افزونه WP-PostViews برای شمارش تعداد بازدید پست‌های سایت خود استفاده میکردید، برای محاجرت به این افزونه، از این قسمت می‌توانید کلیه آمار و داده های آن را به این افزونه منتقل نمایید.

و در نهایت در این بخش می‌توانید تنظیم کنید که هرگاه افزونه را غیرفعال و از روی سایت خود پاک کردید، کلیه جداول و آپشن‌های ذخیره شده آن در دیتابیس و اطلاعات آن بطور کامل از سایت شما پاک شود تا دیتابیس شما را کثیف نکند.

ویجت داشبورد وردپرس افزونه Post Views Counter

افزونه Post Views Counter یک ویجت بسیار خوب برای نمایش زنده آمار بازدید پست‌های سایت وردپرسی شما بصورت روزانه به داشبورد وردپرس شما اضافه می‌کند که شما می‌توانید میزان بازدید هر روز سایت خود را مشاهده کنید و آن را با روزها و حتی ماه‌ها قبل مقایسه نمایید.

همچنین برترین و به اصطلاح پربازدیدترین 10 نوشته سایت شما را به همراه آمار بازدید هر کدام در داشبورد به شما نشان می‌دهد.

ویجت داشبورد وردپرس افزونه Post Views Counter

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

قطعا افزونه Post Views Counter بهترین افزونه برای شمارش تعداد بازدید پست‌ها و مقاللات و همچنین محصولات و برگه‌های سایت شماست که سرعت و دقت فوق العاده‌ای دارد و میزان مصرف منابع آن بسیار کم و اندک است.

اگر در مورد این افزونه یا افزونه‌های مشابهی که در بالا نام برده شد سوال و یا ابهامی دارید می‌توانید در قسمت کامنت‌ها آن را با ما در میان بگذارید تا بسرعت پاسخگوی شما باشیم.

به این مقاله امتیاز دهید
(برحسب میزان رضایت خود از محتوای این مقاله، به آن از 1 تا 5 ستاره دهید)

امتیاز 5 از 3 رای

اولین نفری باش که امتیاز خودت رو ثبت می‌کنی!

جدیدترین مقالات
پرسش و دیدگاه

پس از بررسی سریع و پاسخگویی توسط کارشناسان، به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع‌رسانی به من هنگامی که :
guest
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمامی دیدگاه‌ها
جدیدترین مقالات

5 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

حذف زبانه راهنما (Help Tab) از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف زبانه راهنما از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
نصب وردپرس روی هاست سی‌پنل در 5 دقیقه!
نصب وردپرس روی هاست سی پنل
گراواتار چیست؟ + آموزش گام به گام ثبت‌نام در Gravatar و ساخت تصویر پروفایل وردپرس
افزونه چیست؟ + نکات مهم در مورد افزونه‌ها
فهرست
Search