تغییر آواتار (عکس پروفایل) کاربران در وردپرس و غیرفعال کردن گراواتار

اگر سایت وردپرسی شما یک سایت کاربر محور است و کاربران زیادی در بخش کامنت‌های مقالات و محصولات سایت شما مشارکت می‌کنند قطعا تا امروز مشکل کند بودن سرعت این صفحات را بخاطر درخواست عکس آواتار کاربران از سایت گراواتار را دیده‌اید. در این مقاله بطور کامل این مشکل را بررسی می‌کنیم و یاد میگیریم که چگونه می‌توانیم به راحتی عکس پروفایل کاربران سایت را به راحتی تغییر داده و آنها را بر روی هاست خودمان لوکال کنیم تا سرعت سایت ما همواره عالی باشد و وابستگی سایت وردپرسیمان به سایت گراواتار قطع می‌کنیم.
تغییر آواتار (عکس پروفایل) کاربران در وردپرس و غیرفعال کردن گراواتار
(امتیاز 5 از 2 رای)
5/5

آواتار (Avatar) چیست؟

تصویری که کاربران حاضر در اینترنت برای نماد و عکس پروفایل خود در سایت‌ها استفاده می‌کنند را آواتار می‌گویند. هنگامی که یک کاربر در سایت وردپرسی ثبت‌نام می‌کند و عضو می‌شود، یک تصویر در کنار نام کاربری آن بصورت پیشفرض قرار می‌گیرد و زمانی که نظر یا دیدگاهی را در یک سایت وردپرسی ارسال کنند این آواتار در کنار نام کاربری و کامنت او دیده می‌شود. همچنین اگر به عنوان نویسنده در یک وب‌سایت محتوا منتشر کنند، این آواتار (عکس پروفایل) در هر یک از این محتواها و مقالات نوشته شده توسط شخص و در کنار نام وی به سایر کاربران نمایش داده خواهد شد.

گراواتار (Gravatar) چیست؟

گراواتار (Gravatar = Globally Recognized Avatar) به معنای آواتار جهانی می‌باشد.

گراواتار در واقع یک سرویس تحت وب برای آواتار در وردپرس است. سرویسی که به کاربران کمک می‌کند تا تصویری را که در پروفایل گراواتار آپلود کرده، برای آواتار وردپرسی او نمایش دهد. بدین ترتیب، کاربران سایت‌های وردپرسی در هر سایت وردپرسی که با آن‌ ایمیل عضو شده و یا دیدگاهی ثبت کنند، تصویر آپلود شده در گراواتار برای آن‌ها به عنوان آواتار (عکس پروفایل) نمایش داده می‌شود.

سایت Gravatar.com
سایت Gravatar.com

بطور خلاصه هر فردی می‌تواند به سایت Gravatar.com مراجعه کرده و با ایمیل خود در این سایت ثبت‌نام کند و پس از عضویت مشخصات خود از جمله یک عکس پروفایل دلخواه را در این سایت بارگذاری کند. پس از این کار آن فرد اگر با این ایمیل در هر سایت وردپرسی ثبت‌نام کند یا کامنتی زیر مقاله یا محصولی ثبت ارسال کند، عکس پروفایلی که در سایت gravatar بارگذاری کرده به عنوان عکس پروفایل یا همان آواتار شخصی در تمامی این سایت‌ها و بخش نظرات و حساب کاربری شخص و غیره به نمایش در می‌آید.

قرار دادن آواتار در سایت گراواتار
قرار دادن آواتار در سایت گراواتار

اما اگر کاربری از سرویس گراواتار استفاده نکند، گراواتار به طور پیش فرض، تصویر شخص اسرار‌آمیز (تصویر یک آدمک آیکونی) را برای او نمایش می‌دهد.

شخص اسرارآمیز (Mystery Person) - آواتار پیشفرض کاربران بدون عکس پروفایل در وردپرس
شخص اسرارآمیز – آواتار پیشفرض کاربران بدون آواتار در وردپرس

درواقع سرویس Gravatar آمده تا کار اشخاص را راحت کند و نیازی به بارگذاری عکس پروفایل خود در هر سایت وردپرسی نداشته باشند. گراواتار متعلق به شرکت اتوماتیک (automattic) است که به عنوان شرکت مادر وردپرس شناخته می‌شود.

استفاده از عکس پروفایل بارگذاری کرده در سایت Gravatar منحصر فقط به سایت‌های وردپرسی نیست و سایت‌ها و پلتفرم‌های دیگری همچون GitHub و Slack و OpenAI و Atlassian و Humane و Mailchimp و Stack Overflow و Coinbase و غیره نیز از این سرویس تحت وب استفاده می‌کنند.

تغییر آواتار پیش فرض وردپرس

وردپرس بصورت پیش‌فرض یک عکس آواتار عمومی برای کاربرانی که در سایت وردپرسی ما ثبت‌نام می‌کنند و عضو می‌شوند اما عکس پروفایلی در گراواتار ندارند در نظر می‌گیرد. برای دستیابی به تنظیمات آواتار وردپرس و تغییر آن می‌توانید در پیشخوان وردپرس به منو تنظیمات ⬅️ گفتگو مراجعه کرده و تنظیمات آن را در بخش نیم‌رخ‌ها (Avatars) بیابید.

تنظیمات آواتار در قسمت گفتگو بخش تنظیمات وردپرس
تنظیمات آواتار در قسمت گفتگو بخش تنظیمات وردپرس

در بخش نیم‌رخ‌ها (Avatars) شما می‌توانید مشخص کنید که آیا اصلا آواتار ها در سایت شما نشان داده شوند یا خیر. اگر تیک گزینه نمایش نیم‌رخ‌ها را بردارید، دیگر هیچ آواتاری در سایت شما نمایش داده نمی‌شود. یعنی در قسمت نوار ادمین (admin bar) دیگر آواتار خودتان نمایش داده می‌شود و نه در قسمت کامنت‌های صفحه مقالات و محصولات و برگه‌ها، عکس آواتار سایر کاربران و همچنین خودتان در کنار نظرات و دیدگاه‌های اشخاص به نمایش در می‌آید.

عدم نمایش عکس آواتار با غیرفعال کردن گزینه نمایش نیم‌رخ‌ها در وردپرس
عدم نمایش عکس آواتار با غیرفعال کردن گزینه نمایش نیم‌رخ‌ها در وردپرس
عکس آواتار کاربران در قسمت دیدگاه‌ها و کامنت‌های مقالات و محصولات
عکس آواتار کاربران در قسمت دیدگاه‌ها و کامنت‌های مقالات و محصولات

اگر در بخش نیم‌رخ‌ها (Avatars) تنظیمات وردپرس ترجیح دادید که عکس پروفایل کاربران در قسمت‌های مختلف سایت شما نمایش داده شود، می‌توانید در قسمت نیم‌رخ پیش‌فرض (Default Avatar) مشخص کنید که افرادی که تا کنون در سایت گراواتار ثبت‌نام نکرده‌اند و عکس آواتاری برای خودشان در این سایت بارگذاری و مشخص نکرده‌اند، بصورت پیشفرض برای همه آنها چه عکس آواتاری نمایش داده شود.

تعیین آواتار پیشفرض در وردپرس برای نمایش به عنوان عکس پروفایل افرادی که آواتار ندارند
تعیین آواتار پیشفرض در وردپرس برای نمایش به عنوان عکس پروفایل افرادی که آواتار ندارند

اکنون مشکلی که وجود دارد این است که تمامی این آواتارها در وردپرس از سایت گراواتار گرفته می‌شوند و اگر سایت و بطور کلی هاست و سرور سایت شما از کیفیت شبکه و ارتباط خوبی برخوردار نباشد (ارتباط دیتاسنتر سایت شما با اینترنت جهانی خوب نباشد) سرعت سایت شما بشدت کند خواهد شد. از طرفی اگر شما این نیم‌رخ‌های پیش‌فرض وردپرس را دوست نداشته باشید، بطور معمول و عادی وردپرس این امکان را به شما نمی‌دهد که عکس پیش‌فرض مورد نظر و دلخواه خودتان را روی سایتتان آپلود و از آن استفاده نمایید.

بطور معمول آدرس تصاویر گراواتار در وردپرس (چه آواتار اشخاصی که در سایت گراواتار عضو هستند و چه عکس پروفایل سایر افراد) بصورت زیر است:

https://secure.gravatar.com/avatar/d7a973c7dab26985da5f961be7b74480?s=200&r=g
آدرس عکس آواتارهای وردپرس
آدرس عکس آواتارهای وردپرس

همانطور که مشاهده می‌کند تک به تک عکس آواتار اشخاص در وردپرس از سایت گراواتار دریافت می‌شوند که مسلما اگر سایت شما کاربران متفاوت و زیادی داشته باشد و یا دیتاسنتر هاستینگ شما ارتباطات شبکه مطلوبی نداشته باشد، بارگذاری هر کدام از صفحات سایت شما که شامل این آواتارها (قسمت دیدگاه و نظرات و غیره) می‌شود به کندی انجام خواهد گرفت و سرعت سایت شما پایین می‌آید که این اتفاق چه برای سئو سایت شما و چه فروش سایت شما امتیاز منفی محسوب می‌شود.

برای این که بتوانیم وابستگی سایتمان را به آواتارهای سایت گراواتار قطع کنیم و سرعت سایتمان افزایش یابد و همچنین بتوانیم چه برای خودمان به عنوان مدیر سایت و چه عکس پروفایل پیشفرض سایر کاربران از عکس‌های دلخواه و لوکالی استفاده کنیم که آنها را روی هاست و وردپرس خود آپلود و از آنها استفاده کنیم باید از افزونه‌های وردپرسی استفاده کنیم.

بهترین افزونه تغییر آواتار پیش‌فرض وردپرس و غیرفعال کردن گراواتار

افزونه‌های وردپرسی زیادی بصورت رایگان در مخزن وردپرس برای تغییر آواتار (عکس پروفایل) کاربران وردپرس وجود دارد که چندتا از بهترین‌های آنها به قرار زیر هستند:

من شخصا تک به تک افزونه‌های بالا را بررسی و تست کردم و تحت شرایط مختلف عملکرد هر کدام را مورد بررسی قرار دادم. بهترین افزونه در بین لیست افزونه‌های بالا، پلاگین Simple Local Avatars است.

افزونه Simple Local Avatars

افزونه Simple Local Avatars نسبت به سایر افزونه‌های بالا سبک‌تر و سریعتر است و کدنویسی آن بسیار تمیز و بهینه است. هیچ جدولی در دیتابیس وردپرس شما ایجاد نمی‌کند و همچنین هیچ آپشنی به WP-Options دیتابیس وردپرس شما اضافه نمی‌کند و میزان مصرف رم و تاثیر آن بر روی سرعت سایت شما بصورت زیر است:

Simple Local Avatars Performance

شما با استفاده از این افزونه می‌توانید ارتباط سایت خود با گراواتار را قطع کنید و برای خود و سایر کاربران عکس آواتار با فرمت دلخواه SVG و PNG و JPG و WEBP و AVIF آپلود نمایید. هیچنین ای نافزونه این قابلیت را به شما می‌دهد تا یک آواتار کاملا دلخواه با فرمت های اشاره شده در بالا به عنوان عکس آواتار پیش‌فرض برای کاربرانی گه عکس گراواتار ندارند بصورت لوکال روی سایت خود آپلود نمایید و از آن استفاده کنید.

تغییر عکس پروفایل پیش‌فرض کاربران وردپرس با افزونه Simple Local Avatars

ابتدا افزونه Simple Local Avatars را به یکی از شیوه‌های آموزش داده شده در مقاله “آموزش نصب افزونه در وردپرس به 3 روش حرفه‌ای” بر روی سایت وردپرسی خود نصب نمایید.

پس از نصب افزونه، در پیشخوان وردپرس به منو تنظیمات ⬅️ گفتگو مراجعه کرده و به قسمت نیم‌رخ‌ها (Avatars) مراجعه کنید. افزونه Simple Local Avatars دارای صفحه تنظیمات مستقل و مجزایی نمی‌باشد و کلیه پیکربندی افزونه و کار با آن در انتهای بخش نیم‌رخ‌ها خلاصه شده است.

پیکربندی افزونه Simple Local Avatars در بخش گفتگو تنظیمات وردپرس
پیکربندی افزونه Simple Local Avatars در بخش گفتگو تنظیمات وردپرس

اکنون شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی انتهایی و دکمه Choose Default Avatar یک تصویر دلخواه (با فرمت SVG و PNG و JPG و WEBP و AVIF) به عنوان عکس آواتار پیشفرض کاربران بدون گراواتار انتخاب کنید که این کار باعث می‌شود دیگر نیازی به فراخوانی عکس آواتار پیش‌فرض از سایت گراواتار نباشد.

اگر تیک گزینه Local Avatars Only را بزنید، اولویت استفاده از آواتارها ابتدا لوکال و سپس گراواتار خواهد بود، یعنی افزونه بررسی می‌کند که آیا چه برای کاربران بدون آواتار (دارای آواتار پیش‌فرض) و چه سایر کاربرانی که آواتار اختصاصی دارند، آواتار لوکال (آپلود شده بر روی هاست سایت وردپرسی خودمان) وجود دارد یا خیر، اگر وجود دارد پس فقط آن را نشان می‌دهد و اگر وجود ندارد از عکس گراواتار استفاده می‌کند.

اگر تیک گزینه Local Upload Permissions زده شده نباشد، تمامی کاربران با هر سطح دسترسی و با هر نقشی می‌توانند برای خود بر روی سایت آواتار آپلود کنند (حتی نقوش کاربری subscribers و contributors). اما اگر شما تیک این گزینه را بزنید تنها نقوش کاربری که دارای سطح دسترسی آپلود فایل در وردپرس هستند (Authors و بالاتر) تنها می‌توانند عکس آواتار آپلود کنند.

یکی از قابلیت‌های جالب این افزونه اینست که اگر شما عکس آواتاری با فرمت PNG و JPG و WEBP و AVIF آپلود کردید و ابعاد آن بزرگ‌تر از ابعاد معمول عکس آواتار مورد نیاز وردپرس بود، خودش بصورت خودکار در حین آپلود 4 سایز مختلف 26✖26 و 52✖52 و 64✖64 و 96✖96 که سایز‌های متداول و پراستفاده از عکس آواتار در وردپرس هستند را می‌سازد و از هر کدام از ابعاد عکس آپلود شده سر جای خودش استفاده می‌کند.

قابلیت جالب دیگر افزونه این است که به کلیه کاربران اجازه آپلود آواتار شخصی و اختصاصی خود را بصورت مجزا بر روی سایت می‌دهد. برای این کار کافی است هر کاربری با هر نقش کاربری که دارد، به قسمت کاربران (Users) ⬅️ شناسنامه (Profile) پیشخوان وردپرس مراجعه کند. در بخش Avatar و در قسمت Upload Avatar شما قادر هستید که عکس آواتار اختصاصی خود را بر روی سایت وردپرسی خود آپلود نمایید و زین پس وردپرس به جای آن که بخواهد برای شما از عکس گراواتار استفاده کند، از آواتار لوکال وردپرس استفاده می‌کند.

آپلود تصویری دلخواه به عنوان عکس آواتار برای هر کدام از کاربران و نقوش کاربری سایت
آپلود تصویری دلخواه به عنوان عکس آواتار برای هر کدام از کاربران و نقوش کاربری سایت

اکنون دیگر با این افزونه وابستگی سایت شما به سایت گراواتار برای دریافت آواتار کاربران به پایان رسیده است و سرعت سایت شما از این بابت عالی خواهد بود چون دیگر درخواستی به سمت سایت گراواتار برای گرفتن عکس آواتار کاربران نمی‌رود و مسلما مشکلات شبکه و ارتباطات بین‌المللی اینترنت را برای سایت خود نخواهید داشت.

در انتها یک نکته مهم را خاطر نشان می‌کنم که بهتر است عکس آواتاری که در سایت وردپرسی خود برای خود یا عکس پیش‌فرض سایر کاربران آپلود می‌کنید دارای نسبت مربعی 1:1 و سایز 100✖100 پیکسل باشد.

همچنین برای این که سایت شما هیچ ارتباطی دیگر با سایت گراواتار نداشته باشد و هیچ آواتاری از آن درخواست نشود، باید گزینه Local Avatars Only فعال شود (تیک زده شود) و حتما یک عکس آواتار دلخواه به عنوان نیم‌رخ پیش‌فرض کاربران آپلود کرده و آن را انتخاب کنید.

به این مقاله امتیاز دهید
(برحسب میزان رضایت خود از محتوای این مقاله، به آن از 1 تا 5 ستاره دهید)

امتیاز 5 از 2 رای

اولین نفری باش که امتیاز خودت رو ثبت می‌کنی!

جدیدترین مقالات
پرسش و دیدگاه

پس از بررسی سریع و پاسخگویی توسط کارشناسان، به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع‌رسانی به من هنگامی که :
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمامی دیدگاه‌ها
جدیدترین مقالات

5 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

حذف زبانه راهنما (Help Tab) از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف زبانه راهنما از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
نصب وردپرس روی هاست سی‌پنل در 5 دقیقه!
نصب وردپرس روی هاست سی پنل
گراواتار چیست؟ + آموزش گام به گام ثبت‌نام در Gravatar و ساخت تصویر پروفایل وردپرس
افزونه چیست؟ + نکات مهم در مورد افزونه‌ها
فهرست
Search