بهترین افزونه شمسی ساز وردپرس و ووکامرس (آموزش تبدیل تاریخ و تقویم میلادی به شمسی)

مدیران سایت‌ها و وبمسترها همواره بدنبال بهترین افزونه شمسی ساز وردپرس و ووکامرس می‌گردند تا بتواند تمامی تاریخ‌ها و تقویم و انتخابگر تاریخ در پیشخوان وردپرس و در جلوی سایت را به شمسی (جلالی) و فارسی تبدیل کنید. افزونه‌های زیادی در تمامی این سال‌ها برای این کار آمده و بسیاری از آنها پس از سال‌ها دیگر بروزرسانی نشده و کارایی ندارند. در این مقاله دو تا از بهترین افزونه‌های شمسی ساز حال حاضر وردپرس را به شما معرفی می‌کنیم و به شما آموزش میدهیم که چگونه تاریخ و تقویم وردپرس و ووکامرس را از میلادی به شمسی تغییر دهید.
بهترین افزونه شمسی ساز وردپرس (آموزش تبدیل تاریخ و تقویم میلادی به شمسی)
(امتیاز 4.9 از 15 رای)
4.9/5

در وردپرس بطور پیشفرض تمامی تاریخ‌ها و تقویم‌ها چه در جلوی سایت و در معرض دید کاربر و چه در پیشخوان وردپرس بصورت میلادی می‌باشند.

مثلا اگر هنوز تایخ های سایت وردپرسی خود را شمسی نکرده باشید مشاهده می‌کنید که در سایتتان در قسمت مقالات یا محصولات، تاریخ ایجاد یا بروزرسانی مقاله، زمان ثبت کامنت‌ها و دیدگاه‌ها همگی میلادی هستند.

و یا در قسمت پیشخوان وردپرس هر جایی که با تاریخ و تقویم و انتخابگر تاریخ سر و کار دارید همگی به میلادی هستند که این اصلا خوب نیست و برای ما فارسی‌زبان‌هایی که تا امروز با تقویم جلالی (شمسی) کار میکردیم، بسیار گیج‌کننده است.

اما شاید شما هم شبیه‌ به بسیاری از مدیران سایت و وبمسترها تمایل داشته باشید که کلیه این تاریخ‌ها و تقویم‌های سایت وردپرسیتان بصورت شمسی (جلالی) و فارسی باشد و چه شما و چه کاربران سایتتان خیلی راحت بتوانید با این تاریخ‌ها کار کنید.

اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد چون شما می‌توانید بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و تنها با استفاده از افزونه‌های وردپرسی که برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی وجود دارند و به اصطلاح تمامی محیط، تاریخ‌ها و تقویم‌های سایت وردپرسی شما را شمسی و فارسی میکنند به راحتی سایت وردپرسی خود را شمسی و فارسی نمایید.

افزونه‌های شمسی ساز وردپرس

تا امروز افزونه‌های شمسی ساز رایگان زیادی در طی سالیان مختلف در مخزن وردپرس قرار گرفته و توسط فارسی زبانان و توسعه دهنده های افزونه های وردپرسی تولید شده است، اما متاسفانه بسیاری از آنها به دلایل مختلف خیلی مدت است که دیگر بروز نشده اند و با جدیدترین نسخه وردپرس و ووکامرس هماهنگ نشده اند و در عمل هیچ کارایی ندارند و حتی نصب آنها می‌تواند باعث تداخل و اختلال در روند کار سایت وردپرسی شما شود.

افزونه‌های شمسی سازی که تا به امروز در مخزن وردپرس قرار گرفته‌اند عبارت‌اند از:

بجز دو افزونه ابتدایی (پارسی دیت و ووکامرس فارسی) به هر کدام دیگر از افزونه‌های نامبرده مراجعه کنید، خواهید دید که یا بطور کامل توسعه و بروزرسانی آنها متوقف شده است، یا چندین سال است که دیگر بروزرسانی نشده اند و بالطبع با جدیدترین نسخه وردپرس و ووکامرس هماهنگ و سازگار نیستند.

بهترین افزونه‌های نمایش تاریخ شمسی در وردپرس

در اینجا به معرفی 2 تا از بهترین افزونه‌های شمسی ساز وردپرس میپردازیم که در حال حاضر با جدیدترین نسخه وردپرس و ووکامرس سازگار و هماهنگ هستند و شما می‌توانید برای تبدیل و نمایش تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس از انها استفاده نمایید.

1. افزونه ووکامرس فارسی (Persian Woocommerce)

افزونه ووکامرس فارسی

شاید کمی برای شما عجیب باشد که چرا برای شمسی سازی وردپرس و تبدیل تاریخ‌ها و تقویم مسلادی به شمسی از افزونه ووکامرس فارسی استفاده می‌کنیم اما باید به شما بگویم که این افزونه علاوه بر شمسی سازی تاریخ‌ها و تقویم و انتخابگر تاریخ در همه جای ووکامرس، بر روی کل محیط وردپرس نیز تاثیر گذار است و همه تاریخ ها و تقویم ها را در پیشخوان و جلوی سایت وردپرسی شما را شمسی و فارسی میکند.

این افزونه توسط تیم ایرانی ووکامرس فارسی تولید و توسعه داده شده است و هدف آن افزودن یک سری ویژگی های ایرانی و فارسی نظیر واحد پولی و تقویم و تاریخ و غیره به ووکامرس است.

تیم توسعه دهنده آن همواره در تلاش است تا افزونه ووکامرس فارسی را با جدیدترین و آخرین نسخه وردپرس و ووکامرس هماهنگ کند و تا به امروز خیلی خوب این کار را انجام داده است.

افزونه ووکامرس فارسی در مخزن وردپرس

برای استفاده از قابلیت شمسی ساز این افزونه کافی است که آن را بر روی سایت وردپرسی خود نصب نموده و پس از فعالسازی، در منوی پیشخوان وردپرس با مراجعه به منو ووکامرس فارسی و انتخاب گزینه ابزارها، به قسمت تاریخ شمسی مراجعه کنید.

سپس به راحتی با زدن تیک گزینه تاریخ شمسی و ذخیره تنظیمات، تبدیل تمامی تاریخ‌ها و تقویم ها  از میلادی به شمسی در وردپرس و ووکامرس بطور خودکار صورت میگیرد.

(توجه داشته باشید که برای این که این افزونه و عملکرد آن با سایر افزونه های شمسی ساز تداخل نداشته باشد، هیچ افزونه شمسی ساز دیگری را بطور همزمان با این افزونه بر روی سایت وردپرسی خود فعال و استفاده نکنید.)

Persian Woocommerce plugin shamsi date tools

البته همانطور که گفتیم افزونه ووکامرس فارسی قابلیت های دیگری نیز دارد که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

  • واحد های پولی تومان، ریال، هزار تومان و هزار ریال (سازگار با اصول سئو)
  • شمسی سازی محیط وردپرس و ووکامرس (بدون نیاز به افزونه جانبی)
  • سوپر ابزار افزایش سرعت پیشخوان وردپرس و ووکامرس
  • لیست استان ها و شهرهای ایران
  • ابزار جایگزین کننده عبارات و ترجمه ها
  • ابزار محدودیت فروش در استان های خاص
  • ابزار متن دلخواه جایگزین قیمت محصولات
  • ابزار پذیرش اعداد فارسی در بخش شماره موبایل و کد پستی
  • ابزار تایید صحت شماره موبایل
  • ابزار تایید کدپستی
  • ابزار نمایش کمترین قیمت برای محصولات متغیر
  • ابزار مشخص نمودن حداقل میزان مبلغ برای ثبت سفارش
  • ابزار حذف خودکار فیلد های اضافه تسویه حساب برای محصولات دانلودی
  • تبدیل حروف عربی به فارسی در هنگام جستجو در فروشگاه

پلاگین Persian Woocommerce یک افزونه سبک و سریع است که به لحاظ عملکرد و میزان تاثیر گذاری بر سرعت سایت پس از نصب و میزان مصرف رم واقعا فوق العاده عمل میکند.

عملکرد افزونه ووکامرس فارسی

2. افزونه پارسی دیت (Parsi Date)

افزونه پارسی دیت

افزونه پارسی دیت یکی از افزونه‌های رایگان و قدیمی دنیای وردپرس فارسی است که برای شمسی سازی تاریخ‌ها و تقویم در وردپرس استفاده می‌شود و به راحتی می‌توانید آن را در مخزن افزونه‌های وردپرس پیدا کنید. این افزونه با تنظیمات راحتی که دارد، خیلی سریع و آسان تاریخ خورشیدی و تقویم جلالی را به سایت وردپرسی و افزونه ووکامرس سایت شما اضافه می‌کند.

افزونه Parsi Date

تنها ضعفی که افزونه پارسی دیت دارد این است که تیم توسعه دهنده آن خیلی دیر به دیر و با فواصل زمانی طولانی افزونه و عملکرد و سازگاری آن با وردپرس و ووکامرس را آپدیت و هماهنگ میکنند و این تنها وجه منفی و نامطلوب این افزونه است. امیدواریم که تیم توسعه دهنده این افزونه همواره خیلی سریعتر عمل کرده و با شنیدن صدای مخاطبین و استفاده کنندگان افزونه، آن را همواره و بسرعت بروزرسانی نماید و قابلیت‌های جدید و بروز نیز به افزونه اضافه نماید.

برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس و شمسی سازی تقویم و تاریخ توسط پلاگین Parsi Date افزونه کافی است که از قسمت افزونه‌های وردپرس، نام آن را سرچ کرده و به راحتی این افزونه رایگان را از مخزن وردپرس دالود و نصب نمایید.

پس از فعالسازی این پلاگین، در منو پیشخوان وردپرس یک گزینه به نام تنظیمات پارسی افزوده می‌شود که با مراجعه به آن، به کلیه تنظیمات افزونه دسترسی خواهید داشت.

تنظیمات افزونه پارسی دیت

پس از مراجعه به بخش تنظیمات افزونه خواهید دید که بطور کلی تنظیمات افزونه پارسی دیت به 3 بخش در زیر گروه‌های هسته، تبدیل و هماهنگی با افزونه‌ها تقسیم می‌شود.

تنظیمات بخش هسته

در این بخش شما می‌توانید با روشن کردن گزینه تاریخ خورشیدی، بطور لحظه‌ای و خودکار تمامی تاریخ‌های میلادی وردپرس در جلوی سایت و قسمت پیشخوان را به تاریخ های شمسی (جلالی) تغییر دهید. همچنین با روشن کردن گزینه فونت وزیر، فونت تمامی بخش‌های پیشخوان وردپرس به فونت فارسی و زیبای وزیر تغییر می‌یابد و باعث می‌شود محیط پیشخوان و مدیریت زیباتری از لحاظ نوشتاری داشته باشید.

Parsi Date plugin core

تنظیمات بخش تبدیل

تنظیمات افزونه در این قسمت به شما اجازه می‌دهد که به دلخواه خود مشخص کنید که کاراکتر ارقام در جاهای مختلف وردپرس بصورت انگلیسی باشد و یا فارسی. همچنین گزینه‌هایی برای تصحیح حروف عربی و تبدیل تاریخ در پیوندهای یکتا در اختیار شما قرار می‌دهد.

Parsi Date tabdil

تنظیمات بخش هماهنگی با افزونه‌ها

از این قسمت می‌توانید برای هماهنگی و شمسی سازی تاریخ و تقویم افزونه پارسی دیت برای افزونه فروشگاه ساز ووکامرس استفاده کنید. با روشن کردن گزینه انتخاب‌گر تاریخ شمسی (جلالی)، تمامی تاریخ‌ها و تقویم های ووکامرس نیز علاه بر وردپرس، شمسی و فارسی می‌شود. و با روشن کردن گزینه تصحیح قیمت‌ها ووکامرس، تمامی اعداد موجود در قیمت محصولات ووکامرس در جلوی سایت همگی از انگلیسی به فارسی تغییر می‌کنند.

تنظیمات هماهنگی با افزونه‌ها پلاگین پارسی دیت

پلاگین پارسی دیت نیز از لحاظ عملکردی، یک افزونه سبک، سریع و کارآمد است که توانسته با نتایجی که در آزمایش تاثیر بر سرعت سایت پس از نصب و آزمایش مصرف میزان رم در هنگام فعال بودن بر روی سایت وردپرسی بدست آورد، یکی از بهترین انتخاب ها و افزونه‌ها در این زمینه باشد.

Parsi Date PLUGIN performance

جمع‌بندی کلی

در این مقاله ما به بررسی کلیه افزونه‌های شمسی ساز وردپرس پرداختیم و پس از بررسی عملکرد کلیه افزونه‌ها، 2 تا از بهترین افزونه‌های حال حاظر دنیای وردپرس فارسی را به شما معرفی کردیم تا به راحتی بتوانید تاریخ میلادی همه قسمت های سایت وردپرسی خود را به شمسی (جلالی) تغییر دهید.

ما همواره در حال رصد تمامی این افزونه‌های نامبرده شده و افزونه‌های جدید شمسی ساز وردپرس هستیم و همواره هرگاه افزونه بهتری در این زمینه یافته شد یا قابلیت و بروزرسانی جدیدی برای افزونه‌های مورد بحث در بالا ارائه شد، بسرعت این مقاله را آپدیت میکنیم تا همواره یک مقاله بروز و مفید برای تمامی مدیران سایت وردپرسی و وبمسترهای عزیز باشد. شما نیز اگر افزونه شمسی سازی می‌شناسید که در لیست معرفی شده بالا نبود یا به تازگی وارد دنیای وردپرس فارسی شده، در قسمت کامنت‌ها به ما معرفی کنید تا بسرعت آن را بررسی و در این مقاله قرار دهیم.

به این مقاله امتیاز دهید
(برحسب میزان رضایت خود از محتوای این مقاله، به آن از 1 تا 5 ستاره دهید)

امتیاز 4.9 از 15 رای

اولین نفری باش که امتیاز خودت رو ثبت می‌کنی!

جدیدترین مقالات
پرسش و دیدگاه

پس از بررسی سریع و پاسخگویی توسط کارشناسان، به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع‌رسانی به من هنگامی که :
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمامی دیدگاه‌ها
جدیدترین مقالات

5 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

حذف زبانه راهنما (Help Tab) از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف زبانه راهنما از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
نصب وردپرس روی هاست سی‌پنل در 5 دقیقه!
نصب وردپرس روی هاست سی پنل
گراواتار چیست؟ + آموزش گام به گام ثبت‌نام در Gravatar و ساخت تصویر پروفایل وردپرس
افزونه چیست؟ + نکات مهم در مورد افزونه‌ها
فهرست
Search