5 سایت دانلود رایگان عکس باکیفیت برای تولید محتوا

تصاویر رایگان برای تولید محتوا
(امتیاز 4.5 از 2 رای)
4.5/5

برای اینکه محتوای ما دیده شود، باید در نگاه اول جذاب باشد. یکی از عوامل مهم جذاب کننده محتوا، انتخاب تصویر باکیفیت و مرتبط است. فرقی نمی‌کند برای اینستاگرام تولید محتوا می‌کنید، برای سایتتان مقاله می‌نویسید، یا در یوتیوب و آپارات محتوای ویدئویی منتشر می‌کنید. برای هرکدام از این موارد نیاز به تصاویر جذاب دارید.

اهمیت انتخاب تصویر به اندازه‌ای بالا است که گاهی انتخاب و ادیت عکس، چندین برابر بیشتر از ضبط ویدئو یا نوشتن مقاله زمان می‌برد!

به همین دلیل در این مقاله به معرفی چند سایت می‌پردازم و روش دانلود تصاویر با کیفیت در هریک را توضیح می‌دهم. مطمین باشید در هر زمینه‌ای که محتوا تولید می‌کنید، جستجو در این منابع، نیاز شما را کاملاً برطرف می‌کند.

فرض کنید من می‌خواهم برای عبارت “خرید آنلاین” تصویر مرتبط و با کیفیت پیدا کنم. اولین قدم این است که به کمک گوگل، معادل انگلیسی این کلمه را پیدا کنم. پس وارد سایت translate.google.com می‌شوم. در مستطیل سمت چپ زبان فارسی (Persian) را انتخاب می‌کنم و عبارت مورد نظر یعنی “خرید آنلاین” را می‌نویسم. اگر در مستطیل سمت راست زبان انگلیسی انتخاب شده باشد، به سرعت معادل انگلیسی را به من نشان می‌دهد. از این به بعد براییدا کردن تصویر مرتبط با “خرید آنلاین”، عبارت “online shopping” را جستجو می‌کنم.

google translete

این روش برای همه عبارات و کلماتی که مد نظرتان است، قطعا مفید خواهد بود و گاهی لازم است عبارات مترادف کلمه مورد نظرتان را جستجو کنید تا به نتیجه بهتری برسید. در ادامه به معرفی سایت‌های جستجو تصویر می‌پردازم.

1. سایت pexels.com

برای استفاده از محتواهای سایت pexels.com ، باید فیلترشکن خود را روشن کنید. در قسمت جستجوی سایت، عبارت مورد نظر را بنویسید. همانطور که در تصویر می‌بینید، از قسمت کادر 1 می‌توانید ویدئوهای کوتاه (اصطلاحاً فوتیج) با همین موضوع را دانلود و در محتواهایتان استفاده کنید.

از کادر 2، قسمت Orientation می‌توانید تعیین کنید که تصویر شما افقی، عمودی، یا مربعی باشد. می‌توانید سایز مورد نظر را انتخاب کنید یا از قسمت color رنگ غالب عکس را تعیین کنید.

در کادر شماره 3 عباراتی مترادف یا هم‌خانواده عبارت مورد جستجوی شما نمایش داده شده که می‌توانید روی هریک کلیک کرده و تصاویر بیشتری در آن حوزه ببینید.

در نهایت پس از انتخاب عکس مورد نظر، روی گزینه Free download کلیک کرده و عکس را به صورت رایگان، با سایز دلخواه، دانلود می‌کنید.

Untitled 1

2. سایت unsplash.com

در سایت unsplash.com قبل از اینکه کلمه یا عبارتی را جستجو کنید، دسته‌بندی‌هایی را می‌بینید که می‌توانید با انتخاب هریک از آنها در حوزه موردنظرتان، عکس دلخواه را انتخاب کنید.

565684

با وارد کردن عبارت مورد نظر در قسمت جستجو (که معمولا در همه سایت‌ها با علامت ذره‌بین مشخص شده است)، مشابه سایت قبلی می‌توانید روی عبارات مترادف کلیک کنید، تصاویر را در جهت دلخواه افقی یا عمودی جستجو کنید یا رنگ دلخواه را انتخاب کنید.

Untitled 442

در نهایت روی تصویر مورد نظر کلیک کرده و با انتخاب سایز تصویر، آن را به صورت رایگان دانلود می‌کنید.

برای استفاده از این سایت در حال حاضر نیاز به فیلترشکن نیست!

3. سایت burst.shopify.com

برای استفاده از این سایت، ابتدا فیلترشکن را روشن کنید. سپس به آدرس burst.shopify.com رفته و عبارت مورد نظرتان را جستجو کنید. در این سایت با کلیک بر روی عکس مورد نظر، بعد از انتخاب رزولوشن بالا یا رزولوشن پایین، با کلیک بر روی Download Free Photo می‌توانید به راحتی، تصویر مورد نظر را دانلود کنید.

Untitled 2

4. سایت pixabay.com

متاسفانه برای استفاده از تصاویر با کیفیت این سایت هم به روشن کردن فیلترشکن احتیاج دارید! پس از مراجعه به آدرس pixabay.com ، قبل از نوشتن کلمه یا عبارت مورد نظر، از قسمت کادر آبی رنگ می‌توانید انتخاب کنید که دنبال ویدئو، عکس، موزیک یا چه محتوای دیگری هستید:

Untitled2

اگر دنبال تصاویر وکتوری جذاب هستید، می‌توانید illustrations را انتخاب کنید. من برای تنوع این گزینه را انتخاب کرده و عبارت online shopping را جستجو کردم:

دانلود تصویر برای تولید محتوا

اگر روی تصاویر ردیف اول کلیک کنید، به سایت istock منتقل خواهید شد که تصاویر آن پولی است.

اما تصاویر ردیف دوم به بعد، همانطور که در کادر آبی هم نوشته شده است، رایگان هستند. شما به راحتی بر روی تصویر مورد نظر کلیک کرده و با پس از انتخاب سایز مورد نظ، باید ثابت کنید که رُبات نیستید و سپس تصویر مورد نظر را دانلود کنید.

5. سایت freepik.com

با وجود آنکه برای باز کردن سایت freepik.com هم به فیلترشکن احتیاج داریم، ولی این سایت برای من محبوب‌ترین منبع دانلود عکس  و وکتور است!

محال است موضوعی را سرچ کنید، وقت بگذارید و تصویر دلخواهتان را پیدا نکنید. در این سایت هم تصاویر به صورت رایگان ارائه می‌شود و هم به صورت پولی! تصاویری که در کنار آنها عکس تاج طلایی می‌بینید پولی و سایر تصاویر رایگان هستند.

دقت داشته باشید که برای دانلود عکس‌های رایگان این سایت، محدودیت روزانه وجود دارد ولی با ثبت نام در سایت فری پیک، می‌توانید تصاویر بیشتری دانلود کنید. روند ثبت نام در این سایت بسیار ساده است و فقط لازم است ایمیل خود را وارد کنید.

Untitled 92

با کلیک بر روی Resource مطابق شکل بالا می‌توانید انتخاب کنید که فقط تصاویر رایگان در نتایج نمایش داده شود (گزینه free را انتخاب کنید). همچنین می‌توانید نتایج را به وکتور، عکس، فایل فتوشاپ یا آیکن محدود کنید.

پس از نوشتن کلمه یا عبارت مورد نظر، نتایج متعددی به شما نمایش داده خواهد شد. با کلیک بر روی گزینه مورد نظر، دکمه سبز Download را مشاهده می‌کنید. در اکثر موارد در سایت فری پیک برای شما یک فایل زیپ دانلود می‌شود. بعد از اکسترکت کردن فایل زیپ، غالباً یک فایل Ai هم در پوشه وجود دارد. با باز کردن این فایل می‌توانید قسمت‌های دلخواهی از تصویر را در نرم‌افزار ایلستریتور حذف کنید یا به دلخواه تغییر دهید.

شما برای دانلود تصاویر مورد نیاز در تولید محتوا، چه سایتی را پیشنهاد می‌کنید؟

به این مقاله امتیاز دهید
(برحسب میزان رضایت خود از محتوای این مقاله، به آن از 1 تا 5 ستاره دهید)

امتیاز 4.5 از 2 رای

اولین نفری باش که امتیاز خودت رو ثبت می‌کنی!

جدیدترین مقالات
پرسش و دیدگاه

پس از بررسی سریع و پاسخگویی توسط کارشناسان، به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع‌رسانی به من هنگامی که :
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمامی دیدگاه‌ها
جدیدترین مقالات

5 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

نحوه انتقال دامنه به هاست دیگر یا تغییر مالکیت دامنه
انتقال دامنه
نصب وردپرس روی لوکال هاست در 6 گام، راحت‌ترین روش!
نصب وردپرس روی لوکال هاست زمپ
لوکال هاست چیست و برای طراحان سایت چه کاربردی دارد؟
لوکال هاست چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش نصب افزونه در وردپرس به 3 روش حرفه‌ای
آموزش نصب افزونه در وردپرس به 3 روش حرفه‌ای
چگونه اینماد را در سایت وردپرسی نمایش دهیم؟
قرار دادن اینماد در سایت وردپرسی
فهرست
Search