روش های طراحی سایت با موبایل + مشکلات هر روش

در این مقاله به صورت کامل توضیح می‌دهیم که چرا ساخت سایت با موبایل اصولی نیست و چرا هیچ‌یک از کسب و کارهای حرفه‌ای از روش‌های طراحی سایت با موبایل استفاده نمی‌کنند. البته در ادامه روش‌های طراحی وب سایت با گوشی و معایب هر روش را توضیح خواهیم داد. بعد از خواندن این مقاله، شما تصمیم گیرنده نهایی هستید...
ساخت سایت با گوشی
(امتیاز 3.3 از 4 رای)
3.3/5

با رواج شبکه‌های اجتماعی، اغلب افراد دوست دارند کمتر زحمت بکشند و زودتر به نتیجه برسند. حتما شما هم محتواهایی با عنوان “آموزش ساخت سایت رایگان با گوشی” یا “معرفی نرم افزار طراحی سایت برای اندروید، بدون کدنویسی” را دیده‌اید! اما واقعیت چیست؟ آیا واقعا طراحی سایت با گوشی امکان‌پذیر است؟ پس چرا شرکت‌های طراحی سایت ایجاد شده‌اند؟ چرا محبوبیت وردپرس هر روز بیشتر می‌شود و یک تیم بزرگ در سراسر جهان روی توسعه آن کار می‌کنند؟ چرا کسب‌وکارها از روش‌های رایگان ساخت سایت با موبایل استفاده نمی‌کنند؟ برای دریافت پاسخ این سوالات و تصمیم‌گیری دُرست، حتما این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

مشکلات ساختن وب سایت با گوشی

طراحی سایت مانند راه اندازی یک پیج در اینستاگرام نیست! سایت پایه‌ی کسب و کار آنلاین شماست. پس باید حرفه‌ای طراحی شود. حتی اگر به موبایل خود ماوس و صفحه کلید وصل کنید، باز هم موبایل گزینه خوبی برای طراحی سایت نیست. کاربران شما ممکن است با کامپیوتر وارد سایت شوند و متاسفانه با موبایل نمی‌توانید حالت نمایش سایت در کامپیوتر را به درستی طراحی و مدیریت کنید. بنابراین این کاربران را از دست خواهید داد!

مشکلا طراحی سایت با موبایل

از طرفی موبایل سخت افزار لازم را هم ندارد. حتما این ضرب المثل را شنیده‌اید: “هرکسی را بهر کاری ساختند” . از نظر ما معادلش در کار می‌شود هر وسیله‌ای را بهر کاری ساختند! فرض کنید مراسم عروسی شما نزدیک است. شخصی به شما می‌گوید “لازم نیست برای آتلیه هزینه کنید، من با موبایل از شما عکس و ویدئو می‌گیرم و با موبایل هم ادیت می‌کنم!”. آیا قبول می‌کنید؟

به احتمال خیلی زیاد جواب شما منفی است. چون می‌دانید یک گوشی هرچقدر هم پیشرفته باشد، به پای یک دوربین حرفه‌ای نمی‌رسد و سخت افزار یک کامپیوتر را برای ادیت حرفه‌ای عکس و ویدئو ندارد!

این توصیف در مورد ساخت سایت با موبایل هم صدق می‌کند! کارهایی که شما در کامپیوتر سریع و راحت انجام می‌دهید، در موبایل وقت زیادی از شما می‌گیرند و در نهایت هم خروجی خوبی به شما نمی‌دهد. وقتی از گوشی استفاده می‌کنید، قابلیت‌های مرورگر محدود است. همچنین نمی‌توانید تست‌های خطایابی سایت را به درستی انجام دهید.

طراحی سایت صرفا به معنی ساخت یک سایت نیست! طراحی سایت شامل ایجاد سایت، تولید محتوا، سئو، توسعه، امنیت و سرعت سایت، تنظیمات سرور و … است. همچنین هر کسب و کاری با توجه به نیازهای کاربر، قابلیت‌های متنوعی را به سایت اضافه می‌کند. اما در اغلب روش‌های طراحی سایت با موبایل، فقط ساخت سایت محقق شود و سایر اهداف قابل دستیابی نیستند.

ابزارهای طراحی سایت با موبایل، هزینه کمی دریافت می‌کنند. چون سایتی با امکانات بسیار ساده در اختیارتان قرار می‌دهند. حتی نرم‌افزارها و سایت‌هایی وجود دارد که امکان طراحی رایگان سایت با موبایل را فراهم می‌کنند. ولی به هیچ عنوان از آنها توقع یک سایت حرفه‌ای را نداشته باشید و کسب و کارتان را روی آن بنا نکنید!

پس پیشنهاد می‌کنم فریب محتواهای ” آموزش ساخت سایت فروشگاهی با گوشی ” ، ” روش ساخت وبلاگ با گوشی ” ، “آموزش ساخت سایت با گوشی بدون هزینه” و … را نخورید و اگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر دارید، با وردپرس برای کسب و کار خود یک سایت حرفه‌ای طراحی کنید.

در ادامه روش‌های ساخت وب سایت با گوشی را به همراه معایب هریک توضیح خواهیم داد.

روش‌های طراحی سایت با موبایل

1. طراحی سایت با گوشی توسط سایت ساز ایرانی و خارجی

طراحی سایت با سایت سازها

با استفاده از سایت سازهای خارجی مثل wix، weebly، yola می‌توانید به صورت رایگان و بدون دانش برنامه‌نویسی، سایت بسازید. نتیجه نهایی یک سایت حرفه‌ای نخواهد بود و امکانات محدودی به شما می‌دهد. از طرفی سایت سازهای خارجی برای طراحی سایت فارسی مناسب نیستند چون راست به چپ (RTL) نیستند و از فونت‌های فارسی پشتیبانی نمی‌کنند.

سایت سازهای ایرانی متنوعی مثل سایت ساز وبزی، پرتال و … نیز وجود دارند که مشکلات سایت ساز خارجی را ندارند. اما چالش‌های دیگری دارند. مثلا امکان شخصی‌سازی سایت وجود ندارد و شما باید از یک سری الگوهای ثابت استفاده کنید. از طرفی در این روش، مالکیت سایت متعلق به شما نیست و امکان انتقال محتواهای سایت (محصولات، مقالات و … ) هم وجود ندارد! از طرفی این سایت سازها هزینه بالایی هم دارند.

2. نرم افزار طراحی سایت با گوشی

اگر در گوگل پلی عبارت website builder را جستجو کنید، اپلیکیشن‌های زیادی از جمله Baya ، Wix، milkshake و … را برای طراحی سایت به شما پیشنهاد می‌دهد. در این نرم افزارها نیز سایت شما راست چین نخواهد بود. همچنین امکان شخصی سازی و توسعه سایت را به شما نمی‌دهند و برای سایتی با اهداف بلند مدت، اصلا مناسب نیستند.

3. استفاده از نسخه موبایل اپلیکیشن وردپرس

برای طراحی سایت با موبایل، نرم افزار وردپرس هم منتشر شده است. حتی با نرم افزار وردپرس که بهترین سیستم مدیریت محتوا است، طراحی سایت با موبایل حرفه‌ای نخواهد بود و اصلا توصیه نمی‌شود. اما می‌توانید برای مدیریت سایت وردپرسی خود، از نرم افزار وردپرس استفاده کنید. البته منظورمان از مدیریت سایت، چک کردن سفارش‌ها و کارهای بسیار ساده است و به هیچ عنوان برای فعالیت‌های فنی و تکنیکال سایت، استفاده از نرم‌افزار وردپرس پیشنهاد نمی‌شود.

بهترین راهکار به جای طراحی سایت با گوشی

شما احتمالا بخاطر سادگی روش‌های ساخت سایت با گوشی، عدم نیاز به کدنویسی یا نداشتن کامپیوتر به دنبال روش‌های ساخت سایت با گوشی هستید. اما همانطور که در این مقاله بررسی شد، هیچ‌یک از روش‌های طراحی سایت با موبایل، خروجی حرفه‌ای نخواهند داشت و برای کسب‌وکارهای جدی مناسب نیستند. پس بهتر است زمان با ارزش خود را برای این روش‌ها تلف نکنید.

توصیه می‌کنم برای طراحی یک سایت حرفه‌ای بدون دانش برنامه‌نویسی، از وردپرس استفاده کنید. با استفاده از وردپرس شما می‌توانید با کمترین هزینه، کسب و کار آنلاین خود را بدون محدودیت راه اندازی کنید و به راحتی قابلیت‌های مورد نظرتان را به سایت اضافه کنید.

این مقاله را با یک سوال کلیدی به اتمام می‌رسانم. علی رغم همه ویدئوهای تبلیغاتی که صرفا برای تعامل بیشتر تولید می‌شوند، هیچ کسب‌و کار حرفه‌ای را سراغ دارید که از موبایل برای طراحی سایت خود استفاده کرده باشد؟

لطفا با گفتن نظرات و پیشنهادات خود در قسمت دیدگاه‌ها، ما را در بهبود و ارتقای محتواهای وب زوج یاری کنید.

به این مقاله امتیاز دهید
(برحسب میزان رضایت خود از محتوای این مقاله، به آن از 1 تا 5 ستاره دهید)

امتیاز 3.3 از 4 رای

اولین نفری باش که امتیاز خودت رو ثبت می‌کنی!

جدیدترین مقالات
پرسش و دیدگاه

پس از بررسی سریع و پاسخگویی توسط کارشناسان، به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع‌رسانی به من هنگامی که :
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمامی دیدگاه‌ها
جدیدترین مقالات

5 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

افزایش سرعت پیشخوان وردپرس با محدود کردن درخواست‌های WP HTTP خارجی
محدود کردن درخواست‌های WP HTTP خارجی وردپرس
غیرفعال کردن WP-Cron وردپرس و تنظیم Cron Job واقعی هاست
غیرفعال کردن WP-Cron وردپرس و تنظیم Cron Job واقعی هاست
ساخت سایت موزیک با وردپرس در 7 قدم
ساخت سایت موزیک با وردپرس
مقایسه سایت وردپرسی و سایت HTML از جنبه‌های مختلف
طراحی سایت با وردپرس یا HTML؟
حذف زبانه راهنما (Help Tab) از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف زبانه راهنما از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
فهرست
Search