آموزش قدم به قدم تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس به زبان ساده

آدرس ورود به پیشخوان وردپرس دارای الگوی ثابتی است و در دسترس همه قرار دارد. پیشخوان وردپرس یکی از مهمترین صفحات سایت است. پس باید آدرس ورود به پیشخوان تغییر کند تا از نفوذ هکرها به سایت جلوگیری شود. تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس، جز اولین قدمها برای حفظ امنیت سایت است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس
(امتیاز 4.8 از 4 رای)
4.8/5

تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس، یکی از ساده‌ترین اقداماتی است که برای افزایش امنیت سایت وردپرسی انجام می‌شود. اگر آدرس صفحه لاگین وردپرس تغییر نکند، به راحتی این صفحه در دسترس همه خواهد بود و همانطور که در مقاله ” افزایش امنیت سایت وردپرسی ” هم به آن پرداختیم، موجب نفوذ هکرها به سایت می‌شود.

وقتی آدرس صفحه ورود مشخص باشد، یکی از سدهای امنیتی شکسته شده و کافیست با حمله ربات‌ها یا به صورت دستی، نام کاربری و پسورد ورود به پیشخوان را پیدا کنند و وارد صفحه لاگین وردپرس شوند. در این مقاله به زبانی بسیار ساده به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید آدرس ورود به صفحه پیشخوان وردپرس را در چند گام ساده تغییر دهید.

آدرس پیش فرض ورود به پیشخوان وردپرس

همانطور که در مقاله “روش‌های ورود به پیشخوان وردپرس” توضیح دادیم، آدرس لاگین به صفحه مدیریت وردپرس به صورت زیر است:

www.arad.com/wp-admin
www.arad.com/login
www.arad.com/wp-login.php

در آدرس‌های بالا، دامنه سایت شما جایگزین www.arad.com می‌شود. پس هر شخص آماتوری هم می‌تواند به سادگی آدرس ورود به صفحه پیشخوان سایت شما را حدس بزند و برای ورود به صفحه مدیریت وردپرس تلاش کند. این موضوع از لحاظ امنیت، بسیار خطرناک است. پس باید آدرس wp admin در وردپرس را تغییر دهید.

نکته مهم قبل از تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس

صفحه پیشخوان وردپرس، مهم‌ترین صفحه سایت شما است که بخش‌های مختلف آن را در مقاله “نحوه کار با پیشخوان وردپرس” توضیح دادیم. پس هرگونه تغییری در این صفحه، باید با احتیاط انجام شود. قبل از تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس، حتما از اطلاعات سایت بکاپ بگیرید. در صورت بروز مشکل، نسخه پشتیبان یا بک آپ به شما کمک می‌کند به آسانی سایت را به حالت قبل برگردانید.

تغییر آدرس صفحه ورود وردپرس بدون افزونه

برای ایجاد هر تغییر در سایت وردپرسی، اول به سراغ روش‌هایی می‌رویم که ما را از نصب افزونه جدید بی‌نیاز کند! چون می‌دانیم نصب پلاگین‌های مختلف اصلاً حرفه‌ای نیست و علاوه بر کاهش سرعت سایت، ممکن است مشکلاتی برای ما ایجاد کند.

پس برای تغییر آدرس پنل مدیریت وردپرس هم اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، انجام این کار بدون نصب افزونه است. اما برای تغییر url ورود به وردپرس بدون افزونه، لازم است تخصص بالایی در زبان php داشته باشید و با یک خط کدنویسی نمی‌توانید این کار را انجام دهید. چون احتمال خطا و ایجاد مشکلات متعدد در سایت بالا است، بهتر است از روش‌های تغییر آدرس پیشخوان بدون افزونه استفاده نکنید.

تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس با افزونه

افزونه‌های مختلفی برای تغییر لینک ورود به پیشخوان وردپرس وجود دارد. اما طبق تجربه، پیشنهاد وب‌زوج این است که از افزونه wps hide login استفاده کنید. این افزونه رایگان است و به راحتی می‌توانید آن را از مخزن وردپرس دانلود کنید.

بهترین افزونه برای تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس

برای دانلود و نصب این افزونه، کافیست صفحه پیشخوان وردپرس سایت را باز کنید و روی ” افزونه‌ها >> افزودن ” کلیک کنید.

نصب افزونه برای تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس

سپس عبارت WPS Hide Login (نام افزونه) را جستجو کنید. طبق تصویر زیر افزونه را نصب و فعال کنید.

تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس با افزونه

بعد از نصب، در قسمت تنظیمات، نام افزونه ظاهر خواهد شد:

تغییر آدرس پنل مدیریتی وردپرس با افزونه

با کلیک روی نام افزونه، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

تغییر آدرس پیشخوان وردپرس با افزونه

در قسمت آدرس ورود، آدرس جدیدی که برای ورود به پیشخوان وردپرس در نظر گرفته‌اید را وارد کنید. اگر شخصی بخواهد با آدرس‌های قبلی، یعنی wp-admin و wp-login.php وارد صفحه پیشخوان شود، به لینکی که در کادر مستطیلی پایینی (Redirection url) درج کرده‌اید، هدایت خواهد شد. این لینک می‌تواند صفحه 404، صفحه اصلی سایت یا هر صفحه دلخواه با محتوای شخصی سازی شده باشد.

در نهایت روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید. به همین راحتی لینک ورود به صفحه پیشخوان وردپرس تغییر یافت و از این به بعد فقط با آدرس جدید، به صفحه پیشخوان دسترسی دارید. بهتر است این آدرس را در جایی مطمئن یادداشت کنید اما اگر به هر دلیلی آدرس ورود به پیشخوان را فراموش کردید، می‌توانید به مقاله “روش‌های ورود به پیشخوان وردپرس” مراجعه کنید. هر سوالی در مورد تغییر لینک ورود به پیشخوان وردپرس دارید، در قسمت کامنت‌ها مطرح کنید. ما در سریعترین زمان، پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

به این مقاله امتیاز دهید
(برحسب میزان رضایت خود از محتوای این مقاله، به آن از 1 تا 5 ستاره دهید)

امتیاز 4.8 از 4 رای

اولین نفری باش که امتیاز خودت رو ثبت می‌کنی!

جدیدترین مقالات
پرسش و دیدگاه

پس از بررسی سریع و پاسخگویی توسط کارشناسان، به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع‌رسانی به من هنگامی که :
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمامی دیدگاه‌ها
جدیدترین مقالات

5 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

حذف زبانه راهنما (Help Tab) از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف زبانه راهنما از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
نصب وردپرس روی هاست سی‌پنل در 5 دقیقه!
نصب وردپرس روی هاست سی پنل
گراواتار چیست؟ + آموزش گام به گام ثبت‌نام در Gravatar و ساخت تصویر پروفایل وردپرس
افزونه چیست؟ + نکات مهم در مورد افزونه‌ها
فهرست
Search