ستاره دار کردن مطالب در نتایج گوگل و افزودن امتیاز دهی ستاره ای به مطالب وردپرس

یکی از قابلیت‌های جذابی که شاید تا امروز در سایت‌های وردپرسی مختلف دیده باشید، امکان امتیازدهی ستاره‌ای به مقالات و پست‌ها و صفحات مختلف سایت توسط کاربران و بازدیدکنندگان سایت است. با این قابلیت شما میتوانید یک نظرسنجی سریع از مخاطبین خود داشته باشید و البته بخاطر همین کار، کاربر احساس نزدیکی و ارزشندی بیشتری از شما و سایتتان دریافت میکند و این حس را در مخاطبان القا میکند که شما و نظر شما برای ما ارزشمند است. در این مقاله می‌آموزیم چطور این امکان را به سایت خود اضافه کنیم و نتایج سایت ما در گوگل ستاره‌دار شوند.
ستاره دار کردن مطالب در نتایج گوگل و افزودن امتیاز دهی ستاره ای به مطالب وردپرس
(امتیاز 4 از 4 رای)
4/5

اگر تا امروز به صفحات مقالات سایت‌های مختلف مراجعه کرده باشید، احتمالا مشاهده کرده‌اید که در برخی از این سایت‌ها قسمت امتیازدهی ستاره ای در انتهای نوشته ها قرار دارد و کاربران می‌توانند پس از مطالعه آن مقاله، بر حسب میزان رضایتشان از آن مقاله به آن از 1 تا 5 ستاره و امتیاز بدهند.

این ویژگی حرفه‌ای باعث انتقال و القائ حس ارزشمند بودن به مخاطب یک سایت می‌شود و از طرفی یک سیستم سنجش میزان رضایتمندی از مطالب سایت ما را بوجود می‌آورد.

بطور مثال اگر شما هم‌اکنون به قسمت انتهایی این مقاله مراجعه کنید، می‌بینید که ما قسمت امتیازدهی ستاره‌ای را برای سنجش میزان رضایت و کیفیت این نوشته، به قسمت پایینی مقاله اضافه کرده‌ایم و شمایلی همچون تصاویر زیر دارد:

امتیاز دهی ستاره ای افزونه Rate my Post
Star Rating avans

در این مقاله می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید این سیستم امتیازدهی را به قسمت مقالات و نوشته ها (Post) و برگه ها (Page) سایت وردپرسی خود بیفزایید و در نهایت مطالب شما در نتایج جستجوهای گوگل بصورت ستاره‌دار نمایش داده شود.

add star to google results webzoj

امتیازدهی در نوشته‌ها چه کاربردی دارد؟

وقتی که شما در هر جایی از سایت خود نظر کاربر را می‌پرسید و کاربر را به تعامل با سایت خود وادار می‌کنید، مثلا از کاربر می‌خواهید که نظرش را در رابطه با موضوعی خاص در قسمت کامنت ها بازگو کند یا بر حسب میزان رضایتش از محتوای مقاله و مطلب سایت به شما امتیاز دهد، این باعث می‌شود که کاربر سایت شما احساس ارزشمندی کند و احساس کند که واقعا نظر و تفکر تک به تک افراد برای شما و سایتتان مهم است و اینگونه احساس رضایت و خرسندی بیشتری از سایت شما و کار با آن خواهد داشت.

همچنین این ار باعث می‌شود شما از نظر کاربران سایت خود نسبت به مطلبی خاص آگاه شوید و با بهبود آن مقاله و مطلب، کیفیت نوشته های سایت خود را بالا برده و در نتیجه سئو بهتر را تجربه و ورودی بیشتری را از نتایج جستجوی گوگل دریافت و به سایت خودتان وارد کنید.

افزودن قابلیت امتیاز دهی ستاره ای به سایت وردپرسی با افزونه

به شخصه تا امروز افزونه‌های متعددی را برای اضافه کردن قابلیت امتیاز دهی ستاره ای به سایت وردپرسی امتحان و تست کرده‌ام که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

  • Rate my Post – WP Rating System
  • Yasr – Yet Another Stars Rating
  • Rating-Widget: Star Review System
  • WP Post Rating
  • kk Star Ratings
  • GD Rating System
  • Reviews and Rating – Google My Business
  • Stars Rating

بدون شک در میان این لیست بهترین پلاگین وردپرسی که برای این کار تا امروز وجود دارد، افزونه Rate my Post – WP Rating System است.

افزونه Rate my Post – WP Rating System

این افزونه رایگان است و شما می‌توانید خیلی راحت آن را از مخزن وردپرس دانلود و روی سایت وردپرسی خود نصب کنید. برای این کار به قسمت افزونه‌ها > افزودن در پیخوان وردپرس خود رفته و عبارت Rate my Post – WP Rating System را جستجو نمایید و در نهایت گزینه نصب و سپس فعالسازی را بزنید تا این افزونه روی سایت شما فعال شود.

Rate my Post WP Rating System plugin

پس از فعالسازی افزونه شما در قسمت پیشخوان وردپرس خود گزینه ای به نام Rate my Post خواهید دید که برای انجام تنظیمات و مشاهده آمار افزونه می‌توانید به آن مراجعه کنید.

Rate my Post plugin wordpress dashboard1

تنظیمات افزونه Rate my Post

برای دسترسی به قسمت تنظیمات افزونه Rate my Post کافیست در داشبورد وردپرس به Rate my Post مراجعه و گزینه settings را انتخاب کنید.

تنظیمات افزونه Rate my Post

به محض ورود به قسمت تنظیمات افزونه، شما با 6 سربرگ مختلف مواجه می‌شوید. دو تب انتهایی که About و Pro Version هستند که در تب About توضیح مختصری در خصوص خود افزونه داده شده و در تب Pro Version نیز یک سری توضیحات مختصر در خصوص ورژن پرو افزونه و تفاوت هایی که با ورژن رایگان دارد، داده شده است.

سربرگ Settings

از این قسمت شما می‌توانید تنظیمات کامل افزونه Rate my Post را انجام دهید.

تنظیمات این بخش به شما اجازه میدهد تا مشخص کنید که مثلا آیکون ستاره های امتیازدهی به چه صورتی باشد یا ویجت امتیازدهی به کدام پست تایپ‌ها افزوده شود و در کدام قسمت صفحه پست‌تایپ‌ها به نمایش درآید.

می‌توان گفت تنظیمات افزونه برای این قسمت واقعا کامل است و تمامی شخصی سازی‌هایی که لازم داریم را در این قسمت در اختیارمان قرار میدهد.

سربرگ Customize

در این قسمت شما میتوانید کلیه عبارات، کلمات و جملاتی که در افزونه و در قسمت جلویی سایت می‌بینید و به کاربر شما نمایش داده می‌شود را بطور کاملا دلخواه فارسی‌سازی و شخصی‌سازی نماییید.

قسمت شخصی سازی و Customize عبارت های افزونه Rate my Post

در اینجا شما قادر هستید که همه کلمات و عبارات افزونه را ترجمه نمایید و بر حسب ماهیت و زمینه سایت خود آنها را تغییر دهید.

همچنین در بخش Style همین قسمت، شما می‌توانید موارد مختلفی همچون اندازه فونت نوشتاری افزونه، فواصل، اندازه آیکون‌ها و غیره را بطور کامل استایل‌دهی کنید و شخصی‌سازی نمایید.

سربرگ Security

تنظیمات امنیتی افزونه از این بخش قابل کنترل و انجام می‌باشد. شما در این قسمت میتوانید مشخص کنید که چه نقش کاربری میتواند به تنظیمات افزونه دسترسی داشته باشد و همچنین مشخص کنید چه کسانی می‌توانند در امتیازدهی شرکت کنند.

همچنین می‌توانید تنظیمات Tracking کاربران و تنظیمات ضداسپم Google reCAPTCHA برای افزونه را از این قسمت انجام دهید.

Security Rate my Post plugin

سربرگ Tools

در بخش Migration Tools شما قادر هستید که اگر قصد مهاجرت از افزونه‌ای دیگر به افزونه Rate my Post را دارید و قبلا از افزونه مشابه برای امتیازدهی استفاده میکرده‌اید و اکنون می‌خواهید داده‌های آن را به این افزونه منتقل کنید، به راحتی یک کلیک این کار را انجام دهید.

در قسمت Danger Zone شما می‌توانید اگر که خواهان حذف افزونه از سایت خود هستید، با کلیک بر روی دکمه Delete Plugin Data کلیه داده ها و جداول و اطلاعات افزونه را بطور کامل از دیتابیس پاک کنید.

ابزار مهاجرت از دیگر افزونه ها و پاک کردن کامل افزونه Rate my Post

بخش آمار (Stats)

در این قسمت شما می‌توانید کلیه صفحات پست‌تایپ‌های مختلف که در آنها از سیستم امتیازدهی افزونه استفاده کرده‌اید را مشاهده نمایید.

آمار این قسمت به شما نشان میدهد که مثلا تا الان هر کدام از مقالات یا صفحات شما چند رای گرفته‌اند و چند نفر به آنها رای داده‌اند و میانگین آرای کسب شده برای هر کدام چقدر است.

قسمت آمار و داده‌های افزونه Rate my Post

بخش تجزیه و تحلیل (Analytics)

در این قسمت نیز اگر شما تنظیمات Tracking را از بخش تنظیمات افزونه روشن کرده باشید، جزئیات 100 رای و رای‌دهند اخیر سایت خود را می‌توانید مشاهده نمایید. این که ID فرد رای‌دهنده چند بوده، در چه زمانی و به کدام مقاله شما رای داده است، چه رای و امتیازی داده است و تا کنون چند مرتبه در سایت شما رای و ستاره داده است و غیره.

بخش تجزیه و تحلیل افزونه rate my post

ظاهر افزونه در قسمت جلوی سایت

هنگامی که از طریق تنظیمات افزونه، ویجت مخصوص پلاگین را به پست‌ها و صفحات خود اضافه می‌کنید، در انتهای مقالات و صفحات شما چنین ویجتی افزوده می‌شود که کاربران میتوانند با کلیک بر روی ستاره‌ها، تعداد ستارها و بقولی میزان امتیازی که به پست و محتوی برگه شما میدهند را ثبت نمایند.

Rate my Post widget

مطلقا نگران عبارت ها و جملات انگلیسی افزونه نباشید، همانطور که قبلا گفتیم به راحتی می‌توانید تمامی کلمات و عبارات را به سلیقه و خواست خود ترجمه و فارسی‌سازی نمایید.

ویجت افزونه rate my post

افزونه Rate my Post پلاگین بسیار سبک و سریع و دارای کدنویسی بسیار تمیزی است که نصب آن بر روی سایت وردپرسی شما تقرسیا هیچ تاثیر منفی بر روی سرعت و عملکرد سایتتان ندارد.
همانطور که در نتایج سنجش عکس پایین مشاهده می‌کنید، این افزونه از لحاظ تاثیرگذاری بر روی مصرف رم سایت و بطور کلی سرعت سایت، فوق‌العاده است.

عملکرد افزونه rate my post از لحاظ تاثیرگذاری بر روی سرعت و میزان مصرف رم سایت

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری کلی

اگر شما هم می‌خواهید ویژگی امتیازدهی ستاره‌ای را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید، بهترین افزونه برای این کا افزونه Rate My Post است که به لحاظ عملکرد و امکانات واقعا بی‌رقیب است. پس از افزودن این امکان به سایت خود، ربات های گوگل پس از بررسی صفحاتی از سایت شما که امتیازدهی کاربران را توسط این افزونه جمع‌آوری کرده‌اند، آمار امتیازات را در نتایج گوگل نمایش می‌دهند.

به این مقاله امتیاز دهید
(برحسب میزان رضایت خود از محتوای این مقاله، به آن از 1 تا 5 ستاره دهید)

امتیاز 4 از 4 رای

اولین نفری باش که امتیاز خودت رو ثبت می‌کنی!

جدیدترین مقالات
پرسش و دیدگاه

پس از بررسی سریع و پاسخگویی توسط کارشناسان، به شما اطلاع‌رسانی می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع‌رسانی به من هنگامی که :
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
دیدن تمامی دیدگاه‌ها
جدیدترین مقالات

5 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

حذف زبانه راهنما (Help Tab) از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف زبانه راهنما از بالای پیشخوان مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
حذف آیتم‌ها از نوار مدیریت وردپرس
نصب وردپرس روی هاست سی‌پنل در 5 دقیقه!
نصب وردپرس روی هاست سی پنل
گراواتار چیست؟ + آموزش گام به گام ثبت‌نام در Gravatar و ساخت تصویر پروفایل وردپرس
افزونه چیست؟ + نکات مهم در مورد افزونه‌ها
فهرست
Search